tilbage

Land Rover Forum  

Index
131846: Fedt i diff. (11-03-2013 08:10:24)
Michael Høegh #8979, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 37.96.152.56)
Hej alle, vil gerne bede om et par holdninger til at skifte olien i diffen ud med fedt. jeg kan ikke få den tæt og den må trække vand ind for jeg har for nyligt skiftet olie i bagdiffen og nu har den en grødagtig konsistens, dog ikke den brune farve olie får med vand!
På forhånd tak.

I øvrigt, er der nogen der kender bolt str. på påfyldninghullet til styrekuglerne, skal have lavet en Storm P med en smørrenippel.

Mvh
Index
131849: sv: Fedt i diff. (11-03-2013 08:48:09) (svar på 131846)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.198.219.34)
I diffet ville jeg ikke selv vælge at køre med fedt, men det er selvfølgelig muligt.
Jeg er ret sikker på, at dit udluftning ikke virker, hvis du har problemer med at få diffen tæt. Hvis der ingen udluftning er, skal overtryk og undertryk som følge af varmeudvidelse under drift udlignes igennem pakninger. Når diffen køler, trækkes kold luft ind (giver vand i olien/grødolie) og når den bliver varm, klemmes varm luft ud (olie, som siver ud af diffen).
Så kontroller dine forbindelser i udluftningssystemet eller kontroler din udlufterbolt (afhængig af hvilken bil du har). På RR/Disc er der et system af banjobolte og slanger, som fører udluftningen op i motorrummet. Metaldelene vil gerne ruste sammen, specielt i banjoerne. Så du kan kun verificere gennemgangen, hvis du nemt kan puste igennem røret. Hvis ikke der er gennemgang, har du løsningen på dit problem. Og dette har ikke noget at gøre med, om pakningerne er i orden. Uanset om de virker eller ej, så skal udluftningen virke, da du ellers får vand i olien og oliespild fra diffen.
Index
131941: sv: sv: Fedt i diff. (14-03-2013 14:12:33) (svar på 131849)
Michael Høegh #8979, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.130.87.210)
Tak for svar - det vil jeg undersøge. Mvh
Index
131850: sv: Fedt i diff. (11-03-2013 08:52:48) (svar på 131846)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Du får jo ikke stoppet vandindtrængningen ved at putte fedt i.
Det vil nok være en meget kortsigtet løsning med endelige havari lige om hjørnet..
Hvis den trækker vand ind så kommer der vel også olie ud?? Hvor drypper den fra?
Hvad er det med styrekuglerne?? Det lyder heller ikke for smart når du nu spørger. Brug hellere krudtet på at få det lavet rigtigt.. Det holder længst og er billigst i længden!
Index
131942: sv: sv: Fedt i diff. (14-03-2013 14:13:22) (svar på 131850)
Michael Høegh #8979, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.130.87.210)
Tak for svar. Mvh
Index
131860: sv: Fedt i diff. (11-03-2013 13:42:57) (svar på 131846)
Per Bærentzen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 109.59.96.241)
Det er ganske almindeligt 1/2" rørgevind som der findes i ethvert byggemarker eller hos en blikkenslager
Index
131861: sv: sv: Fedt i diff. (11-03-2013 14:00:21) (svar på 131860)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.20.111)
Aarrhh bedste Bærentzen, nu tror jeg du er lidt "smålig" på de LR+RRC jeg har er det nu 3/4" Men er enig med Thomas. Hertil komme fedt udøver modstand, der vil være betydelig friktion i diff og fedt vil blive slynget ud og hænge i husets indervæg, hvor det ingen gavn gør.
Index
131943: sv: sv: Fedt i diff. (14-03-2013 14:15:56) (svar på 131860)
Michael Høegh #8979, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.130.87.210)
Tak for svar. Der var 1/2" på min. Mvh
Index
131949: sv: sv: sv: Fedt i diff. (14-03-2013 21:24:43) (svar på 131943)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Ikke for at "kloge-Åge" den, men mange tager fejl af rørdimensioner på vvs-jernrør. Et ½" jernrør er nemlig ikke 12,7 mm udvendigt, men indvendigt!
Index
131950: sv: sv: sv: sv: Fedt i diff. (14-03-2013 21:50:33) (svar på 131949)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.249.188)
Enig Bo, men erkender jeg tog fejl; det var jo ikke størrelse på prop i diffs, der blev spurgt om, men størrelse på de som sidder i drejeskålshus; det er korrekt 1/2" ca 21mm udv.