tilbage

Land Rover Forum  

Index
125668: Indregistrering ved brug i udlandet ... (15-08-2012 11:06:06)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.173.228.2)
Som altid dagdrømmer jeg om den store ekspedition i både halve og hele år :o)
Men der er en ting som jeg aldrig rigtig helt har forstået...

Hvordan får man den billigste registrerings + vægtafgift's løsning på en bil som man gør klar i DK og så bruger i udlandet i lad os sige 8-24 måneder?

Hvad gør man hvis man vælger at købe en ny bil?

Hvad gør man hvis man bruger den gamle øse?

... bare nysgerrig..

Lars


Index
125669: sv: Indregistrering ved brug i udlandet ... (15-08-2012 11:44:44) (svar på 125668)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.61)
Den gamle øse er der ikke rigitig noget at gøre ved, der falder vægtafgiften.

Ellers er der mulighed for grænsenummerplader på en ny bil, men tag en snak med SKAT om det...

Du kan købe en ny bil uden afgifter og indregistrering, få den opbygget efter dine ønsker og så hænge f.eks. tyske nrpl. på.

Men husk på, at det kan give problemer i forbindelse med udstedelse af carnet de passage. Tror ikke, at FDM vil udstede for et tysk køretøj.


Søg på Barske Berta bl.a.
Index
125671: sv: sv: Indregistrering ved brug i udlandet ... (15-08-2012 13:10:27) (svar på 125669)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.173.228.2)
Tak Paul!

Så der er heller ingen mulighed for reduceret vægtafgift på den gamle?

http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=63 ... lidt om grænseplader.

Et andet sted kan jeg se: Et køretøj, der på ny indføres her til landet uden at være blevet registreret i udlandet, og et køretøj, der har været registreret på danske grænsenummerplader under en udlændings midlertidige ophold her i landet og eventuelt under feriekørsel i udlandet, skal registreres på almindelige nummerplader, hvis det fortsat ønskes benyttet her i landet. Køretøjet skal da behandles på samme måde som køretøjer, der tidligere har været registreret her i landet4).

... mener de seriøst også at man så skal betale afgift igen?

Når dagen er omme kan det nok ikke betale sig med mindre man alligevel ønsker at skifte bil. Så kan en ny bil, uden afgift måske være en idé. Jeg kan se på nettet, at en ny bil på grænseplader er helt uden afgift.

God pointe med carnet's ..!

Lars
Index
125675: sv: sv: sv: Indregistrering ved brug i udlandet ... (15-08-2012 14:59:47) (svar på 125671)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.61)
Nej, der skal ikke betales dobbeltafgift: grænsepladebiler er uden afgift.

Det kan heller ikke betale sig, at bøvle med registreringsafgiftsrefussion, det bliver til håndører i det store forløb.

Vægtafgiftsrefussion er blevet afskaffet for mange år siden.
Index
125678: sv: sv: sv: Indregistrering ved brug i udlandet ... (15-08-2012 15:54:32) (svar på 125671)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Jeg kender en der købte en ny Defender på grænseplader, kittede den helt op og brugte den i udlandet, hvorefter han solgte den tilbage til forhandleren efter den helt lange tur. Det var rigtig billigt (efter min mening) Selvfølgelig kostede bilen stadig rigtig meget (selv uden afgift), men som jeg lige husker det, så kostede det hele ham kun ca. 30000. Det er småpenge for at køre i en helt ny Defender i mellem 6 og 12 måneder. Specielt når man tænker på hvor langt han kørte.

Ulempen ved grænseplader er at du skal være afmeldt i Danmark når du bruger dem, og du skal mindst være væk i 6 måneder. Fordelen fremfor registrering på udenlandske plader, er at du faktisk godt må bruge bilen til at komme ind og ud af Danmark.

Da jeg selv var på langtur i 8 måneder, kørte jeg på gule Danske plader. Det var ligetil, men bilen var også gammel nok til at slippe for straf afgift. Jeg havde selv behov for at beholde adressen i DK, så jeg ville til enhver tid blot køre på almindelige plader. Så er det spørgsmålet om de skal være Danske eller udenlandske. De kunne jo også være Svenske, hvis man bor i ØSJ

MVH Jakob E S.

Index
125686: sv: sv: sv: sv: Indregistrering ved brug i udlandet ... (15-08-2012 23:03:28) (svar på 125678)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.227.119)
A home away from home? Et tidligere klubmedlem, nu bosat i Sverige, har
(havde)og kørte en Camper på tyske plader; det var der ingen problemer i. Blev indkaldt til syn fra Tyskland og kørte derned og fik synet som planlagt. Kunne køre gennem DK, dog med restriktioner.
I det nys modtagne Off-Road sammenlignes en ny 90" med et andet køretøj.
Prisen på en 90" i D er ca. 30000EURO for hardtop og ca. 27000EURO for kludetagsmodellen; begge uden ekstraudstyr. Vejafgift ca. 550Euro årligt.
Men ca. 750EURO i ansvarsforsikring årligt. Altså ikke stort billigere end i DK. Dog var de som personbiler. Havde i øvrigt kørt ca.9.5Km/L under testen, hvilket testholdet var tilfreds med.
Index
125689: sv: sv: sv: sv: sv: Indregistrering ved brug i udlandet ... (16-08-2012 09:12:28) (svar på 125686)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.173.228.2)
Tak for input allesammen - nu tror jeg at jeg forstår mulighederne ..hvis den dag skulle komme :o)
Index
136278: sv: Indregistrering ved brug i udlandet ... (10-09-2013 02:49:53) (svar på 125668)
Kenn .... (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 82.147.227.123)
Du kan sagtens rejse i en udenlandsk registreret LR. Jeg har en serie 3 på udenlandske plader med Sankey trailer der har en ekstra nummerplade monteret iflg gældende lov. Sankey er ikke og skal ikke synes i visse EU lande.

Hvad angår indlægget om carnet du passage og FDM's rolle. Du henvender dig direkte til den tyske afdeling som er dem FDM henvender sig til på vegne af dig og får ordnet det hele selv.

Jeg har kørt med udenlandske plader fra diverse lande både på min HD og LR i årevis. Det eneste du ikke må er at køre med et udenlandsk registreret køretøj i DK.