tilbage

Land Rover Forum  

Index
13722: Tætning af Forrude (16-03-2004 11:49:24)
Gitte & René Davidoff #6283, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 212.10.233.34)
Er der nogen der ved hvilket produkt man skal bruge for at tætne ved genmontage af forruden. Jeg har nemlig en mistanke om at vandet finder ind omkring gummilisten både ved glasset og vindues rammen. Hvor kan man evt. få produktet ?.

mvh. René
Index
13724: sv: Tætning af Forrude (16-03-2004 12:50:09) (svar på 13722)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Réné!
Som beskrevet i indslaget til Jimmy - så kan du bruge BERNER produktet - dog har jeg set et andet produkt brugt som har de samme egenskaber - det var noget sort klæbrigt stads. Prøv at kontakte BERNER eller din lokale farvehandler eller byggemarkedet - evt. CARDIC autodele eller T Hansen kæden . Sidst men ikke mindst så kan "gummi"listen på undersiden være synderen - det er nemlig ikke rigtig gummi men et andet "svampagtigt" produkt som faktisk nærmest suger vand til sig hvis ydermembranen er blevet brudt - hvorfor det som oftest gør sig gældende for rustangreb netop her, da fugt og skidt får lov til at gnave løs på torpedoen ubemærket - skift evt. den originale "gummisvampagtige" liste ud med en af rigtig gummi - vær så bare opmærksom på at den efterhånden vil mørne, da det er et naturproduktog derfor ikke kan tåle uv-strålerne fra solen.
Gå vinduesbefæstigelserne (listerne) efter for buk og anden deformation eller simpel skidt - der skal ikke meget til for at vand finder smuthullerne.
Sjovt nok er vinduespartierne på min det eneste sted hvor jeg med garanti kan sige at der er det tæt - men så er der så mange andre sjove steder hvor det fosser ind til gengæld - tag det som en del af charmen (andet ville være utopisk ønsketænkning).
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
Index
13725: sv: sv: Tætning af Forrude (16-03-2004 13:37:36) (svar på 13724)
Gitte & René Davidoff #6283, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 212.10.233.34)
Hej Stefan. Hvad er det for en gummiliste du nævner som er svampet som sidder på undersiden og hvad hedder sådan en hvis man skal udskfte den med en anden type gummi. Er det en original reservedel ?. Har det noget at gøre med det gummi som sidder på ventilations klapperne ? Til sidst hvem er det som forhandler Berners Produkter og hvor private kan handle.

mvh. René
Index
13728: sv: sv: sv: Tætning af Forrude (16-03-2004 15:24:10) (svar på 13725)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
OK- jeg ved selvfølgelig ikke om du har en seriekaret - men på disse er der placeret en gummiliste/del mellem forrude og torpedo i hele dens længde - det er der på min sIIIer ihvertfald og på andres ved jeg - det er den jeg hentyder til - den kan afmonteres ved at vippe ruden (og højest sandsynlig vil man så finde rust under den på den flade stykke af torpedoen.
BERNERS produkter kender jeg ud fra det at det er det jeg har (hvor jeg så i sin tid købte det/har skaffet det fra - husker jeg ikke) - men som beskrevet findes der et hav af forskellige fabrikater som skulle kunne løse dit problem - Tag et smut til din farvehandler - han burde kunne hjælpe dig -hvis og såfremt han er velsassorteret og villig - eller prøv THansen Gruppen (www.thansen.dk)- de forhandler alt muligt nyttigt og unyttigt til vognen.
BERNER (www.berner.dk) - kig under AUTOSEKTIONEN og scrollned til rubrik RUDEREPARATION -- om ikke andet så prøv at kontakte dem for en henvisning til en der sælger til alm. dødelige (private).
Prøv evt. KETNER (www.ketner.dk) - de sælger til private -om de så forhandler det du skal bruge ved jeg så ikke.
Det var så det jeg kunne finde frem til.
:-) Stefan
Index
13731: sv: sv: sv: sv: Tætning af Forrude (16-03-2004 17:24:51) (svar på 13728)
Gitte & René Davidoff #6283, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 212.10.233.34)
Hej Stefan.
Ja, jeg fik jo ikke nævnt at det er en 110" jeg har, men jeg så at Biltema har et produkt som de skriver er til bilruder så jeg køber en patron hos dem, det koster kun 44 kr. så mon ikke det løser problemet. Tak for svarene.
mvh. René
Index
13732: sv: sv: sv: sv: sv: Tætning af Forrude (16-03-2004 17:46:03) (svar på 13731)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Jo - det skulle jeg mene, at det skulle kunne gøre det.
God arbejdslyst med projektet. Iøvrigt er det jo ikke så længe til at man kan afmontere toppen og køre topløs - jeg glæder mig allerede - om der så kommer en dråbe eller to.
Hejsa Stefan