tilbage

Land Rover Forum  

Index
124848: Utæthed ved montage af indsprøjtningsdyse på 300 TDi (07-07-2012 11:50:06)
Valdimar Hreinn Sigurbjörnsson #5851, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 89.150.88.17)
Hej alt godt folk her på forum.

Er der nogen her på forum der kan fortælle mig om bunden på hullet for indsprøjtnings-dysen på en 300 TDi’er, er belagt med et eller andet slags materiale se medfølgende billede. Billedet er taget ned i hullet der hvor indsprøjtningsdysen plejer at sidde.
Hvis man kigger efter ser det ud som noget af ”overfladen” er væk. Spørgsmålet re så om det lyse område er rester af et eller andet pakningsmateriale (alu-pasta eller noget lign.) eller det mørke materiale betyder at noget af belægningsmaterialet er væk.

Grunden til mit spørgsmål er at jeg ikke kan få dysen tæt – jeg har også prøvet med en ny kobberskive. Kan/ man bruge en eller anden form for pasta/kobberfedt eller noget lignende for at få dysen tæt.?

LR hilsen
Valdimar
Index
124849: sv: Utæthed ved montage af indsprøjtningsdyse på 300 TDi (07-07-2012 11:56:03) (svar på 124848)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 37.75.171.49)
For at få en kobberpakning til at slutte optimalt tæt, så bør man udgløde den inden den bruges/genbruges.

Det gøres ganske enkelt ved at holde den ind i flammen fra en gasbrænder indtil den er rødglødende og så lægge den til side og lade den køle ned af sig selv. Så er den blød og føjelig igen.

Virker på alle massive kobberpakninger, som bundproppakning, banjopakninger mv. Pakninger der er foldet af meget tyndt kobber med en papirring i mellem, skal man naturligvis ikke forsøge sig med - de er engangspakninger.

Hilsen
Jens
Index
124854: sv: sv: Utæthed ved montage af indsprøjtningsdyse på 300 TDi (07-07-2012 15:01:52) (svar på 124849)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.236)
Det ligner noget koks der sidder i bunden, måske fordi dyssen har været utæt over længere tid.
Det skal ud/væk før du dyssen tæt igen, man gå nu ikke for voldsomt tilværks, det er ultrafinmekanik (selve dyssen) du har med at gøre.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
124860: sv: sv: sv: Utæthed ved montage af indsprøjtningsdyse på 300 TDi (07-07-2012 19:33:30) (svar på 124854)
Valdimar Hreinn Sigurbjörnsson #5851, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 89.150.88.17)
Ja det var noget skidt eller koks.
Da jeg begyndte forfra igen og rensede det hele for tiende gang fik jeg det væk.

Og ved at lade skiven køle af sig selv – og ikke i vand som jeg eller havde fået at vide at man skulle – så er indsprøjtningdysen nu tæt igen.

Og ja man skal passe på indsprøjtningsdysen – specialt dysehovedet – den er ikke så nem at reparere og/eller justere hvis der sker noget med den.

LR hilsen
Valdimar,
- som nu igen kører LR :-)