tilbage

Land Rover Forum  

Index
139934: Vil ikke starte (26-01-2014 22:29:54)
Steffen Schnedler Sørensen #8238, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.147.99)
Hej forum

Jeg har fået lidt af et problem. Jeg er den lykkelige ejer af en defender 300 Tdi 90" fra 97. Problemet er at det prægtige køretøj ikke vil starte. Når jeg sætter tændning på, så kommer der ikke lys i forvarmerlampen, drejer jeg nøglen sker der absolut ingenting. Jeg har observeret følgende: Der er et svagt lys i olie lampen, kan lige skimtes. Herudover slukker kabinelyset når jeg drejer tændingsnøglen. Jeg kan IKKE høre nogen former for relæer der 'klikker' eller andet elektirisk. Jeg har konstateret at den 30 amp. sikring der er i motorrummet er sprunget og den har jeg skiftet, uden noget resultat.

Jeg håber der er nogen der har et godt bud på, hvad årsagen kan være.

Vi ses
Steffen
#8238
Index
139935: sv: Vil ikke starte (26-01-2014 22:35:57) (svar på 139934)
Ole Christiansen #8995, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 2.106.220.123)
Det lyder som et dødt batteri. Kulden har taget livet af det.
Index
139936: sv: sv: Vil ikke starte (26-01-2014 22:38:56) (svar på 139935)
Steffen Schnedler Sørensen #8238, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.147.99)
Hej Ole
Jeg har haft startkabler på, og batteriet er fra sidste år, så burde ikke være det tænker jeg. Men jeg kontrollere det i morgen.

Tak for svaret, hvis du har andre bud som bare keep them coming:-)

Vi ses
/Steffen
8238
Index
139938: sv: sv: sv: Vil ikke starte (26-01-2014 22:44:31) (svar på 139936)
Brian Nielsen #8657, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.10.83.141)
Hej Steffen
Jeg havde selv stort set samme problem for nogle uger siden.
Junior havde glemt at slutte lyset, og den var helt flad.
Jeg prøvede også med startkabler, dog ikke fra batteri, men fra fruens Ford vogn. Det var heller ikke nok til at sparke liv i den.
Jeg måtte ty til træktov for at få liv i dyret igen.
Index
139937: sv: Vil ikke starte (26-01-2014 22:42:15) (svar på 139934)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.237)
Tændingslåsbundstykket... byt til nyt. LR-parts i Skanderborg eller Ole Meldgaard i Herning er tættes på dig. Se annonce i Oasen

Er der strøm på batteriet ? Kan du finde ud af ved at tænde lyset: fuld lysstyrke = batteri ok!

Svag lysende olietrykslampe = dårlig stelforbindelse: Ind under vognen for at se, om stelkabel sidder fast på starter og motorblokken.

Kontroller batteripolerner om kablerne sidder fast. Er der vand på cellerne ?

Er 30 amp sikringen forsat intakt eller er den sprunget igen.
Index
139939: sv: sv: Vil ikke starte (26-01-2014 22:58:26) (svar på 139937)
Peter Bull #6136, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 212.98.75.162)
@ "og batteriet er fra sidste år"

Det er ligegyldigt hvor gammelt dit batteri er, har det været afladet til en spænding under 10,5 V Kan det det være uden liv.

Der er mange der har en mening om denne ting.

Jeg synes at disse gør det godt.

http://exide.dk./

http://www.ctek.com/dk/da

www.horsevad.dk

Og den sidste adresse vil ikke for mig i dag.

Venligst Peter
Index
139942: sv: sv: sv: Vil ikke starte (26-01-2014 23:52:29) (svar på 139939)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.179.103)
Dødt batteri- most likely; når batteri er dødt virker det som en megamodstand, som sluger al strøm, når der sættes startkabler på. Ikke mindst hvis startkabler er 2.5 Kvadrat og "Made by Harald Skrald"
Prøv evt. at afmontere den ene polsko og sæt respektiv startkabel på denne. Men jo, et batteri der gennemgående kun er halvt opladet, har kort levetid.
Index
139994: sv: sv: sv: sv: Vil ikke starte (27-01-2014 21:42:42) (svar på 139942)
Steffen Schnedler Sørensen #8238, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.147.99)
Hej alle mand og tak for jeres input.

Jeg har lokaliseret fejlen og det var såmænd ikke andet end en dårlig stelforbindelse. Det var forbindelsen i styrbord side på gearkassen.

Så nu er vi kørende igen.

Endnu engang tak for jeres input.

Vi ses derude
/Steffen
#8238