tilbage

Land Rover Forum  

Index
12938: Ex-CF godt køb ? (03-02-2004 22:51:19)
Michael Bøjstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.47.110)
Jeg er ny i Land-Rover land, og går og pønser på at anskaffe mig sådan en svend, ikke mindst pga det super klubliv som I synes at have. Jeg har tidligere kørt Chevrolet 6.5 TD, men det gik der lidt for meget flyder i..
Jeg har set mig lidt lun på seriemodellerne - den vil ikke blive brugt mere end 5-7000 km pr år.

Jeg går lidt og grubler over en 109" ex CF (1968) på hvide plader som er til salg for tiden, ca 50.000. Den skulle kun have gået 86000km siden ny, og være i rigtig flot stand - lyder det rimeligt ? Jeg har set at man hos Liveridge kan få en "refurbished" for ca 55.000 - dertil skal selvfølgelig lægges lidt til afgifter, men det kan vel ikke være meget for en 1968'er ? Er der nogen der kender bilen som er til salg ?

Er seriemodellerne dyrere at holde kørene i reservedele end 90" eller 110"-erne ?

Input modtages med tak
Index
12951: sv: Ex-CF godt køb ? (04-02-2004 10:10:12) (svar på 12938)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.215.230.242)
Hej Michale.Hvis det er en CF til lille kørekort er prisen der omkring på plader ,jeg betaler 1800kr i vægtafgift og forsikring pr år ja du læste rigtigt,og så må den køre hele året.
Index
12953: sv: sv: Ex-CF godt køb ? (04-02-2004 10:30:26) (svar på 12951)
Michael Bøjstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Bjørn
Hvor har du den forsikret ? Er offroad kørsel så også forsikret ? Hvad er din erfaring med reservdelsudgifterne - højere end på de nyere modeller ?
Index
12957: sv: sv: sv: Ex-CF godt køb ? (04-02-2004 12:58:52) (svar på 12953)
Michael Kruse Jepsen#5081 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.82.208.60)
Hej Michael
Jeg har selv en ex. CF STW fra 1965, som jeg iøvrigt har købt ved ovenstående Bjørn. Den har jeg nu haft i 2 år og har stort set ikke ofret en krone på den. Jeg har dog udskiftet nogle dele efterhånden som jeg synes det var nødvendigt. Og mit indtryk er helt klart at delene ikke koster ret meget. Har skiftet udblæsningsmanifold, oliepumpe og lidt pakdåser hist og her. Samlet har det vel kostet mig en tudse... Altså billigere end de nyere modeller.
Mht. forsikringen, så har jeg den samme som Bjørn omtaler. Det er Nordisk veteran A/S (og da det er en ´68 er det jo en veteran)og den koster ca. kr. 850,- om året for en kasko/ansvar. Der er visse ristriktioner bl.a. max. km. pr. år på 10.000 km og så skal den stå i en aflåst garage og en pulverslukker i bilen. Selvrisikoen er på kr. 1.000,-. Den gælder ikke i terræn, men jeg mener, hvis du har en så billig forsikring, så sker der ikke det store ved selv at punge lidt ud, hvis uheldet skulle være ude når du kører i terræn.
Index
12960: sv: sv: sv: sv: Ex-CF godt køb ? (04-02-2004 14:05:35) (svar på 12957)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.81.15)
Hej igen Michael + Michael.Hvis i giver 200kr mere om året i forsikring så er der også dækning hele året,det vil sige at veteranen må køre om vinteren.
Index
12962: sv: sv: sv: sv: sv: Ex-CF godt køb ? (04-02-2004 14:54:48) (svar på 12960)
Michael Bøjstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.47.110)
Det lyder næsten for godt - så skal jeg bare have overtalt lillemor, som bringer mig videre til næste spørgsmål: min kone er kun 150 cm og jeg er 185 - findes der "hæve/sænke" sæder, eller bliver jeg "nødt til" at have den for mig selv, he, he ?
Index
12963: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ex-CF godt køb ? (04-02-2004 15:23:06) (svar på 12962)
Morten From Søndergaard #5494, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.166.253.190)
Hej Michael

