tilbage

Land Rover Forum  

Index
12899: Basal forståelse…. 4,6 HSE (02-02-2004 15:06:54)
Lars Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 129.142.53.110)
Endnu en nybegynder, der dog har forsøgt at gøre noget forarbejde. Jeg er endnu ikke medlem, men håber at blive taget i nåde, idet min gamle far er en flittig kontingentbetaler (ja, et eller andet sted har man det jo fra).

Det korte af det lange - jeg må have mig en RR 4,6 HSE. Kørte en søndagstur til lidt syd for Frankfurt for at se på et par vogne - så er man jo motiveret.

Inden jeg kaster mig ud i fornuftsprojektet, vil jeg sætte pris på at høre nogle kloge meninger/bekræftelse på om det er korrekt forstået at:

1)Købes/importeres en vogn med første registreringsdato fra før 1. maj 1998 - så undgås den forhøjede grønne afgift, eller hvad den nu hedder, selvom vognen først registreres her i 2004 (gule nr. plader)

2)Der skal ikke afregnes moms, når vognen er købt i EU

3)Ingen særlige krav for indregistrering i Danmark - foruden ombygning til gule nr. plader (bagsæder ud, plade bag førersæde, sikkerhedsseler ud, el-ruder bag ”låses”, højtaler bag pilles fra)

Og så til næste punkt - erfaringer med 4,6 HSE. Det er ikke ligefrem overvældende skriverier der er om disse modeller, men er der en venlig sjæl, som kunne øse af erfaring/problemer med modellen f.eks.

- Luftaffjedring
- differentiale/gear (automatic)
- elsystem
- pålidelighed af klimaanlæg
- Andet?

På forhånd tak fra et kommende medlem

Lars Madsen
Index
12901: sv: Basal forståelse…. 4,6 HSE (02-02-2004 16:37:09) (svar på 12899)
Torbenj#2613 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.164.71.72)
Søg og du skal finde....

Prøvede på google, og fandt disse side om RR 4.6..

www.rangerovers.net
www.rangie.com
www.p38a.co.uk

Bedste Range Rover 1976 hilsner

Torbenj 2613
Index
12904: sv: sv: Basal forståelse…. 4,6 HSE (02-02-2004 16:48:29) (svar på 12901)
Anders Larsen #6178, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.50.188)
Hey Lars
Og hvad angår afgiften så har du ret :) afgiften vil ca. være 50-60000kr. alt efter vor meget udstyr der er på den du køber.
Se evt. www.toldogskat.dk og kig under motor og søg på en 4,6 HSE.
Index
12906: sv: sv: Basal forståelse…. 4,6 HSE (02-02-2004 18:40:36) (svar på 12901)
Lars Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 129.142.53.110)
Hej Torben og Anders,

Tak for jeres tilbagemeldninger - så hurtigt.

Torben, det er jo rart at foreningen råder over vise mænd der kan vise vejen...(opgav selv google, da jeg havde besøgt de første 50 sider uden nævneværdig held)

www.rangerovers.net - kan bestemt anbefales. Redaktøren er da heller ikke helt uden humor, jf. nedenstående citater.

mvh

Lars


British cars are equipped with leaks for two purposes -- to let oil out and to let water in.

The 4.0/4.6 is just as good a "leaker" as the Classic, although it lacks the most intractable leaks like the steering box. Even some of my under-vehicle inspections of brand new vehicles at the dealer's have revealed a pool of oil on the ground, indicating that British manufacturers have not lost their touch. If your RR doesn't leak it is probably empty! (Just kidding). Here are some of the known leak points: ....


The 4.0/4.6 is not immune from the Lucas disease although quality control has gradually improved over the years