tilbage

Land Rover Forum  

Index
131955: 200TDI våd i ene cylinder (15-03-2013 17:15:41)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Jeg har spurgt lidt rundt omkring men vil gerne have jeres mening om det.

Jeg skiftede gløderør og så at den ene jeg hev op var helt våd af en eller anden olieagtig substans men uden at være motorolie som sådan.

Hvad kan dette være tegn på? Jeg tænker utæt olietyv måske?

Hvis det er til nogen hjælp er det den anden forreste... hvis man kan forklare det på den måde.
Index
131956: sv: 200TDI våd i ene cylinder (15-03-2013 18:02:16) (svar på 131955)
Henrik Nielsen #6878, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.57.200.166)
Hej Christian Andersen

Sådan som jeg kan forstå lugter eller føles det ikke som motorolie.

Efter hvad du skriver syntes jeg ligeså meget det lyder til at det kan være vand og koks som giver en sort og fedtet olieagtigt lag.

Hvis du kan komme til at låne eller er indehaver af en lækagetester kan du indikere hvor at lækagen er.

Du har ikke bemærket hvid eller blå røg fra din udstødning?

Rover hilsner
Christian Nielsen
Index
131957: sv: sv: 200TDI våd i ene cylinder (15-03-2013 18:28:00) (svar på 131956)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Hej Henrik

Den ryger en del lige når den er startet når den er kold. Det er hvid rød der kommer der.

Der er ikke mayonnaise i olien og det ser ikke ud til at den bruger vand. Den bruger dog lidt olie, men det er der jo ikke noget unormalt i som sådan. Syntes på ingen måde det er alarmerende mængder den spiser.
Index
131958: sv: sv: sv: 200TDI våd i ene cylinder (15-03-2013 18:47:18) (svar på 131957)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.184.80)
Kan være en dyse, der er inkontinens, at den ikke lukker helt tæt mellem indsprøjtningerne. Dyser skal efterses og testes med jævne mellemrum. Var det pågældende gløderør OK eller def. Er det def. kan det være det ikke er blevet brændt rent og heller ikke hjælper med varm opstart af pågældende cyld. og derfor udvikler røg under opstart. Dog er det set 200TDI slå toppakning før, især hvis tidlig en af slagsen.
Index
131970: sv: sv: sv: sv: 200TDI våd i ene cylinder (16-03-2013 09:09:55) (svar på 131958)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.33)
Principielt enigt med Verner, men hvid røg i opstart kan også være kondensvand i udstødningen.

Dysekontrol anbefales!
Index
131971: sv: sv: sv: sv: sv: 200TDI våd i ene cylinder (16-03-2013 10:20:30) (svar på 131970)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Dysekontrol it is then :-)
Der er garanteret flere tråde herinde med det, så jeg scanner lige forumet og ser hvad man skal.

Så er der også noget at lave denne weekend :-D dejligt
Index
131977: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 200TDI våd i ene cylinder (16-03-2013 12:36:48) (svar på 131971)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.136.193)
Da den dieselolie som tappes i DK lader en del tilbage at ønske mht. kvalitet og smøreevne, er der mange som kommer 2Tolie, Bell-ad eller tilsvarende i tanken på dieselbilen. Smører, renser og vedligeholder dieseludstyr og forlænger leve- og driftstid; har selv altid brugt 2Tolie
i diesel, kørte ialt 250000km. problemfrit og uden dyseskift på "Renolt" kassevogn med Sofimmotor. Eks. 1/4 til 1/2 dl. 2Tolie pr optankning, alt efter kort ell. lang akselafstand.
Index
131978: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 200TDI våd i ene cylinder (16-03-2013 12:47:19) (svar på 131977)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
2 takst olie? Havde jeg nu ikke lige luret, men kører lige PT med Bell Add i tanken. Et eller andet rense middel og efterfølgende skal der noget vedligeholdelses additiv i. Vil tro det er det samme?
Er diesel virkelig så ringe herhjemme? Havde jeg ikke troet. På min tur i Australien i min HJ60 var jeg godt klar over "farene" ved lokal diesel, men ikke herhjemme
Index
131979: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 200TDI våd i ene cylinder (16-03-2013 13:18:36) (svar på 131978)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.87)
Dårlig dieselolie er en skrøne, men helt op i firserne var der langt flere tilsætningsstoffer og svovl i brændstoffet.

Smøreevnen var bedre og forbruget mindre. Vi kunne notere en 5 % forbrugsstigning, da vi gik fra alm. diesel til miljødiesel.

Diesel skal leve op til en række normer og der tages regelmæssige kontrolprøver.