tilbage

Land Rover Forum  

Index
12649: RR mister (stadig) tækkraft (20-01-2004 15:11:25)
Kasper S #3506 (reg. NSJ) (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.170.242.7)
Min RR 3,5 v8 ('82) driller mig.
Problemet er, at når motoren er varm, og jeg kører på landevej ved konstant hastighed, mister den pludselig trækkraft. Den føles som om den mister "pusten" fuldstændig. Kobler jeg ud, kan den sagtens tage gassen, men motoren kan ikke trække. Holder jeg ind til siden og stopper motoren i et par minutter, så kan den lidt igen, men problemet vender hurtigt tilbage.
Ved bykørsel (mange start og stop) kører den problemfrit. Det hjælper ikke at "fifle" med chokeren.

Jeg:
-Har skiftet membraner i karburatorerne (Stromberg)
-har hældt olie på ovennævnte
-har skiftet tændrør, tændkabler samt fordelerdæksel
-bruger karburatorsprit

Jeg er ved at blive sindsyg af dette irriterende problem, så ALLE forslag er YDERST velkomne.

MVH.

Kasper
Index
12650: sv: RR mister (stadig) tækkraft (20-01-2004 15:24:10) (svar på 12649)
Henrik Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.88.76.7)
prøve at skifte relais til Benzinpumpen , det der sider mellem tændspole og batteriholder (de er kun en rélais der...) denne relais sla benzinpumpen fra når motoren er gået i stå. hvis du har en mekanisk pump ved jeg ikke...
held og lykke!
Index
12657: sv: RR mister (stadig) tækkraft (20-01-2004 20:06:34) (svar på 12649)
Steen Larsen #0411, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.215.120.190)
Hej Kasper
Jeg havde et lignende problem som du beskriver på min 110" V8. Det var benzinfilteret, der var ved at stoppe til.
Du skriver ikke, om du har skiftet benzinfilteret og evt. taget bundstykket ud af benzinpumpen og renset den.
Hvis du ikke har renset de to nævnte steder, kan det være en mulighed.
Jeg håber, at det hjælper.
Hilsen Steen 411
Index
12658: sv: RR mister (stadig) tækkraft (20-01-2004 21:30:27) (svar på 12649)
Carsten (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.149.105)
Hej Kasper,

Steen har helt ret, det tyder på et tilstoppet benzinfilter. Jeg har dog tidligere haft et tilsvarende problem, men det var forårsaget af et tilstoppet filter på reduktionsventilen, filteret var totalt tilstoppet så olietrykket ikke blev reguleret, ved højere hastighed åbnede alle ventiler og dermed nul trækkraft. Når du nu alligevel checker benzin filteret, så check også lige svømmerhusenes udluftningsslanger, en tilstoppet slange giver samme symptomer som et tilstoppet filter.

Hilsen
Carsten
Index
12662: sv: sv: RR mister (stadig) tækkraft (20-01-2004 22:35:27) (svar på 12658)
Kasper #3506, reg. NSJ (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.170.242.13)
Hej allesammen

Tak for forslagene. Det vil jeg prøve.
Et andet spørgsmål; jeg har læst et sted, at lignende symptomer kan opstå, hvis tændspolen er slidt. Jeg har en tændspole liggende, som jeg TROR passer. Hvis IKKE den passer, ødelægger den så noget (jeg har elektronisk tænding)?
Kan man måle på en tændspole, for at se om det er den rigtige? I så fald, hvordan måler man det?

Mvh.

Kasper
Index
12664: sv: sv: sv: RR mister (stadig) tækkraft (21-01-2004 09:14:07) (svar på 12662)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Kasper

Når maskinen gerne vil tage gassen når den er ubelastet er det nok ikke tændspolen der er problemet, men snarere brændstoflinien. Der er monteret en filterenhed med papirfilterindsats før benzinpumpen, formentlig på venstre inderskærm. Prøv at skrue klokken af...det kan være en grum oplevelse...

