tilbage

Land Rover Forum  

Index
135266: Temperatur sensor serie 3 (24-07-2013 11:40:41)
Lars Alstrup #6663, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 5.103.254.133)
Jeg har lagt en 2.5D i og har nu ikke noget udslag på temperatur instrumentet.
Jeg har målt alle ledninger og stel.
samt kortsluttet sensoren til stel og fået udslag på instrumetet.
Jeg kan måle øget modstand i sensoren når jeg putter den i varmt vand.

Spørgsmålet er så om det er sensoren og instrumentet der ikke er kompatible ???

eller sensoren der ikke giver modstand nok ???
Index
135267: sv: Temperatur sensor serie 3 (24-07-2013 11:59:53) (svar på 135266)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.183.199)
Du skal bruge føleren fra din gamle motor - fra en 2,25L motor.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
135268: sv: sv: Temperatur sensor serie 3 (24-07-2013 12:11:46) (svar på 135267)
Lars Alstrup #6663, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 5.103.254.133)
Tænkte det nok...
Tak
Index
135277: sv: sv: Temperatur sensor serie 3 (24-07-2013 18:33:37) (svar på 135267)
Niels Bo (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.185.73.121)
Jeg har selv en serie III med en 2.5 NA...

Min temperatur føler ligger lige lidt under det røde felt... Den gør det konstant når jeg har kørt bare 5 min. Motoren virker ikke var om der kommer ikke damp op når man tjekker kølervæske efter en tur.

Kan det passe at temp måler og termostat ikke passer sammen. Har læst noget om at der er en 72 graders på en serie III og en 88 grader på nyere modeller.

Undskyld hvis jeg hijacker tråden.
Index
135292: sv: sv: sv: Temperatur sensor serie 3 (25-07-2013 22:18:42) (svar på 135277)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.184.145)
På seriebiler er der en spændingskompensator over tank- og temperaturmåler der regulerer ved 9v. Sidder på bagside af speedometer. Et levn fra de glade jævnstrømsdynamo-dage hvor spændingen ofte skrabede bunden. Man kan, som Kenneth foreslår, med fordel bruge temperaturføleren fra 2.25, hvis den passer i topstykket. Hvis man på vore breddegradwer anvender en tropetermostat på 72grader risikerer man motoren aldrig bliver rigtig driftvarm og brænder sig ren for koks og slam.