tilbage

Land Rover Forum  

Index
127274: dobbelt dæmper for (17-10-2012 19:54:07)
Christian Nauta #3975, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.2.185)
er ved at montere dobbelt dæmpere foran, kan det passe at de ikke skal side paralelt men i et v- godtnok ikke meget men aligevel.....

med venlig hilsen Nauta
Index
127291: sv: dobbelt dæmper for (17-10-2012 22:49:39) (svar på 127274)
Jacob Gren #8302, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.254.113)
Mine sidder paralelt, men kan det ikke være forskelligt fra hvilken type det er?

http://www.youtube.com/watch?v=TsX5t1MHCkQ&feature=g-upl

Mvh jacob.
Index
127366: sv: dobbelt dæmper for (20-10-2012 19:50:59) (svar på 127274)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.166.199.240)
Jeg har racet en del med dette setup.
Det er ret vigtigt at gøre sig klart hvilket moment man udsætter sine fjedre sæder for.
Jeg måtte forstærke mine op i begge sider da de revnede cm 12cm i hver side underneden torret.
Det er i efter tanken jeg nu ser det er pga. det skæve vrid det giver fra dæmper 2.
Det virker godt men kør hårdt nok og lav hjulløft med 125km/t tager med garanti livet af fjedresæderne i toppen.
Det er min erfaring.
Derfor har jeg kun eet sæt foran nu men de har dobbelt kapacitet og er justerbare.
Jeg vil i tillæg bruge festedelen til dæmper 2 i toppen til og afstive ned til chassis for bl.a. og aflaste fjeder sædet.
Det virker lidt som de tårn stivere du ser på andre motorsports applikationer.

Har nogen prøvet terrafirma fjedre?
Min bil er blevet 135kg lettere i snuden i arbejdet med vægtfordelings optimeringen.
Så de kingsprings jeg har nu er for hårde.
Noget bud på en fjeder som giver mig små 2" og som kan arbejde med en defender front hvor der kun er en RV8;-)?

http://4x4shop.se/tf_springs.php

Mvh. K
Index
127374: sv: sv: dobbelt dæmper for (20-10-2012 23:37:42) (svar på 127366)
Ulla Holten #2993, reg. (medlem) (ip-adr: 87.50.6.218)
kik lige på dette her setup se hvor rolig den ligger og kik så lige hvor hurtigt den går 5,7lV8
http://www.youtube.com/watch?v=0V3JsEpEZig
Vh
Christian
Index
127375: sv: sv: sv: dobbelt dæmper for (20-10-2012 23:39:46) (svar på 127374)
Christian Holten #2660, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.50.6.218)
Beklager jeg fik bragt dette indlæg under forkert navn
Vh
Christian
Index
127382: sv: sv: sv: sv: dobbelt dæmper for (21-10-2012 10:23:52) (svar på 127375)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.166.199.240)
Det ser hurtigt ud, fordi det er mørk og man får tunnel effekten af den tætte bevoksning.
Der er ikke den store belastning for undervogen.
Intimiteret ligger de mod 70km/t.

http://m.youtube.com/watch?v=xubIjVrH7KY

Se på de 20sec. Fra 2min50sec i videoen.
Her er vi i målt 107km/t.
Hertil lægger vi 20km/t og 6timer.
Når min bil kan det er jeg tilfreds.

Klart der er nogen ting som giver efter over tid og belastning..

Affjedring er en videnskab med Mange faktorer.

Tak for videoen og god søndag.

K. Bøgvad
Index
127384: sv: sv: sv: sv: sv: dobbelt dæmper for (21-10-2012 12:58:23) (svar på 127382)
Jacob Gren #8302, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.254.113)
Hej karsten, hvilken gearkasse har du liggende i?

Er det egentlig ikke sune garn der er din Co.?


Mvh Jacob gren.
Index
127388: sv: sv: sv: sv: sv: sv: dobbelt dæmper for (21-10-2012 15:00:41) (svar på 127384)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.166.199.240)
Hej J.

Jo da, Sune og jeg har kørt sammen og har et godt team.

Jeg har std. santanabox med 5 trin og lt230 1.67:1

Den er helt ok.
De løb jeg gerne vil køre er det et krav at motor og gearkasse er fra bilens serie produktion.