Mlrh
Claus
(en mand der taler af erfaring)
Index
12668: sv: sv: sv: sv: RR mister (stadig) tækkraft (21-01-2004 09:21:16) (svar på 12664)
Kasper Schnell #3506, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 213.170.242.3)
Hej Claus

Det vil jeg prøve. Da jeg ikke lige ligger inde med en ny indsats til benzinfiltret, vil jeg lige høre, om man kan pille den gamle indsats ud og derefter samle "klokken" igen uden filterindsats? Jeg har monteret et standardfilter (sådan et til en 10,- på en tankstation) mellem det originale filter og karburatoren.

Mvh.

Kasper
Index
12669: sv: sv: sv: sv: sv: RR mister (stadig) tækkraft (21-01-2004 09:39:21) (svar på 12668)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Nej, du skal ikke køre uden filter, men du kan "nødrense" både klokken og filteret i benzin, petroleum eller almindeligt postevand. Pas på at gummipakningerne ligger rigtigt ved samling.

mvh
Claus
Index
12677: sv: sv: sv: sv: RR mister (stadig) tækkraft (21-01-2004 13:32:14) (svar på 12664)
Kasper Schnell #3506, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 213.170.242.3)
Hej Claus
Jeg fulgte dit råd, og har netop afmonteret benzinfilter-klokken. Til min store forskrækkelse, opdagede jeg, at der ikke sad en filterindsats i. Den forrige ejer må have pillet den ud.
Nu kan jeg forestille mig, at al den snavs filtret skulle have opsamlet sidder i karburatorerne - øv øv. Må prøve at dem ad, og se om de kan reddes. Hvad er chancerne for, at man kan nøjes med at rense dem?

Mvh.

Kasper
Index
12678: sv: sv: sv: sv: sv: RR mister (stadig) tækkraft (21-01-2004 13:44:06) (svar på 12677)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Øv...sikken en skurk...

Chancen er god, så det er bare at rydde køkkenbordet og sende familien efter pizza..

Bestil evt. et rep-sæt incl. pakninger inden du splitter det hele ad med en 2-punds mukkert

vh
Claus
Index
12679: sv: sv: sv: sv: sv: RR mister (stadig) tækkraft (21-01-2004 13:44:26) (svar på 12677)
Anders Larsen #6178, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.198.29.26)
Hej Kasper

Rolig nu det skulle være nok med lidt rens også et nyt filter...Hvis det nu er at den er helt gal med indmaden i dine karburatore har jeg nogle du må få :) men det skulle være mærkeligt hvis det skulle være tilfældet.

Mvh

Anders
Index
12680: sv: sv: sv: sv: sv: sv: RR mister (stadig) tækkraft (21-01-2004 14:07:27) (svar på 12679)
Kasper Schnell #3506, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 213.170.242.3)
Tak for de opmuntrende ord - de var hårdt tiltrængt, og ikke mindst tak for tilbuddet om karburatorindmad.

Min bror har et par SU'er liggende, som jeg har ladet mig fortælle skulle være nemmere at rode med end Stromberg. Men hvis det er "bare lige" at skifte indmaden i de nuværende Stromberg, tager jeg gladeligt imod tilbuddet, og vender derfor evt. tilbage..

Jeg må ned og rode lidt videre med skidtet....

Mvh.

Kasper
Index
12663: sv: RR mister (stadig) tækkraft (20-01-2004 22:38:36) (svar på 12649)
Nils Byager #4814, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.61.144.252)
Jeg har engang oplevet noget lignende med en Peugeot 504. Det viste sig, at den slange der sad mellem tanken og benzinpumpen havde en revne og så fik dyret ikke føde nok med mindre den gik i tomgang. Om en RR er skruet sammen på samme måde ved jeg ikke - men hvis det er tilfældet er det noget nær den billigste reparation du kan lave.