tilbage

Land Rover Forum  

Index
12598: Vægtafg.på 88' på hvide plader? (16-01-2004 17:51:14)
Mads Wallentin (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.79.190)
Hej.

Er der nogen som kender den årlige vægtafgiften på en 88' fra 1969, der kører på hvide plader?

Egenvægten er 1400KG og synsmanden satte totalvægten til 1825KG.

På forhånd tak for hjælpen. Mads

PS-har kigget på hjemmesiden som f.eks. www.vaegtafgift.dk
Men jeg kan ikke se svaret - medmindre vægtafg. årligt er 4980 kroner... og det virker da lidt vildt?
Index
12602: sv: Vægtafg.på 88´ på hvide plader? (16-01-2004 20:22:41) (svar på 12598)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.136.81)
Hej Mads, når bilen er over 35 år det 1/4 årlig vægtafgift, periode syn hver 2. år. Motorhistorisk råd arbejder i øjeblikket på at få sat periode synet op til 8 år for biler over 35 år, den nuværende skille linie for dette er 1960. For dit vedkommende 1/4 af 4920 kr= 1230 Dkr om året hvis det er en benzin. gældene fra den måned i 1969 din bil er fra.

Mvh 5391 Mads
Index
12603: sv: sv: Vægtafg.på 88´ på hvide plader? (16-01-2004 21:05:12) (svar på 12602)
Erik Jørgensen #1594, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.27.68)
Jeg er glad for du nævner Motorhistorisk Samråd , de arbejder for en sag som DLRK ikke vil være medlem af pga. for højt kontigent. Hilsen Erik
Index
12604: sv: sv: Vægtafg.på 88´ på hvide plader? (17-01-2004 00:08:35) (svar på 12602)
Mads Wallentin (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.243.240.14)
Hej Mads.

Tak for dit svar - jeg har bare et problem: min bil blev først 'bygget' den 5. november 1969 og første gang indregistreret den 9. november samme år. Den er altså derfor ikke 35 år endnu!!!

Derfor kan den f.eks. først blive til veteranbil i Told&Skats øjne om et lille år - præcis den 9. november 2004.

Men har det også betydning for vægtafgiften?

Hilsen Mads
Index
12605: sv: sv: sv: Vægtafg.på 88´ på hvide plader? (17-01-2004 11:23:23) (svar på 12604)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.152.68)
Hej Mads, ja din vægtafgift ryger først ned fra november o4. Til Erik vil jeg sige at jeg er enig med ham i at DLRK bør være medlem af motorhistorisk samråd. De arbejder hårdt for at få bedre vilkår for vores veteran køretøjer i dette afgifts hærgende bilfjendske land.
Mvh 5391 Mads
Index
12621: sv: sv: sv: sv: Vægtafg.på 88´ på hvide plader? (19-01-2004 14:23:28) (svar på 12605)
OleP (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
Inden man melder DL-RK ind i denne forening synes jeg man bør overveje hvor mange medlemmer i DL-RK der vil have gavn af et sådant medlemsskab???
Hvor stor en procentdel af medlemmerne kører rundt i/ejer en Land Rover der er mere end 30-35 år gammel, og skal den samlede medlemsskare være med til at betale for et sådant medlemsskab.
Endelig bør det klarlægges hvad DL-RK vil få ud af et sådant medlemsskab.

MVH OleP
Index
12622: sv: sv: sv: sv: sv: Vægtafg.på 88´ på hvide plader? (19-01-2004 15:48:31) (svar på 12621)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.102.127)
Man kunne jo bare nøjes med at indmelde Veteranregistret.
En forening som MHS med henved 25.000 medlemmer har noget større slagkraft end en flok blåøjede entusiaster, som fæøler sig klemt - enten de så kører i det ene eller andet. En plads i en sådan paraplyorganisation kan nok være mere gavnlig end at køre solo.

Mvh Morten
Index
12625: sv: sv: sv: sv: sv: Vægtafg.på 88´ på hvide plader? (19-01-2004 18:55:36) (svar på 12621)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 192.38.163.41)
Ja, ja, det behøver ikke kun at være os med de helt gamle køretøjer; se et citat fra netop en beretning fra Motorhistorisk Samråd (MhS):

"Det er i en rapport fastslået at

Industrien koncentrerer sig hovedsageligt om introduktion af nye systemer i nye køretøjer. Imidlertid – taget i betragtning at der er en lang udskiftningsperiode for de eksisterende køretøjer – kan det blive nødvendigt med lovgivningsmæssige tiltag for at få fjernet ældre køretøjer fra vejene – og / eller få udstyret allerede eksisterende køretøjer med mere effektive sikkerheds systemer.
Vi må altså se i øjnene, at der er en realistisk risiko for begrænsninger i brugen af de historiske køretøjer på offentlige veje – og / eller en risiko for krav om installation af nye – og ikke-originale – enheder i vore køretøjer. Ikke i morgen – men inden for nogle få år."

Læs selv det hele på: www.motorhistorisk.dk

Meget morsomt, ikke: Defendere fra før 1990, der skal have ABS, sideluftposer, frontluftposer, fodgængertilpasset front osv. osv - mon ikke det kunne være værd at prøve at forhindre?? Vi er jo oppe mod mægtige kræfter: Hr. Berlusconi og folk af hans slags der for at få gang i bilsalget vil gøre hvadsomhelst i EU for at få ældre biler smidt af vejen. Det var måske værd at ofre 7,50 pr. medlem pr. år på at søge at spænde effektivt ben for den slags slyngler - vi kan være med netop gennem MhS, og det synes jeg vi skal være!!

Jørgen Lundrup