tilbage

Land Rover Forum  

Index
127367: Vandpumpe (20-10-2012 20:40:31)
Jørgen Seligmann #4178, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.145.49.201)
Hej derude,

Min 90 1987 V8 bliver meget varm jvf. termometeret. Nu skifter jeg føler, al, kølervæske etc. Men jeg kan også se at vandpumpen måske ikke er perfekt - kan der være begrænset funktion eller er det enten eller? Og kan man "teste" eller er det bare at skifte på mistanke?

I relation til termometer visning er jeg klar over der kan være fejlvisning og er omkring det også.

Hilsen
Jørgen nsj 4178
Index
127373: sv: Vandpumpe (20-10-2012 23:37:29) (svar på 127367)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.132.8)
Den typiske vandpumpefejl er slør i akslen, er der betydeligt slør og vandspild under pumpen, skal den skiftes. Cirkulation gennem bilens varmeapparat er et must på V8erne, er dette blokeret, svigter køling.
Index
127377: sv: sv: Vandpumpe (21-10-2012 00:21:03) (svar på 127373)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.116.250)
På 101" er der ikke forskel på om der er gennemgang til varme app. eller ej! Om dens køler er større end på andre LR V8 ved jeg ikke men der sidder en lukkeventil i kabinen og vand temperaturen er iflg temp måler den samme om der er åbnet eller lukket for vand til varmeapperatet. Så her er jeg uenig med Verner!

Men vedr defekt/slidt vandpumpe så er det nok en god ide og gå lidt videre med den, så der er jeg enig med Verner:-)
Index
127380: sv: sv: sv: Vandpumpe (21-10-2012 09:59:11) (svar på 127377)
Leif Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.239.198.115)
Hej jeg vil give ole ret, selv på en 110 lukkes der af for vandet til varmeapparatet.
Index
127385: sv: sv: sv: sv: Vandpumpe (21-10-2012 13:11:09) (svar på 127380)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.251.188)
"Selv på en 110" lukkes der af for vandet til varmeapparatet"
Det går der ikke på den 110" V8 1985 jeg har; har ikke indtrykket af den er modificeret efter den forlod Lode Lane. Kunne desuden godt lide at Ole fortalte hvor lige en 101" kommer ind i billedet? Nu er det jo en 90" der spørges om.
Index
127386: sv: sv: sv: sv: sv: Vandpumpe (21-10-2012 14:14:44) (svar på 127385)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.116.250)
Fordi du skriver på V8'erne og da jeg har en LR med V8 tillod jeg mig at komme med mit indspark!
Jeg skriver også at jeg ikke ved om der er forskel i kølerstørrelse men min 3,5 l std LR V8 med carb har ingen problemer med at blive for varm selvom jeg lukker for den originale stopventil til varmeapp vandflow!
Index
127402: sv: sv: sv: sv: sv: Vandpumpe (22-10-2012 08:31:15) (svar på 127385)
Leif Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.239.198.115)
Hej verner

Jeg ved bare at på vores 110 fra 1985 sidder der en stopventil i varmekredsen, når man lukker den bliver bilen ikke varmere!
Vores bil står også som da den blev produceret i sin tid.

Hilsen Leif
Index
127417: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Vandpumpe (22-10-2012 18:44:56) (svar på 127402)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.230.103)
Med 90" - 110" droppede man varmtvandshanen for bedre cirkulation og i stede kunne man lukke varmeapparatet inde vha. spjæld.
"Vores biler står som de forlod fabrikken" Det var ikke liige det syn der mødte mig, da jeg var oppe ved Kalundborg, hvor i bor og købe stumper tidligere, hvor du fortalte at jeres biler var voldsomt tunede og der var taget hhv. motorer og komponenter fra mange forskellige biler og det undrede mig i sværgede til Chryslers 3-trins automatkasse; det var den eneste der kunne håndtere de 2-300HK i havde trukket ud af jeres motorer.
Men læg et billede af arrangementet med hanen på, så man kan se hvad der er tale om.