tilbage

Land Rover Forum  

Index
138416: Eberspächer i Defender (04-12-2013 19:42:37)
Rasmus Schneidereit #7937, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.127)
Jeg har købt mig et eberspächer diesel fyr til land roveren, vinteren kommer jo hurtigere end man regner med. Er der nogle der har sådan et fyr i deres defender?

Jeg tænker om der er nogle der har er billed af deres montering af fyret med beslaget osv?

Næste punkt er, skal fyret have sugeslange i tanken, da der jo er tryk på dieselen fra pumpen i tanken(TD5) eller kan man snuppe den andet sted fra ?


Mvh Rasmus schneidereit
Index
138418: sv: Eberspächer i Defender (04-12-2013 19:49:33) (svar på 138416)
Peter Klivager #7751, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.187.208)
Ofte vælger man, at koble fyrets brændstofslange til returløbet på motoren. Så slipper man for at skulle til tanken. Dette er dog kun muligt, hvis ikke der sidder en ventil i tankpumpen som forhindre, at man kan suge gennem den. (Jeg ved ikke om det er tilfældet på td5) Jeg ville prøve, at afmontere returløbet og se om ikke der kan suges diesel den vej. Det er klart det nemmeste.
Index
138427: sv: sv: Eberspächer i Defender (04-12-2013 20:41:42) (svar på 138418)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.229.136)
Nu er mit fyr i Td5, ganske vist et "Febasto" men da brændstof-fødesystem i Td5erne er meget komplext er der boret en separat dyk-ende i tank- 110"
i højre side lige foran hvor påfyldrør sidder. Lidt speciel, kan sikkert købes et sted hvor de monterer fyr. Den studs der sidder på topdæksel af fødepumpe, kan ikke bruges, da der ikke er nogen dyk-ende, men udmunder lige under dækslet. Fyret sidder i øvrigt i højre side lige foran bilens varmeapparat. Er dog ikke helt tilfreds med indkoblingen af vandslanger, da de mest sender det varme vand ud i køleren.
Index
138432: sv: sv: sv: Eberspächer i Defender (04-12-2013 21:12:59) (svar på 138427)
Rasmus Schneidereit #7937, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.184.68)
Hej Verner, der er et lille rør med omløber i den ene ende med i sættet. Det går jeg ud fra jeg montere, måske i toppen af tanken så må jeg se om røret er langt nok .

Mvh Rasmus
Index
138436: sv: sv: sv: sv: Eberspächer i Defender (04-12-2013 21:57:58) (svar på 138432)
Flemming Thomsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.129.34)
Hej Rasmus
Hvis du spørger pænt kan du få lov at kigge i mit motorrum på søndag.
Det lader til at Peter Kender noget til varmere, så hvis Lissy og Peter kommer, kan det jo være at du kan få lidt staldtips.
Mvh
Flemming
Index
138439: sv: sv: sv: sv: sv: Eberspächer i Defender (05-12-2013 06:54:11) (svar på 138436)
Rasmus Schneidereit #7937, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.185.95)
Flemming det vil jeg med glæde �� vi ses, husk og fyld tanken op, turen er på CA 70 km ...

vi ses
Index
138453: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Eberspächer i Defender (05-12-2013 13:47:32) (svar på 138439)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Med hensyn til diesel så er det nemmeste og helt klart mest driftsikre at føde den direkte nede fra tanken. Hvis der fulgte et dykrør med så brug det. Og ellers er det set flere steder at slangen bare er ført direkte ned genne et hul og så tætnet bagefter. Virker upåklageligt. Bare husk at det skal være 1-2 cm fra bunden da du ellers risikerer at suge slam med op.