tilbage

Land Rover Forum  

Index
134349: LR Ninety 200TDI (12-06-2013 17:47:57)
Lasse Frost #8764, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 93.165.117.202)
Hej til LR-Folket

Jeg har en 90" fra 87, hvor der er ilagt en 200TDI fra disco I.

I den seneste tid, har nålen i min temperatur-viser steget en del mere end normalt. Jeg er derfor ved at undersøge om alt er som det skal være, og om det bare er solskinsvejret der driller.
Jeg har derfor nogle spørgsmål:

1: Er det normalt, ved driftsvarm motor, at vand-reservoiret er koldt?

2: Hvis jeg nu skal prøve at måle temperaturen ved at tape et termometer til en køleslange, er det så et okay sted på den øverste slange mellem køleren og termostathus?

3: Kan det passe at åbningstemperauren for termostaten, på en 200TDI, er 88 grader?

Med "varmeste" hilsner

Frost :-)
Index
134350: sv: LR Ninety 200TDI (12-06-2013 18:29:08) (svar på 134349)
stephan svensson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.176.197)
Hej Lasse,

1: nej, det er ikke normalt.

Jeg vil satse på at din vandpumpe er defekt eller der er en prop i systemet.

Dog er det muligt at din sensor til temperatur målingen er blevet dårlig eller at ledningen er ved at knække et sted..

Hvis der er viskose kobling på din "propel", kontroller om den er ok.

Har du kørt terræn for nyligt? skyl køleren for mudder eventuelt.. det tager lang tid men kan have stor betydning for temperaturen.
Index
134353: sv: sv: LR Ninety 200TDI (12-06-2013 19:15:30) (svar på 134350)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.183.199)
Pkt. 2
Ja på den øverste kølerslange er et godt sted at måle kølevandtemperaturen, sæt føleren under et stykke pap/flamigo e.lign. så den ikke forstyrres af luften omkring.
Og så får du også et billede af om det er føleren.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
134376: sv: sv: LR Ninety 200TDI (13-06-2013 07:25:06) (svar på 134350)
Lasse Frost #8764, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 93.165.117.202)
Jeg er altid grundig med vask af køleren, og jeg kan se gennem den. Så jeg tror ikke der er mudder i den.

Er der en måde hvorved jeg kan tjekke for en eventuel prop i systemet?

Min viskose kobling har jeg undersøgt, og syntes ikke den fejler noget.

venlig hilsen

Lasse
Index
134354: sv: LR Ninety 200TDI (12-06-2013 19:42:18) (svar på 134349)
Ib Nielsen #3014, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 95.166.97.245)
hej Lasse.
det er normalt at den vil vise varmt meget tidligt.
TDI føleren passer ikke sammen med Defender instrumentet.
Jeg har været igenmen det samme.
der findes en adapter der passer i TDI motoren så der kan sættes en Defender fører i.
Jeg kan desvære ikke finde nr på den.
Ib
90´ 1985 med 200 dico TDI
Index
134359: sv: sv: LR Ninety 200TDI (12-06-2013 21:05:32) (svar på 134354)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.140.98)
Jeg lånte en 90" med 200 tdi, den havde mange sjove evner. F.eks. viste termometret overophedning når man tændte blæseren.

Det blev rettet af ejeren ved en grundig oprydning i ledningshelvede bag instrumentpanelet. Problemet var vist noget stelforbindelse der manglede.


Med V8 hilsen
Asger
Index
134375: sv: sv: LR Ninety 200TDI (13-06-2013 07:21:14) (svar på 134354)
Lasse Frost #8764, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 93.165.117.202)
Hej Ib

Er det denne her du tænker på?

http://shop.glencoyne4x4.com/temperature-sender-90--110-200tdi-conversion-32-p.asp

venlig hilsen Lasse
Index
134405: sv: sv: sv: LR Ninety 200TDI (13-06-2013 18:51:30) (svar på 134375)
Ib Nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 95.166.97.245)
Hej Lasse. ja det må det være. efter jeg havde sat det i min passede instrumentet igen. Ib