tilbage

Land Rover Forum  

Index
12782: Filter i benzinpumpe (27-01-2004 14:00:43)
Kasper Schnell #3506, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 213.170.242.3)
Hej allesammen
Da min gamle RR (3,5 V8) mister pludselig mister trækkraft ved kørsel med konstant hastighed over længere tid, eks. landevejskørsel, vil jeg forsøge at rense filtret i den elektriske benzinpumpe.
Midtjysk reservedelslager har imidlertid sagt, at man ikke kan købe nye pakninger, eller nogen form for dele til benzinpumpen.

Vil derfor høre, om der er nogen, der har erfaring med at rense trådfiltret på en elektrisk benzinpumpe. Er det nødvendigt, at skifte pakningen i bunden, hvis man har haft filtret ud?
Andre gode råd er velkomne, inden jeg splitter hele djævlen fra hinanden.

Mvh.

Kasper
Index
12786: sv: Filter i benzinpumpe (27-01-2004 15:49:05) (svar på 12782)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Kasper

Det kommer an på så meget....
Hvis den er placeret på det oprindelige sted, på¨rammen i højre side, kan den være MEGET vanskelig at adskille pga. tæring og ælde, og får man endelig bunden løs, ja..så er pakningen ofte gået sig en tur.

Hvis den til gengæld sider godt og tørt i maskinrummet eller lignende kan man som regel adskille "djævlen" uden at smadre hele skidtet, og du behøver derfor ikke at skifte pakningen.

det allerbedste du kan gøre er at smide pumpen i jernkassen og investere i en der er konstrueret til at virke HELE tiden og ALTID og som kan placeres hvorsomhelst uden at tage skade. Du skal regne med ca. 450,- + moms (kan bl.a. købes hos Frederikssund Autodele)

Skift samtidigt brændstoffilteret ud med et gennemstrømningsfilter i klar plast. Så kan du meget nemmere holde tjek på brændstof kvalitet og kvantitet.

Med RR hilsen
Claus
Index
12788: sv: Filter i benzinpumpe (27-01-2004 17:05:59) (svar på 12782)
Thomas Holm #3251, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.97.146.140)
Hej Kasper
Af uforklarlige årsager holdt min V8 op med at trække en gang imellem. Det var ikke under specielle forhold eller når bilen blev kørt specielt. Der var ingen som havde en rimelig forklaring på hvad der skete.
Det viste sig, at returrøret i brændstofsystemet aldrig har virket, og derfor kom der en gang imellem gaslommer i brændstoffen, som gjorde, at den ene karburator ikke fik benzin nok. Efter jeg fik hul igennem, kørte maskinen som en mis (bortset fra en slidt knast og lignende, som en V8 jo kan fejle...)
Jeg håber min erfaring kan hjælpe dig.
Index
12807: sv: sv: Filter i benzinpumpe (28-01-2004 13:25:17) (svar på 12788)
Kasper Schnell #3506, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 213.170.242.4)
Hej igen

Tak for de gode informationer.
Har prøvet at puste i returrøret, hvor Thomas foreslog at fejlen kunne ligge. Det kunne lade sig gøre, at puste det igennem, men synes dog, at jeg skulle puste yderst kraftigt... Må lige løbe det igennem og se efter om det har nogle skarpe knæk eller er blevet mast.

Benzinpumpen får den store tur i weekenden, hvor jeg forhåbentligt har fået fat i en ekstra, hvis nu (læs: når) den gamle går i stykker.

Mvh.

Kasper