tilbage

Land Rover Forum  

Index
133547: Motor problemer td5 (14-05-2013 07:45:18)
Kristoffer Lauritsen #8723, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 62.242.143.130)
Jeg har et problem med min td5 fra 99.
Vi var med Sydsjælland i pardiset i weekend en rigtig god tur men da vi skulle køre hjem kom vi kun ca. 10 km og motoren gik ud uden at hakke hoste røg eller andet den døde bare som man hade slukket på nøglen, jeg prøvet at start igen den gik ikke på alle cylinder og gik ud selv prøver igen uden den vil start.
Topdæksel af tjek stik til dysser oli i stikket oli i ecu målte ledninger igemmen fra stik ved topdæksel til ecu ikke noget galt der, samler igen start vroom den køre perfekt jo den går i tomgang i ca 1min så dør den igen. Tjekket om pumpen kørte det gjorde den tjek for vand i filter ikke noget der heller tjek alle stik heller ikke noget der.
Vi beslutter at trække den til Ystad 140 km. Vi gør hold/tisse pause efter ca 40 km jeg prøver for sjov lige at dreje nøglen vroom motor køre uden problemer, fint vi kobler af og jeg køre selv ca 15 km den dør igen drejer nøglen to 2 gang vroom igang igen køre ca. 5 km og så helt døde igen og vil ikke mere rasten af turen
Hvad er glat er det pumpen trykregulater eller noget helt andet. Er der nogle der har hørt læst eller oplevet samme problem.
På forhånd mange tak
Kristoffer 8723.
Index
133548: sv: Motor problemer td5 (14-05-2013 08:06:23) (svar på 133547)
Henrik Petersen #1318, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.135.34)
Måske kunne du tjekke din kollisionskontakt der sidder på bulkhead i motorrum. Også om du har en ledning der ligger henover din kardanbremse? Der have min slidt hul på ledningen. Tak for sidst, det var hyggeligt.
Index
133567: sv: Motor problemer td5 (14-05-2013 20:37:18) (svar på 133547)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.57.225.139)
har været ude for at indsugnings slangerne kan delaminere indvendigt.

prøv om du kan starte den og så stil dig så du kan se på slangerne fra turboen og videre ned til intercooleren hvis den bliver suget flad, når du giver den gas, har du fundet synderen...
Index
133568: sv: Motor problemer td5 (14-05-2013 20:49:42) (svar på 133547)
Kristoffer Lauritsen #8723, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.57.209.34)
Den kollisionskontakt er tjekket, kikker lige efter den ledning.
Selv tak det er ikke sidste gang i ser mig der oppe hvis bilen kommer igen igen selvfølgelig hehe.

Slangen fra turbo til intercooler bleve skiftet sidste sommer sammen med fra intercool til indsugmanifold til en silicone slange. skulle den ikke ryge voldsomt hvis den klapper sammen.

Har ikke haft overskud til at kikke på den endnu men imorgen piller jeg pumpen ud af tanken for at tjek om den evt skulle ha suget skidt op.
Index
133572: sv: sv: Motor problemer td5 (14-05-2013 21:26:15) (svar på 133568)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.38.6)
Havde selv en pudsig oplevelse med egen TD5er her til middag; tankede helt op i går, 73L, tæt på matriklen, men da jeg "vred øret" drejede starteren fint motoren rundt og motorsignal blinkede, men startede ikke og ingen pumpe-lyd, gik så ud og tog tankdæksel af og satte på igen, hvorefter den startede øjeblikkeligt og kørte normalt.
Index
133618: sv: Motor problemer td5 (16-05-2013 00:10:21) (svar på 133547)
søren bach (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.59.200.118)
Det kan sagtens være din pumpe, den kan godt køre uden at den nødvendigvis giver tryk.
ellers er den sidste nye dille blandt td5 motorer at de bliver utætte ved flammeskiverne ved dyserne. giver nogle symptomer der godt kunne minde om dine. men tror nu det er pumpen, de er noget drilske.
Index
133686: sv: sv: Motor problemer td5 (18-05-2013 14:23:13) (svar på 133618)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.134.210)
Et forekommende problem med TD5erne er O-ringen, som tætner omkring dyserne; kan være utæt og der suges luft i brændstof-kanalerne i topstykket. Prøv at trække oliepinden op og lugt om den lugter af diesel ell. oliestand i bundkar er steget. Skal udbedres snarest og olien skiftes, da diesel ikke har nogen videre smøreevne og hurtigt vil ødelægge motor. Husk dyserne må ikke ombyttes, men skal sidde samme sted igen efter udtag.
Men jo, liftpumpe og ikke mindst tilhørende filter i tank kan være skurken. Der findes uoriginal pumpe med tilhørende filter til placering på siden af tanken.
Index
133689: sv: Motor problemer td5 (18-05-2013 15:35:03) (svar på 133547)
Kristoffer Lauritsen #8723, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.57.209.34)
Så fik jeg kikket på pumpen fik den op der var ikke meget skidt i men en slags film snask på finfiltert fik det af med trykluft og montert den igen bilen start og køre fint nu.

Men jeg var nede og besøge min forælder inden min tur til det svenske og min far hade noget diesel stående i en gamle maler spand den fylte han på min bil uden jeg viste det så tro fejlen nok ligger der ellers må jeg se om den kommer igen.
Mange tak for de svar i har givet.

Mvh. Kristoffer som er en glad mand igen. Gode pinse.