tilbage

Land Rover Forum  

Index
136715: Udskiftning af Kobling. (28-09-2013 19:04:13)
Allan Dybdal Jensen #8973, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 95.138.219.117)
Jeg har formentlig en nedslidt kobling på min Defender, den glider i 4 og 5 gear. Og jeg skal lave udskiftningen selv da mit budget ikke er til et LR værksted. Bilen smider gearolie ved min håndbremse tromle,og imellem de to gearkasser og imellem motor og koblingshus (motorolie), så når nu jeg skal helt ind til min kobling så skal de utætheder også laves/tætnes. Men hvad for en kobling vil i købe?
Jeg køre ikke meget off-road men en del ned en stor trailer. Jeg vil også udskifte koblings gaflen med en ny. Og igen hvad vil i vælge?
Bilen er en Defender 300 TDI 1996
Index
136716: sv: Udskiftning af Kobling. (28-09-2013 19:19:39) (svar på 136715)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.116.138)
Originale dele !
Livet er for kort til koblingsskift med kineserdele

Mlrh Claus
Index
136719: sv: Udskiftning af Kobling. (28-09-2013 21:38:58) (svar på 136715)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.71.135.56)
Den bedste kvalitet du kan få fat i uden at skele til prisen.

Og skift alt, ikke bare kobling, men også udrykkerleje, arm osv.

Det tager så mange arbejdstimer at skifte en kobling at du ønsker det holder flest muligt kilometer før det skal gøres igen.
Index
136723: sv: Udskiftning af Kobling. (29-09-2013 09:43:57) (svar på 136715)
Per Olsen #8660, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 5.103.167.17)
Hej

Jeg har lige været igennem festen på min 90" 300tdi. Nedenstående var min indkøbsliste, hvor alt der kunne komme af blev skiftet. Det er ikke et job jeg gider gøre igen inden for overskuelig fremtid.

Køb en forstærket udrykkerarm.

Der kan godt være en koblingsplade fra en 130", selvom den er nogle millimeter større den den originale.

Jeg vil dog ikke anbefale det rear-seal som står i listen - det er "mellem-kvaliteten", men resultatet er blevet der stadig kommer et par dråber olie når motoren har været helt varm (kunne dog også være mine L-seals eller bundkars-pakningen der var utæt). Køb et originalt rear-seal, selvom det svinedyrt sammenlignet med de andre.


Heavy Duty Clutch Release Fork FTC2957HD
Guide Release FTC5218
Crankshaft Bush - not V8 8566L
Slipper Pad FRC5255
Clip FRC3327
Clutch fork staple with diesel R380 gearbox FRC3416
Clutch release bearing - Heavy Duty FTC5200HD
Clutch Cover - all 4cyl Diesel except 130 300TDI
Clutch Plate - 130 300TDI - Valeo UQB000130G
Crankshaft rear oil seal - 300TDI - OE Manufacturer LUF100430G
Crankshaft rear oil seal gasket - 300TDI ERR6811


Vh.
Per
Nu med blokeret vakuumpumpe (igen).

Index
136729: sv: Udskiftning af Kobling. (29-09-2013 20:26:34) (svar på 136715)
Stephen Mortensen #5565, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.240.118)
Hey

Og så overvej lige om du skulle skifte dit svinghjul nu du er igang og har kassen ude. Ærgerligt at stå med det hele adskilt og et svinghjul der trænger til udskiftning - og så ikke have et liggende.

Min var en 90" Td5 der havde gået 180 tkm og svinghjulet var SLIDT.

God fornøjelse

ses derude

5565 Ø.SJ. Stephen 'Monty'