tilbage

Land Rover Forum  

Index
134555: tændrør (19-06-2013 17:53:25)
ole reinholdt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.178.211)
jeg har en rr med 8v og efter monteret Elektronisk tænding
den køre sådan set fint men efter et par 100 km
er der nogle af tændrørene som dør der er ikke nogen forbindelse fra top til elektrode
har prøvet med ngk , champinon og beru

der er en lidt skarpere knast i

Index
134556: sv: tændrør (19-06-2013 18:27:58) (svar på 134555)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.219.85)
Mange tændrør er idag med indbygget "radiomodstand" typisk 5kilo-ohm; kan som regel spottes ved der indgår et R i betegnelsen. Modstand er overflødig, da der i hovedregelen er gehørig modstand i kablerne. Lovmæssigt skal der blot være min. 1kilo-ohm. mellem tændspole og -rør.
Index
134557: sv: tændrør (19-06-2013 19:50:35) (svar på 134555)
ole reinholdt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.178.211)
det ved jeg
men rørene dør totalt der er uendelig modstand
ingen gnist eller meget lille
motoren går dårligt ingen forskæl om der er kabel på røret eller ej
nyt rør og vupti så er der gnist igen
men det er jo lidt dyrt i længden
så er der et rør der kan holde ?

mvh ole
Index
134561: sv: sv: tændrør (19-06-2013 21:20:57) (svar på 134557)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 95.166.106.27)
Fejlen ligger nok et andet sted - evt. mål dine kabler igennem, det kan være der på de cyl. hvor tændrørende sidder og brænder af, at der kommer for høj tændspænding, som røret ikke kan holde til i længden.

Kunne være at et eller flere af dine kabler havde fået for høj modstand. Jeg døjede med det i laang på min commodore a, og syntes selv kablerne var gode nok.

Men nye kabler, vupti så døde mine rør ikke :)

Mvh Jakob - Med det kulsorte S3 200 DI Uhyre
Index
134571: sv: tændrør (20-06-2013 09:39:51) (svar på 134555)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.58.252.50)
Hej Ole

Er de rør der ikke er stået af hvide når du tager dem ud ?? ( dem der er stået af er sikkert sorte ) så kan det skyldes alt for mager blanding, og den anden knast kan kræve et koldere rør, høj tændspænding tager ikke livet af et rør, men bevæger man sig udover standart opsætning, kan det være nødvendig med et andet varmetal på røret, kan det ikke holde sig rent er det for koldt og hvis der er hårde hvide glasagtige belægninger er det for varmt.

Husk hvis du har dobbelt udstødning eller bruger Colortune, så er det v carb. der føder h side og omvendt. ( men den er måske med sprøjt ??

For så er historien en anden og kan blive meget længere ;-)

Med venlig hilsen

Per
Index
134584: sv: sv: tændrør (20-06-2013 15:46:16) (svar på 134571)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.186.79)
Jow Per, har selv kun været ude for et tændrør uden gennemgang (Champion (:=#) men det var vist fabrikationsfejl, blev monteret fra nyt, men virkede aldrig og blev byttet. Men kan det tænkes der er gammeldaws tændspole som til kontaktstyret tænding og som ikke kan forliges med det nye elektroniske?
Index
134592: sv: sv: sv: tændrør (20-06-2013 22:41:06) (svar på 134584)
ole reinholdt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.178.211)
et er med karburator og de rør som overlever ser fine ud
(kaffe med fløde) så blandingen er såden ca ok men prøver at få målt den
og omkring knasten er den ikke serlig vild
lige nu er der et helt nyt set beru rør i de har da kørt 50 km uden at dø
og tændspolen skulle være ok og til elektronisk det står da på den

(den trækker 10A når der er en fordeler med platiner på lige i overkanten
hvor en anden tager ca 2A Fra en Gammel Volvo 140 )

hvilke tændrør bruger de fleste ?
for når man er lidt rundt er de ikke helt enige
Cham N9y og n12y ?
Ngk bp6es eller bp5es )

så nu må vi se om den klare en tur til nygøbing sj og tilbage til køge
(har rør med )

tak for de mange indput

Mvh
Ole

Index
134596: sv: sv: sv: sv: tændrør (21-06-2013 10:46:27) (svar på 134592)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.58.252.50)
Jeg bruger Champion N12Y - N9Y er koldere

God tur håber den holder hjem ;-)

MVH Per