tilbage

Land Rover Forum  

Index
12431: ny motor til '86 110" (06-01-2004 13:23:10)
Anders Skovlod (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 192.38.163.32)
Hejsa.
jer kører i en 110'er som snart har gået 400.000
Den er blevet pakket om, for at tage det værste af oliespillet :-) Den har en del underkomprision, så spildet er stadig betragtligt. Jeg kan så regne ud, at en hovedrenovation er lige om hjørnet, med mindre jeg vil sætte en ny maskine i (hvilket jeg hælder til). Jeg har overvejet en 300TDI motor, men har fundet ud af man også kan bruge en International HS 2.8L TGV, hvilket lydder som en meget interessant motor. Prisneavuet skulle være ca. den samme som en 300 TDI, men hvor får man fat i sådan en? Link til International engines er:
http://www.nav-international.com.br/Motores.asp?Idioma=2&Id=4
Index
12438: sv: ny motor til ´86 110" (06-01-2004 17:11:36) (svar på 12431)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.102.233)
Prøv at ringe til Bertelsen i Sjelle, de har gang i noget desangående.
Index
12445: sv: ny motor til ´86 110" (06-01-2004 18:09:18) (svar på 12431)
Michael intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Jeg har mailet til dem i brasilien sidste år (de har en meget bedre motor der passer lige i ophængene til 300 Tdi)
vedrørende en motor der hedder 2.8 Power Stroke. Du kan på hjemmesiden hos et kanadisk firma der hedder Eastcost Rover (eller sådan noget)se hvordan den monteres. I alle 3 tilfælde 300 Tdi, HS 2.8L TGV og 2.8 Power Stroke have gearkassen fra 300 Tdi´eren (R380). Motoren ville koste ca. 50.000,- (transport, told m.v.)
Prøv at søge på tidligere indlæg i dette forum - søgeord: Power Stroke - jeg har mailet en del med Paul om netop dette.
Mvh. Michael
Index
12451: sv: sv: ny motor til ´86 110" (06-01-2004 21:14:01) (svar på 12445)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 195.215.244.105)
Hej Michael!

Jeg har også for måneder tilbage undersøgt lidt omkring International Engines, har været i kontakt med dem i Brazil med samme formål som dig, blot for at få oplyst, at importøren i Danmark hedder Team Bertelsen ApS!

Jeg har talt med Per, og her kort før jul skulle han have modtaget 2 maskiner der nede fra - om de er i gang med at lægge dem i en LR ved jeg ikke, men det er nok op over. Maskinen passer, som du tidligere har været inde på, ikke direkte i en LR - der er faktisk en del ting der skal ændres...

Noget har undret mig - måske du kan svare på det:

Hvad er forskellen på en HS 2,8 L og en 2,8 Power Stroke, og er der i det hele taget forskel - da jeg talte med "brasserne" fik jeg indtryk af, at det er samme motor, men bruges blot i forskellige biler?

Specifikationerne er da også helt ens jf. hjemmesiden, dog er der forskel på WG og VNT versionen - det er jeg klar over.

HS 2,8 L'eren bruges ud over i Ford Ranger også i Crosslander CL244 (vistnok en rumænsk ARO, og ihvertfald med facon som en Santana krydset med en Lada 1200) - det smager da lidt af 4x4...

Ib - 3662 - Odder
Index
12455: sv: sv: sv: ny motor til ´86 110" (07-01-2004 00:20:28) (svar på 12451)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.102.233)
Du har fat i noget af det Ib, altså det med 2.8-liter motorernes identitet.
I øvrigt kommer der en epistel om netop de(t) brasilianske maskineri(er) i den kommende udgave af Oasen. Hold vejret imens. Hvis du kan ... ;-)
Hilsen fra Morten
Index
12460: sv: sv: sv: sv: ny motor til ´86 110" (07-01-2004 08:05:12) (svar på 12455)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 144.57.128.4)
Hej Morten,

Jeg havde det lidt på fornemmelsen, da vi sås i Sjelle sidst - glæder mig til at høre mere!

Ib - 3662 - Odder
Index
12459: sv: sv: sv: ny motor til ´86 110" (07-01-2004 06:46:34) (svar på 12451)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Hej Ib
Du har formodentlig ret med hensyn til at der ikke er forskel på de 2 motorer. Det lyder meget spændende, at de har fået en dansk forhandler.
Det er forøvrigt International Engines der har lavet 300 Tdi´eren, men det er du måske klar over. Den er bare licensfremstillet på en fabrik i sydafrika.
Forøvrigt oplyser det kanadiske firma at den 6-benede dieselmotor fra IE også kan ligge i en Defender (de er bare ikke sikre på at gearkassen kan holde) - her taler vi om 600 Nm.
Mvh. Michael
Index
12461: sv: sv: sv: sv: ny motor til ´86 110" (07-01-2004 08:13:50) (svar på 12459)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 144.57.128.4)
Hej igen Michael,

Det kan godt være de er ens - men når du kikker på hjemmesiden figurerer de som 2 forskellige motorer - den der sidder i Crosslanderen, som er en 4x4 (trods alt) har måske "skotter" i bundkarret, så den ikke har problemer med smøringen i terræn - jeg borer lige lidt i det igen...

Jeg var godt klar over det med 300 tdi'eren - Land Rover oplyser mig om, at de har solgt ophavsretten på den (eller hvad det nu hedder) til IE, der nu producerer den i/til bl.a. Afrika m.fl. hvor elektronik mange steder er noget der sidder i en transistorradio...

Jeg var ikke klar over det med den 6-benede - der er godt nok spark i - måske en gammel 4-benet gearkasse fra en RR kan holde?

Ib - 3662 - Odder
Index
12465: sv: sv: sv: sv: ny motor til ´86 110" (07-01-2004 11:32:13) (svar på 12459)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 144.57.128.4)
Hej Michael og andre,

Jeg har netop modtaget følgende svar på mit spørgsmål vedr. 2,8L motorerne til International Engines sendt pr. mail tidl. i dag:

Dear Ib Krause-Kjaer:

There is no difference between the two models. They are the same. The different name is because the Power Stroke is produced only to equip the Ford pick-ups and the HS is sold to others clients.

Regards,
José Carlos Secco

Så er den ged vist barberet...

Ib - 3662 - Odder