tilbage

Land Rover Forum  

Index
12642: Mulig platform for kommende Defender. (20-01-2004 10:04:52)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.63.71)
Index
12643: sv: Mulig platform for kommende Defender. (20-01-2004 10:59:07) (svar på 12642)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Goddag ukendte Jesper...

I dette tilfælde kan jeg godt forstå at du ikke vil ud med nærmere detaljer om dit tilhørsforhold til klubben...

Alene det at du har fået tanken om at Broncoén kunne danne platform for en ny Land-Rover, nærmer sig klubskadelig virksomhed ;-))


Med gåsehud over hele kroppen..

Claus/1105
Index
12644: sv: sv: Mulig platform for kommende Defender. (20-01-2004 11:13:07) (svar på 12643)
Jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.63.71)
Jeg tror du bliver nød til at vænne dig til tanken
Claus ;-). Du må ikke glemme Land Rovers forhold til Ford. Iøvrigt synes jeg da Bronco'en er ganske fiks!.

Jesper reg. nsj.
http://www.d-90.com/bio/jesper_overgaard/index.html
Index
12655: sv: sv: sv: Mulig platform for kommende Defender. (20-01-2004 18:51:42) (svar på 12644)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.32.168)
Det bliver nu næppe en ny platform for en kommende revideret Defender. Jeg har kigget lidt på Fordteksten og rent konstruktionsmæssigt ville en beslægtning være uheldig mht motorisering og karossering. Så Claus, du kan slappe af og behøver ikke frygte traumatiske oplevelser !. Den tror jeg ikke på !
Index
12674: sv: sv: sv: sv: Mulig platform for kommende Defender. (21-01-2004 11:41:46) (svar på 12655)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.23.247)
Jeg vil give dig ret Paul , det kræver temmelig meget fantasi at forestille sig disse detaljer/specifikationer ville passe på en kommende Defender ;-) .


"At a time when sport utilities are becoming more and more civilized – some to the point of forgetting their roots – the Bronco’s clean, raw shape, uncluttered interior and capable chassis make it the ideal tool for work, play or just making a statement. "

"2.0-liter intercooled turbo diesel with an efficient six-speed PowerShift™ transmission and Intelligent™ four-wheel-drive system for a powerful, sure-footed off-roader."


"The Ford Bronco concept is powered by a proven 2.0-liter common-rail Duratorq TDCi engine from Ford’s European product range. This 16-valve turbo diesel combines outstanding power, torque, smoothness and exceptional fuel economy in a compact package."

"Key design features reminiscent of the original Ford Bronco include the boxy, upright roofline, short wheelbase, round headlamps and the Bronco nameplate milled into the modern three-bar grille. A winch and guide rollers are integrated into the lower fascia. Exterior details include exposed door hinges, cowl vents and flared wheel wells. Unique loop-shaped door handles are integrated into the door panels and open with a tug."

mvh

Jesper reg. nsj.
http://www.d-90.com/bio/jesper_overgaard/index.html

Index
12686: sv: Mulig platform for kommende Defender. (21-01-2004 23:46:11) (svar på 12642)
Jørgen Lund #4515, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.62.60.83)
Land Rover Owner har bragt en artikel, hvori man fra Land Rovers ledelse i et interview slår fast, at Defender modellerne ikke tages af programmet før tidligst 2010. I samme artikel udtaler ledelsen også, at man bestemt ikke kunne finde på at misbruge navnet Defender på en nyudviklet bil – Defenderen får en værdig afgang, når man ikke længere forretningsmæssigt kan forsvare at producere den.

Og ja, man ved udmærket godt, at for mange af os er Defenderen den ”rigtige” Land Rover, og jeg synes bestemt også, at det er tydeligt, at man i de seneste år har moderniseret med stor veneration for det oprindelige koncept og med hensyntagen til de krav om et minimum af komfort som de fleste vel stiller i dag – 55 år efter at den første Land Rover blev produceret.

Mvh. JL