127891:
sv: sv: dieselpumpe 24V ex.mill utæt (06-11-2012 23:42:29) (svar på
127887)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm (medlem) (
ip-adr: 212.242.251.113)
Hej Kenneth, Niels og Ole, tak for altid gode input - mht volt, så var det også min overbevisning, at den var mekanisk, altså uden strøm, ville bare godt sikre mig, at den kan fungere - ex milibilerne har jo en eller anden tendens til at alle vore stumper bare ikke er dem, der kan købes i normalbutikkerne!!
Niels - jeg synes måske ikke, at den ti-dobbelte pris er særligt indbydende, omend man jo måske får, hvad man betaler for, men tak for linket - britparten er så stadig væsentlig dyrere end hos Paddocks, til gengæld var samme shop, som du linker til billigere med andre originale stumper, da jeg lavede bremser, så man skal ikke tage alt for givet -
Men som Ole skriver, et godt rep-sæt kan være vejen, men som I måske kan forstå, når jeg overhovedet spørger, så har jeg aldrig haft fingrene i den del af bilen før, så min tanke er også, at jeg måske relativt lettere kan skifte hele pumpen, gemme stumpen, og så renovere den på et senere tidspunkt (indendørs i varmen) :-)
Har tjekket slangerne, synes ikke de virker løse/revnede i det, det virker mere som en pakning, der har givet efter for tidens tand, men så igen, der er en hel del diesel ud over, så jeg må hellere liste et af fruens gamle klude ud og tørre den lidt af, inden jeg analyserer videre. Diesel i olien, hmmm... tak for tippet, jeg tjekker - har lige været hele undervognen igennem for olier, men ikke motorblokken. Bliver den grødet/grå på pinden, eller bliver den bare tynd og løbende??
Synes egentlig det største problem er, at dieselen har ædt gummimanchetten ved kardanakslen, så der må jeg finde den ekstra, jeg købte hjem på et tidspunkt