tilbage

Land Rover Forum  

Index
134179: 109" stw (06-06-2013 23:24:36)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Halløj alvidende forum..
Hvad koster en 109" fra 1983 i vægtafgift på GULE plader. (Varevogn)
Hvad koster samme vogn som STW, dvs under 10 sæder??
Nogen der har et bud på en "konverterings afgift" til Staten UDOVER den højere vægtafgift?
Tak!
Index
134180: sv: 109" stw (07-06-2013 00:20:34) (svar på 134179)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.183.199)
http://www.skm.dk/skatteomraadet/talogstatistik/satser_og_beloeb/242.html#tabel1

Så er det bare at bladre ned og sætte de rigtige vægtforhold og brændstof ind.

Husk forskellen på egenvægt for hvide og totalvægt for gul plader.

Afgiften vil ligge på ca. 13-15.000,- kr til alm. hvide plader.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
134181: sv: 109" stw (07-06-2013 06:51:01) (svar på 134179)
Peer Gotthardsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.46.183)
Ole den koster på gule plader 4.434,75kr helårligt
Registrerings Afgiften er som tidligere nævnt max 10000kr ved konvertering fra Gul til Hvide plader (Ref.: SKAT Høje Tåstrup, og SKAT Odense (Kim Jønnson)

Hvad vægtafgiften for en hvidplade bil er må guderne vide :o)
Index
134183: sv: sv: 109" stw (07-06-2013 07:22:41) (svar på 134181)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.183.199)
Gud ved det og det gør jeg også:

Hvide plader benzin: 7.420,- pr. år.
Hvide plader diesel: 12.640,- pr. år.

Fordi dieselolie jo er meget billigere i indkøb, så er der for 5.200,- kr i udligningsafgift på...........
Og den afgift kunne transporterhvervslivet trække fra i gamle dage, men det kan man ikke mere, så nu er det kun em malkemaskine - også det.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
134185: sv: sv: sv: 109" stw (07-06-2013 08:14:30) (svar på 134183)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Ja man burde få en personlig hilsen og lille kurv fra skatte og økonomi ministrene hver gang nogen lavede manøvren :-)
Index
134190: sv: sv: sv: 109" stw (07-06-2013 10:15:37) (svar på 134183)
Hans Martien Sørensen #4770, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 151.183.0.36)
"Hvide plader diesel: 12.640,- pr. år."
Husk ekstra 1000 pr år for partikel filter

Hilsen
Hans Martien

Der kører mest benzin
Index
134202: sv: sv: sv: sv: 109" stw (07-06-2013 20:08:40) (svar på 134190)
Lars Nygaard, reg.Bhm ikke logget ind (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.251.113)
Hej Ole,

Afgiftsberigtigelsen afhænger svinger lidt, men det ved du også, så budet på de 10.000 er måske der omkring, da jeg undersøgte samme vogn (altsa data mæssigt) i foråret 2012 endte skat på 12.500 i runde tal for en konvertering til M1 og knap det halve for en konvertering til M2
Begge dele fra N1

Så regn med, det er prisen for de hvide medaljer - og ja, så får du så også en vægtafgift, der skriger til himlen, hvis det er en diesel!

Bedste hilsner
Lars, solskinsøen
Index
134204: sv: sv: sv: sv: sv: 109" stw (07-06-2013 21:17:46) (svar på 134202)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Men er det ikke slut med at konvertere til M2?
Fremadrettede sæder og bullshit?
Index
134205: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 109" stw (08-06-2013 00:58:30) (svar på 134204)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 78.156.211.221)
Snak med Kenneth "Klan". Han fik konverteret en 109" bus til personbil. :)

Mvh Niels.


Index
134206: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 109" stw (08-06-2013 08:58:57) (svar på 134205)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Men hvad med varevogn til bus?? M1 til M2 er der ingen ben i - det er bare ualmindeligt dyrt i vægtafgift bagefter..
Index
134207: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 109" stw (08-06-2013 09:46:56) (svar på 134206)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.183.199)
Efter 2001 burde det slut med at registrere LR stationwaggon som bus, nettop fordi man ikke må have sidevendte sæder og rumpladsen omkring sæder er ikke tilstrækkelig.

MEN der har sneget sig nogle stykker igennem væsnets net og der er registreret nogle busser efter 2001, men det er typisk nyere importbiler der har været registreret som bus i det land de er importeret fra.

OG så lige en detalje:
M1 = almindelig personbil med max. 9 siddepladser.
M2 = stor personbil med over 9 siddepladser dog max. 5.000kg, kan registreres til privat buskørsel.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
134208: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 109" stw (08-06-2013 09:48:17) (svar på 134206)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.215)
Tag nu et store buskørekort, Ole!

Det kan du altid bruge.

M1 koster ca. 12.000 årlig i afgift, M2 kun ca. 2.000...

Måske kan du endda få arbejdsgivertilskud ?
Index
134209: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 109" stw (08-06-2013 14:59:24) (svar på 134208)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.116.141)
Jamen jeg HAR da bus kørekort!!
Jo jeg fik lige rodet lidt i m1 og M2.
Det jeg MENTE var at det jo er nemt nok at omreg fra varevogn til personbil!
Men det var jo interressant om man kunne gå fra varevogn til bus! Men det tjener de jo ikke penge på så det er lukket:-(
Index
134211: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 109" stw (08-06-2013 18:17:30) (svar på 134209)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.215)
En brugt bil, der har en typegodkendelse som såvel varevogn og som bus, burde kunne ændres fra varebil til bus.

Der er ikke tale om et nyt køretøj.

Hvis det ikke var tilfældet, så kunne en Defender varevogn ikke ændres til personbil, fordi den ikke har airbag.