Plus: alu / let, tåler varme pga den afgiver varmen, intern oliepumpe, filter, stærk moment, god gearratio/ lavt 1.gear højt 2., køre med samme olie som motor, grov konstruktion

Minus: svagt 5.gear

Jeg bruger ikke mit lavgear, da jeg ikke kører langsomt eller trækker noget tungt langsomt.
Så jeg drømmer om en fordelergearkasse i stedet for den tunge LT230.
Denne type bruges ofte på cross country biler da man nemt kan ændre gearing på den.

Mvh. K. Bøgvad
Index
127396: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: dobbelt dæmper for (21-10-2012 21:20:16) (svar på 127388)
Christian Nauta #3975, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.2.185)
tak for indput, Jacob hvis du kommer til høvelte næste lørdag vil jeg meget gerne se dit sætop, jeg vil stadig se om jeg kan finde en løsning så mine også bliver paralele , det giver god mening at forstærke holder , tror jeg kan flytte dæmper så de står lige ved at svejse en fuld plade i toppen og flytte dæmper længere ind i toppen , regner ikke med jeg kommer til at køre så stærkt som dig Karsten vil tro vi kommer til at ligge mellem 80-110 med et max på 120 (td5 standart) over korte perioder, køre på terrfirma medium fjedre nu og dem kan jeg ikke anbefale dig for kort vandring og ikke prograsive, i "gamle" dage kørte jeg på bløde scorpion prograsive og dem vil jeg gerne finde nogle tilsvarende, har lige set terrefirmas katalog og de har mange forskelige fjedre så man kan godt få prograsive og "light" fjedre hos TF og dem overvejer jeg at prøve.

hilsen Nauta
Index
127398: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: dobbelt dæmper for (21-10-2012 21:53:23) (svar på 127396)
Jacob Gren #8302, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.191.185.88)
jeg satser meget stærkt på at dukke op på lørdag, så kan du se det,
jeg skal også lige teste ny udstødning og høre om den larmer for meget.:D


Mvh jacob Gren
Index
127460: sv: dobbelt dæmper for (24-10-2012 15:16:56) (svar på 127274)
Mads Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.165.155.55)
Hej Christian,

Mine dobbeltstøddæmpere var monteret som du viser det, og også lidt skråt. Setuppet virkede egentlig OK indtil de blev "masseret" lidt godt til et challenge. Her viste det sig at dækkene kunne skrue støddæmperen i førersiden af! Dækket kunne simpelthen, ved fuldt styreudslag, netop røre støvkappen på støddæmperen og derved afmontere den lidt...øhm...utraditionelt.

Dobbelttårnene er nu erstattet af et sæt større støddæmpere kun i de originale befæstigelser.

Det er bare et lille pip om at du skal være opmærksom på om det er muligt på dit setup.

Hilsen Mads
Index
127470: sv: sv: dobbelt dæmper for (24-10-2012 20:54:16) (svar på 127460)
Christian Nauta #3975, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.2.185)
hmmm lyder ikke helt optimal, setuppet skal virke med 33" uden spacer og jeg har 3 måneder til at finde ud af om det virker,ved ikke om du havde spacer på men uden spacer kan en L-R aligevel ikke dreje :) men tak for inputtet jeg vil være opmærksom på det.
Hilsen Nauta

Index
127473: sv: sv: sv: dobbelt dæmper for (24-10-2012 21:50:33) (svar på 127470)
Jacob Gren #8302, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.254.113)
Hvis det skal custom laves så er det ikke særligt svært at lave.

Jeg har ikke set nogle endnu der afviger meget fra dem jeg har på, men med lidt stål og et TIG værk kunne man sagtens lave noget hvor der er plads til store dæk.



Mvh Jacob Gren
Index
127474: sv: sv: sv: dobbelt dæmper for (24-10-2012 22:01:33) (svar på 127470)
mads hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.144.63.83)
Jeg kører med 33x12,5x15 på en white spoke 7,5 tommers fælg. Jeg kan ikke huske fælgens indpresning, og der er ikke spacere på. Indrømmet, så er bilen født med 205'ere på så styrestoppet er godt i bund, men problemet var stadig lidt uventet. :-)

Hilsen mads