tilbage

Land Rover Forum  

Index
13657: Certifikatsvejsning eller hva ? (12-03-2004 13:25:00)
Claus Pihl #6639, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.161.195.22)
Jeg har tænkt mig at svejse en ny baghalvdel på min 88" ramme. Jeg kender en dygtig certifikatsvejser der vil påtage sig opgaven. Men i så fald, er det lovpligtigt at det skal certifikatsvejses ?

Hvad med de der outriggers som de hedder på engelsk på dansk må de jo hedde noget i retning af udrigger. Skal de der gevægster der sidder på siden af rammen også certifikatsvejses eller må man godt selv skifte dem?

Jeg hører gerne fra landroverfolk med erfaring med svejsning på chassis.

Hilsen Claus Pihl.
Index
13661: sv: Certifikatsvejsning eller hva ? (12-03-2004 14:47:07) (svar på 13657)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Claus!
Mig bekendt er der intet der påbyder certifikatsvejsning på rammen - jeg har svejst på adskillige rammer uden at det ved senere syn blev påhæftet et krav om certifikat.
Tror du ikke at det har noget at gøre med den "flinke" svend ad den vej prøver at presse prisen for hans arbejde i top ? - det tror jeg.
Men selvfølgelig skal du da finde en svend der kan sit kram - og i den henseende har jeg da set flere "lumre" svejsearbejder, hvor man ikke ville turde tage køretøjet ud på en rystetur i plutten - og der skal man så lige være opmærksom. Det er ikke svært at svejse med CO2 - men det er ikke så ligetil at gøre det ordentligt og forsvarligt, som folk lige umiddelbart går og bilder sig ind når de ser på.
- Så få du bare en gedigen smed til at svejse de dersens outriggers på - uden certikikat i glas og ramme.
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
Index
14721: sv: sv: Certifikatsvejsning eller hva ? (06-05-2004 21:46:26) (svar på 13661)
Claus Pihl #6639, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 195.41.118.192)
Tak for svaret.

Jeg er faktisk selv rimelig god til at sjejse. så jeg gør det selv!