tilbage

Land Rover Forum  

Index
12612: Plejlstang (18-01-2004 12:41:12)
Ib Roslev (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.198.179.234)
Hej Land Rover ejere

Jeg mangler et par lejepander til en plejlstang i en 2,5 turbo diesel, er der en i nærheden af Gedved der ligger inde med sådan et sæt. Jeg har ikke afmonteret bundkarret endnu, men den grimme lyd passer meget godt på et plejlstangsleje. Dog var begyndelsen på mislyden ikke som normalt ved et plejlstangsleje, det lød nærmest som et defekt udrykkerleje i koblingen, altså en skurren, så derfor mit tillægsspørgsmål

Tillægsspørgsmål
Skal forreste remskive på krumtappen slingre og virke løs, er der et gummiindlæg i den, eller er den bare skæv. Jeg synes det virker forkert, at en remskive på krumtappen ikke er i balance.

Med venlig hilsen
6433
Ib Roslev
Index
12614: sv: Plejlstang (18-01-2004 16:24:45) (svar på 12612)
Peter Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.49.33)
Hej Ib.
Plejlstangslejer hænger ikke bare på træerne en søndag eftermiddag, og slet ikke i den rigtige størelse.
En defekt eller løs remskive kan lyde som om der er noget alvorligt galt med de ædlere dele, udskift eller rep den allerførst.
Er lyden der stadig, vil en nærmere inspektion nok afsløre at det er et stempel der er stået af, og ikke kun et plejlleje.
Jeg har haft skilt både en 2½D og en 2½TD, som vi troede havde smadret et plejlleje. Begge gang viste det sig at være stemplet på 2. cyl. der havde smidt skørtet.

med 88"er hilsen
Peter Hansen
Index
12615: sv: sv: Plejlstang (18-01-2004 17:39:55) (svar på 12614)
Ib Roslev (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.198.179.234)
Hej Peter

Det er ikke nogle ædlere dele der gået, men blot den forreste remskive og krumtappen er ikke skadet, så mit blodtryk er faldet til normalt niveau.

Jeg kan oplyse, at det åbenbart er helt normalt at en remskive står af på en LR, dette ved jeg, takket være Frimodt Petersen fra Midtjylland, som velvilligt svarede på min henvendelse omrking en anden skive, tak for god hjælp Frimodt

Mit problem bliver løst med en tur til Viborg mandag morgen og så håber jeg ikke, at en nyrenoveret motor laver flere knuder.

Mvh
Ib Roslev