tilbage

Land Rover Forum  

Index
141541: 8274 Best Practice (25-03-2014 10:01:21)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 109.56.19.238)
Heysan,

Jeg har købt mig et 8274 spil og vil gerne have nogle tips til hvordan jeg bedst forbereder det til brug.
Hvad er jeres erfaringer, hvad kan jeg gøre præventivt for at det bedst klarer en tur til Pomerania?

Relæet sidder monteret standard på selve spillet. Bør det flyttes eller er det ok tæt nok til en tur i vandet?
Hvordan med tætning andre steder?

Hvad er jeres anbefalinger?

Mvh, Lars
Index
141542: sv: 8274 Best Practice (25-03-2014 10:37:27) (svar på 141541)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.63.104.145)
Spillet er bygget til at blive brugt som det er, så jeg syntes ikke at du er ikke nødt til at gøre noget før du tager afsted, men der er mange mulighedder for forbedringer og opgraderinger til netop dette spil.

Jeg har skrevet en stribe artikler i Oasen om mine forbedringer.

Bremseopgradering 2011-11
Motorskift 2012-01
Hovedaksel 2012-02
Top aksel 2013-04

Jeg vil klart anbefale dig at servicere spillet, med olieskift og eventuel udskiftning af bremsebelægninger http://4wd.nu/index.php?id_product=50&controller=product.

Jeg har set et 8274 bryde sammen på grund af lejet i tophuset, så det er måske også kr. 300 givet godt ud: http://4wd.nu/index.php?id_product=59&controller=product


Med Land-Rover hilsen
Asger
Index
141580: sv: sv: 8274 Best Practice (27-03-2014 09:27:24) (svar på 141542)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.77.83)
Hej Asger, spillet er nyt så det burde kunne klare den første tur uden videre service.
Jeg tænker mere på om jeg bør tætne motoren i begge ender (under dækslet og ind mod gearet) og så kan jeg forstå at 8274 relæerne ikke er de mest vand-glade der findes. Jeg får ikke skiftet til et Albright i denne omgang - men er der andet jeg kan gøre for at minimere risiko for elektrisk nedbrud?

Lars
Index
141582: sv: sv: sv: 8274 Best Practice (27-03-2014 10:29:54) (svar på 141580)
stephan svensson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.111.168.162)
Hej Lars,

Jeg ville efterspænde alle kabel forbindelser. Et par dages hård offroad kan løsne mange forbindelser, hvilket kan skabe store varme problemer.

Hvis du har mulighed for det, så lån et relæ til at tage med som reserve.

Jeg antager, du har trukket et stel kabel fra batteriet, sammen med forsyningen fra plus polen. Kontroller, at du ikke har nogen steder kablerne kan gnaves over og kortslutte.

Hvis du bruger kabel betjening, så overvej om du kan låne en ekstra med. Det er set, at de kommer ud for uheld, og så er det besværligt at komme videre.

Beskyt alle forbindelser med en beskyttende fedt, så snavs/jord/vand ikke kan arbejde sig ind (benyt en dertil egnet fedt)

Mvh

Stephan

Index
141583: sv: sv: sv: sv: 8274 Best Practice (27-03-2014 10:33:52) (svar på 141582)
stephan svensson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.111.168.162)
En detalje,

Da jeg var i Polen og køre, der døde vi for strøm, midt om natten, da generatoren blev fyldt med mudder, så den ikke kunne lade. Det var simpelt at fixe,den skulle bare skyldes, men det tog tid. Vær sikker på, at din generator er i god stand.
Index
141660: sv: sv: sv: sv: sv: 8274 Best Practice (29-03-2014 21:39:17) (svar på 141583)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.77.83)
Tak for dine input Stephan! det er bare super ..
Mht til genratoren tror jeg efterhånden at jeg har en Master i TD5 generatorer .. har haft masser af bøvl med mudder og vand... så det er jeg forberedt på ..

Lars