tilbage

Land Rover Forum  

Index
131858: El problemer løst på 90" (11-03-2013 12:09:16)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 176.21.25.126)
Hej Forum

Som nogle måske husker var der for ikke så lang tid siden en kilometer lang tråd om mine elproblemer på min 200tdi.

Bare lige for at følge op overfor alle jer der bød ind:
Manglende havariblink: Virkede efter udskiftning af sikringsboks.

Manglende kørelys: Efter at have splittet hele instrumentbordet ad, fandt jeg fejlen til at være i den arm der har blink, langt lys osv.
Af en eller anden årsag kommer strømmen ikke helt gennem den kobberskinne der sidder. Meget mystisk men er nu fikset midlertidigt og ny arm er på vej hjem.

Manglende instrumentlys: Jeg vil næste ikke skrive herinde da det er for pinligt... min gode hjælper og makker knækkede i hvert fald sammen af grin. Det er tilsyneladende sådan at originalt når man tænder kabinelyset så slukker instrumentbelysningen. Når man nu ikke bruger den kontakt så ved man ikke lige dette. Vi lader den bare stå her. Og de tre timer jeg brugte på at finde ud af jeg bare skulle trykke på en knap er temmelig meget spildt.

Men fremragende weekend med meget arbejde lavet :-) Nu venter jeg bare på den erstatningskaliber fra Paddocks skal komme i morgen så den kan monteres. (der var fejl på den første de sendte) Så er vi klar til syn :-)
Index
131859: sv: El problemer løst på 90" (11-03-2013 13:02:09) (svar på 131858)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.102)
Hej Christian, kanon du melder tilbage, det øger vores videnbank her på forum.
Og så blev du det mere erfaren udi Land Rover mystikken. ;)

Og tro mig, vi har alle været der - med sjove løsninger på reparationer.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
131894: sv: El problemer løst på 90" (12-03-2013 16:24:04) (svar på 131858)
Kristian Jensen #2775, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.49.166.248)
Hej Christian !!!
Jeg kan kun bakke op om Kenneth´s kommentar - langt de fleste har været der men ingen tør indrømme det - så hatten af...
Jeg har selv stået i det gamle Østtyskland for mange år siden med en defekt generator og selvfølgelig ingen reserve - men meget hurtigt fik vi standset en bil og fik et par nylonstrømpebukser - de blev lagt 2 gange om vandpumpe og krumtaphjul strammet og bundet - det virkede til vi kunne komme på værksted og få skiftet lejer i generatoren.....
Med rover hilsen
Kristian