tilbage

Land Rover Forum  

Index
140165: Powerwarp 300tdi (02-02-2014 20:18:59)
Morten Rudkjær Jørgensen #7668, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.106.111)
I forbindelse med at jeg have problemer med at afmontere startmotoren, skulle jeg have manifolden af og har længe gået med tanker om at isolere den med powerwarp. Jeg benyttede noget fra thansen som kommer i ruller af 3 meter.
Nu vil jeg blot dele at jeg havde brug for ca. 5 meter til at dække hele alt frem til turboen, så hvis andre har gået med disse tanker ved I nu hvor meget der er brug for.
Der er kun plads til 1 lag, da indsugning ellers ikke er til at få på.

Om det giver noget på kørsels økonomien eller flere heste, skal jeg være usagt. Teoretisk give mere varme til turboen flere omdrejninger og isolering skulle også holde indsugningsluften koldere, så der kommer mere luft ind i cylinderne.
Jeg vil vende tilbage efter noget kørsel men mine erfaringer. Om det også virker i praksis.
Index
140182: sv: Powerwarp 300tdi (03-02-2014 21:31:39) (svar på 140165)
Stephen Mortensen #5565, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.240.118)
Hej Morten

Fedt indlæg. Dejligt du vil dele erfaringer. Glæder mig til at høre dine 'testresultater' da jeg tænker på at gøre det samme.

Keep it coming :-)

Blink og vink

Monty
Index
141060: sv: Powerwarp 300tdi (07-03-2014 22:08:34) (svar på 140165)
Morten Rudkjær Jørgensen #7668, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.106.111)
Hej igen

Jeg har nu kørt med det en måneds tid på vej (med vinterdæk).

Det er mit indtryk at motoren kommer hurtigere op i omdrejninger, men jeg har ikke nogle målinger der kan underbygge mit indtryk.

Jeg har mål brændstofsøkonomien med min Terra trip (kalibreret til dækstørrelsen). Jeg kører 9,1km/l, så der er ikke nogen forskel. Det havde jeg dog heller ikke forventet.

Når der har været nogen offroad arrangementer giver jeg også lige en melding på hvordan det funker der.