tilbage

Land Rover Forum  

Index
126613: Køb af disco (del 2) (24-09-2012 11:03:08)
Bo Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.243.62.70)
Haløjsa,

Så fik jeg en ven ud og kigge på den Discovery 2 fra slangerup, og den ser generelt ok ud

Den smider godtnok lidt olie fra servo'en og fra et eller sted omkring det forreste differantiale. Er det til at sige hvor kritisk sådan noget er?

Jeg har uploadet nogen billeder af bilen her: https://picasaweb.google.com/101690249771024185904/LandRover?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJXrsJvtvYjkVw&feat=directlink

Umiddelbart syntes jeg det ser ok ud for en 13 år gammel engelsk bil :) Men hvad siger I med mere LR erfaring?
Index
126615: sv: Køb af disco (del 2) (24-09-2012 11:10:16) (svar på 126613)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.63.104.145)
Jeg syntes ikke at oliespildet ser alarmerende ud, men hvis det skal holde op er det ikke helt billigt, da du mindst skal skifte pakdåser i styrhus og differentialet. Jeg ville lade det være til det bliver rigtig slemt, lidt olie på undervognen rustbeskytter.

Men den ser generelt ud til at trænge til den store tur med rustbeskyttelse af undervognen.

MVH Asger
Index
126617: sv: sv: Køb af disco (del 2) (24-09-2012 11:54:28) (svar på 126615)
Bo Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.243.62.70)
Tak for vurderingen Asger, det var lige det jeg var på jagt efter.

Mvh.
Bo
Index
126624: sv: sv: sv: Køb af disco (del 2) (24-09-2012 15:54:53) (svar på 126617)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.179.34.171)
Hej Bo

Jeg syntes det ene billede der viser der hvor stelnummeret er og trækket sidder fast ser lidt bekymrende ud, gør dig selv den tjeneste at ser der endnu en gang, er bunden af rammen ikke helt jævn, og selve siderne ikke helt lige, så overvej det meget nøje, jeg er lige nu ved at udskifte rammen fra bagakslen og bagud på min. Prøv at Google "Discovery 2 Chassis rust" så skal du se hvad der venter, hvis den ikke har fået olie eller meget tyndt rustbeskyttelse i rammen, billederne viser ikke den store rustbeskyttelse, har den ikke fået udenpå , har den heller ikke fået indeni.

Det er meget bil for pengene, men ikke hvis den skal have lavet rammen til næste syn, på min kom det på to år.

Det vil ramme alle dem det ikke har fået en meget tynd olie i rammen, i modsætning til alle tidligere Land rover rammer har den her en vinkelprofil der måler 30x30x2 mm i hvert af de fire hjørner,og ramme halvdelene har tilmed et overlap på 15 mm, så til den ene side er der tre lag plade over hinanden, det er dømt til at gå galt, og det går det så også, mellem selve rammen og disse profiler har rusten det rigtig rigtig godt, jeg lægger et billede op senere,

Med venlig hilsen Per
Index
126644: sv: sv: sv: sv: Køb af disco (del 2) (25-09-2012 07:01:45) (svar på 126624)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.179.34.171)
Hej

På vedlagte billede kan du se hvorfor det går så galt med Disco 2 rammerne.

Mvh Per

Index
126653: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af disco (del 2) (25-09-2012 10:57:49) (svar på 126644)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Hej Per

Der er ikke meget billede at se, kun en tom ramme med et spørgsmålstegn.
Men det er måske en slags symbolik? (Smiley)
Kører p.t. Disco 2, så jeg er afgjort nysgerrig efter at vide, hvad der kan være af ramme-problemer.

Tack så mycket
Morten

Index
126658: sv: sv: sv: sv: Køb af disco (del 2) (25-09-2012 11:57:58) (svar på 126624)
Bo Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.243.62.70)
Av, det var da knapt så positivt :(
Du har helt ret i at det ikke ser ud til at bunden har været rustbeskyttet, så der er en chancefor at bagenden er rustet igennem som du beskriver.
Det er desværre ikke en mulighed at tage ud og kigge på den igen, da jeg bor i Aalborg, og den bor på nordsjælland...
Index
126665: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af disco (del 2) (25-09-2012 14:03:18) (svar på 126658)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hej Bo,
ikke for at være negativ, men det kunne da bestemt også ha´ været interessant med et kig ned i motorrummet. Hvordan går V8´eren, klaprer ventilløfterne, er olien ren, ser den velholdt ud (er der historik på olieskift og udskiftede dele), er der fejlindikatorer som mayonaise i oliedækslet, overtryk i køleren osv. Og hvad med gearkassen.
En ting er rust, en lige så vigtig ting er om hele drivlinen er velkørende. Jo mindre, du skal udskifte, desto billigere ejerskab.
Jeg synes du løber en stor risiko, hvis du køber en bil, du ikke selv har kørt en (længere) prøvetur i.
Jeg har selv taget turen den modsatte vej fra Sjælland til Hovedlandet for at se på brugte biler (af en eller anden grund er alle brugte Volvoer samlet dér), og jeg har også taget toget hjem igen, hvis objektet så for træt ud. (Burde måske også ha´ taget toget hjem ved mit første RR-køb, men der overgik fascinationen så fornuften).
Hilsen Bo.
Index
126674: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af disco (del 2) (25-09-2012 16:27:25) (svar på 126665)
Bo Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.243.62.70)
Hej Bo :),

Jeg kan kun give dig ret i at motor, og mere generelt hele drivlinen, er vigtig.
Jeg fik en ven til at tage ud og kigge på den og tage en lang køretur i den, han er vældig kompetent når det kommer til biler generelt (mekaniker), og han havde ikke anmærkninger til hverken motor eller gearkasse. Han har dog ingen erfaring med land rovers, så derfor postede jeg billederne herinde for at være sikker på at vi ikke overså noget som I med jeres erfaring kunne spotte :)