136723:
sv: Udskiftning af Kobling. (29-09-2013 09:43:57) (svar på
136715)
Per Olsen #8660, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 5.103.167.17)
Hej
Jeg har lige været igennem festen på min 90" 300tdi. Nedenstående var min indkøbsliste, hvor alt der kunne komme af blev skiftet. Det er ikke et job jeg gider gøre igen inden for overskuelig fremtid.
Køb en forstærket udrykkerarm.
Der kan godt være en koblingsplade fra en 130", selvom den er nogle millimeter større den den originale.
Jeg vil dog ikke anbefale det rear-seal som står i listen - det er "mellem-kvaliteten", men resultatet er blevet der stadig kommer et par dråber olie når motoren har været helt varm (kunne dog også være mine L-seals eller bundkars-pakningen der var utæt). Køb et originalt rear-seal, selvom det svinedyrt sammenlignet med de andre.
Heavy Duty Clutch Release Fork FTC2957HD
Guide Release FTC5218
Crankshaft Bush - not V8 8566L
Slipper Pad FRC5255
Clip FRC3327
Clutch fork staple with diesel R380 gearbox FRC3416
Clutch release bearing - Heavy Duty FTC5200HD
Clutch Cover - all 4cyl Diesel except 130 300TDI
Clutch Plate - 130 300TDI - Valeo UQB000130G
Crankshaft rear oil seal - 300TDI - OE Manufacturer LUF100430G
Crankshaft rear oil seal gasket - 300TDI ERR6811
Vh.
Per
Nu med blokeret vakuumpumpe (igen).