Din kones højde (eller mangel på samme) er ikke noget problem, min kæreste er også ca. 1,5 meter og hun kan sagtens køre min 90". Det største problem er at komme ind i bilen, men det er mest et spørgsmål om øvelse og om at undgå stramme nederdele. :-)

Index
12964: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ex-CF godt køb ? (04-02-2004 15:30:42) (svar på 12962)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Michael!
Uanset størrelsen, eller mangel på samme, så skulle det kunne lade sig gøre. Op til flere gange er jeg stødt på samme spørgsmål - som regel stillet af "kæmper" - men før eller siden har de så enten vænnet sig til det originale eller omforandret siddearrangementet.
På min egen sIII (73´) er der fra tidligere ejer blevet fjernet noget af sædekonsollen i førersiden og isat noget sædegejl fra en lastbil eller lignende - dog var det så mølædt og i dårlig stand så jeg isatte sæder fra min hedengangne Mustang (for i størrelsen og bredden passede de egentlig perfekt - dog er de noget højere i forhold til de originale - hermed skulle konens 150cm være tilfredsstillet - ikk´)- i førersiden lavede jeg så et nyt stel hvorpå sædet blev monteret - indunder sædet er der så blevet plads til batteriet som tidligere havde sin plads ude under motorhjelmen.
Eneste problem der kunne være når man er så lang som du - er så adskillelsen mellem lad og førerkabine.
Jeg har kun oplevet en enkelt klage - han er et højt skideskur på de nær 2m - og foretrækker Toyotaer med den komfort sådan en har (derfor er han umulig at tilfredsstille - uanset hvad der bydes). Andre høje personer har snildt fundet sig i den trange kabine uden problemer - for bare køreglæden i sig selv fik dem til at glemme alt om space.
Så - summasumarum - der skulle være mulighed for jer begge med en mindre omforandring.
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
Index
12967: sv: Ex-CF godt køb ? (04-02-2004 17:30:54) (svar på 12938)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.96.236)
Med Hensyn til liveridge, så er det min erfaring at de levere et OK produkt (ikke perfekt) og hvis der går noget galt, og man gerne vil have dem til at lave det, så er england langt væk. og så er det at ting godt kan begynde at tage tid...
Index
12970: sv: sv: Ex-CF godt køb ? (04-02-2004 17:48:35) (svar på 12967)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.164.120)
En ex-CF-109STW har den fordel, at der ikke er nogen plade bag første sæderække og derfor kan sæderne skubbes længere bagud end ved hardtop/pick up modellerne. For at få bedre siddehøjde, kan hele sædet incl. skinnerne hæves vha et par møtrikker. En 15 mm gør underværker. Og så har du også muligheden, at købe et par trinbreddder.
Index
12974: sv: sv: Ex-CF godt køb ? (04-02-2004 20:09:56) (svar på 12967)
Michael Bøjstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Rasmus,
Jeg kan godt se problematikken i det - det var også mere for at snuse lidt til hvad jeg kunne forvente til pengene - iflg. sælgeren skulle den nemlig være meget flot stand.
Index
13004: sv: sv: sv: Ex-CF godt køb ? (05-02-2004 21:27:45) (svar på 12974)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.96.236)
Hej Michael

Jeg er slet ikke i tvivl om at bilen ser pæn ud.
Jeg ver der ovre her i efterårret. Og der holdt mange flotte biler ude foran.
Jeg fik skiftet min motor (da den gamle havde et anseligt olie forbrug) og den kørte sku fint, lige indtil olie pumpen gik og smadrede hele motoren. den er nu i england på tredje uge. Og da de har dødsdømt den skal de sådan set "bare" finde en ny... Om det så tager en måned skal jeg ikke kunne sige. Men jeg savner min tre'er... :(

LR SIII Hilsen REO