tilbage

Land Rover Forum  

Index
126074: V8 med start problemer (31-08-2012 10:14:39)
Christian Rasmussen #8011, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.27.200.42)
Efter en månede på arbejde kommer jeg hjem til en 90er der ikke vil starte, træls.
I søgningen på hvad problemet er åbnede jeg propperne i toppen af karburatorerne og opdager at de begge er helt tørre!

Så vidt jeg ved skal de være toppet op med en ole, men hvilke olie???

Er der nogen der kan fortælle hvilken olie der bruges??

Mvh
Christian
90" V8
Index
126076: sv: V8 med start problemer (31-08-2012 11:30:38) (svar på 126074)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.58.252.50)
Hej
Der foreskrives forskellige stedder motorolie eller automatgearkasseolie, men det gør ikke den store forskel, og det er jo ikke derfor den ikke vil starte, Køre benzinpumpen ? prøv at sæt tænding på og lyt, går den ned i omdrejninger efter et kort øjeblik, bør der komme benzin frem, det næste er så om der er gnist ved tændrør ?

Surt er det

Per
Index
126094: sv: sv: V8 med start problemer (31-08-2012 15:58:09) (svar på 126076)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
Den mest korrekte olie hvad enten der er tale zenith-stromberg eller S.U carb. vil være en syrefri singel-grade motoroil SAE. 20, som godt kan erstattes af en ATF-oile. En ATF-olie er dog ikke helt syrefri… men det gå hvis man blot skifter gummimembranen før der mør og ødelagt.
Index
126097: sv: V8 med start problemer (31-08-2012 19:04:37) (svar på 126074)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.116.12)
20/50
Index
126100: sv: V8 med start problemer (31-08-2012 19:35:31) (svar på 126074)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 178.72.30.204)
Oliens viskositet har også noget at sige for hvor hurtigt spjældene hæver sig... Jo tyndere olie - jo hurtigere hæves spjældet...
Altså giver tynd olie en lidt mere mager blanding og tyk olie en lidt federe blanding under acceleration

Det kan efter sigende gøre en lille forskel for acceleration og for benzinøkonomien... Men det er nok ikke det du skal bekymre dig om ;-D

Ang. dit startproblem er de nok benzinen i dit brændstofsystem der er fordampet...
Index
126108: sv: sv: V8 med start problemer (31-08-2012 22:01:12) (svar på 126100)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Prøv at give den lidt startspray, hvis den så tøffer igang = kig på benzintilførslen (filter/pumpe/karburatorer/kondensvand i tank). Hvis den stadig er død, så kig på tændingen. Min gamle RR med karburatorer sugede fugt til alle tændingsdele, når den stod mere end en uge...sikkert fordi de var beskidte og gamle. Nye kabler + originalt rotordæksel gjorde underværker.
RRC hilsen
Bo
Index
126109: sv: sv: sv: V8 med start problemer (31-08-2012 23:30:45) (svar på 126108)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.230.239)
Manglende benzintilførsel, sansynligvis. Ledninger til pumpe er glade for at irre istykker, ikke mindst stelforbindelse. Klikker/tikker pumpe når der sættes tænding til? Lugter der af benzin ved startforsøg? Filter i tank eller andet sted kan være stoppet eller irret så ingen passage.
Aftag tændkabel fra midt af strømfordelerdæksel og hold få mm. fra stel, mens en hjælper drejer nøglen, herved udelukkes eventuelt def/manglende centerkul i dæksel. Der skal herved springe fede blå gnister med lydelige smæld. Motor skal kunne starte trods tomt dæmperkammer.