tilbage

Land Rover Forum  

Index
13319: Topløs. (23-02-2004 22:28:40)
Brian Engelbrechtsen #6511, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.66.170.251)
Hej Kan en eller anden fortælle mig om min LR 88" serie III må køre uden top på om sommeren når det er en gulpladebil?
De ved det ikke i synshallerne.
Index
13320: sv: Topløs. (23-02-2004 22:47:05) (svar på 13319)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.232.231)
Ja, det må den, idet den utvivlsom er konstrueret hertil - dvs, at taget kan fjernes og er ikke fastforbundet med karosseriet. Krav om adskillelse mellem varerum og førerplads bortfalder.
Index
13324: sv: sv: Topløs. (23-02-2004 23:46:24) (svar på 13320)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.62.197.19)
Nå, Paul, nu kommer der en variant:
Gælder det også en 109" på hvide plader?
Index
13325: sv: sv: sv: Topløs. (24-02-2004 00:26:53) (svar på 13324)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.232.231)
ja, det gør det faktisk, idet Serie-biler samt efterfølgeren Defender ikke har noget 'lukket' karosseri ! Dvs, at taget (hardtoppen) kun er boltet på og ikke svejset. Derfor kan disse biler heller ikke indreg. til erhvervsmæssig personbefordring !
Index
13327: sv: sv: sv: sv: Topløs. (24-02-2004 06:25:23) (svar på 13325)
Jørgen nsj 4178 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.139.218)
Hej Paul,

Jeg ved det har været i forum før men jeg kan ikke finde det. Fra hvilken måned/årgang er det at synsmanden bliver lidt vanskelig når man kommer med en 90'er med Pick Up eller Soft Top når der står lukket kasse på registreringsattesten?

vh/Jørgen
Index
13340: sv: sv: sv: sv: sv: Topløs. (25-02-2004 00:47:01) (svar på 13327)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.232.231)
Synsmænd bliver ikke sure og eller får gnister i øjnene, når der står lukket varebil på reg-attesten og du fremstiller en pick up eller soft top. Reelt findes der ikke lukkede Defenders eller Seriebiler, idet taget er skruet på. Det forholder sig andersledes, når du skal skære i en bil for at opnå end anden karosseritype.
Index
13353: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Topløs. (25-02-2004 19:09:04) (svar på 13340)
Lars Hermansen #3160 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.160.195.75)
Hvis man søger på forummet med teksten "hardtop 87" kommer der nogle gamle artikler op der nævner at der skal betales afgift hvis der ændres på en vogn fra efter juni/juli 87. Jeg ved ikke om der er hold i disse artikler eller de kun gælder biler hvor taget er svejset på.

Index
13356: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Topløs. (26-02-2004 00:25:42) (svar på 13353)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.93)
Der er bestemt hold i disse artikler, i 87 kom der en lov, der gjaldt alle firehjulstrækkere, og som sagde at man ikke måtte ændre på disse ting uden at skulle betale afgift. Der opstod derefter så stor forvirring omkring netop Land Rovere, fordi ingen tidligere havde interesseret sig for hvad der stod på registreringsattesten, nogle biler var taget hjem som pickupper, og havde så fået hardtop på, osv. det var kort sagt helt almindeligt, at det der stod på attesten ikke svarede til virkeligheden. Derfor lavede man en dispensation fra loven, der sagde at man på Land Roveren kunne fortsætte med at gøre som man altid havde gjort.
Jeg har selv set en kopi af denne dispensation, og i tvivlstilfælde kan man jo forsøge at få en kopi fra importøren. Det vil jo dog stille folk med biler af en senere årgang dårligere at bringe fokus på et problem, som efterhånden er gået i glemmebogen, det er mit indtryk at det i igen er helt almindeligt at skifte frem og tilbage som man lyster, uden at synshallerne går helt vildt meget op i det.
Det er vel også en skatteskrue det ikke er så interessant at dreje på mere, da det nok ikke vil indbringe de helt store afgiftskroner ind at håndhæve en misundelsesafgift fra forrige århundrede.
Der er jo ingen sikkerhedsmæssig baggrund for problematikken.
Index
13382: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Topløs. (26-02-2004 22:48:53) (svar på 13356)
paul sehstedt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.232.231)
hartley afsluttende bemærkninger omkring misundelsesafgift m.v. får mig til at tænke på, at vi Land-rover-ejere burde kunne kræve, at vore skattekroner bliver anvendt mere fornuftigt og nemlig i den retning, at Staten indkøbte flere LRs. Det ville få afsmittende virkning i GB, hvor medarbejderne på selve LR og underleverandører ville tjene penge til at købe danske landbrugsprodukter. Mere salg til GB og flere glade landmænd, som så kunne åbne attarktive områder for DLRK for lejlighedsvis greenlaning....