tilbage

Land Rover Forum  

Index
141584: Dyse i udstødsporten på en V8 3.5 Carb. motor (27-03-2014 11:31:45)
Valdimar Hreinn Sigurbjörnsson #5851, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 5.103.246.62)
Hej alle LR folk,

Er der nogen herinde på forum der kan fortælle mig hvad formålet var i sin tid med dysen vist på billedet?

Der er en dysen ved hvert udstøds-port men der har ikke været nogen rør eller slanger tilsluttet så længe jeg har haft bilen – en 90" original med V8 3.5 Carb. fra 1988.

Jeg opdagede selve dyserne nu hvor jeg har skilt motoren ad.

LR hilsen / Valdimar
Index
141585: sv: Dyse i udstødsporten på en V8 3.5 Carb. motor (27-03-2014 11:41:06) (svar på 141584)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 192.35.17.21)
Hej I forum.

Er det ikke det der gas udlednings system der sad på alle motorer på et tidspunkt??
men dyse er for mig en gåde, er det noget specielt til Saudi arabien eller australien da en af dem havde hårdere udlednings bestemmelser.

Men kan være andre ved noget.

Med laro hilsen Claus
Index
141586: sv: Dyse i udstødsporten på en V8 3.5 Carb. motor (27-03-2014 11:49:48) (svar på 141584)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
Gevind-Ø tilhøre pulsair systemet - som så er blevet de-mount. Man har så sandsynligvis brugt forhåndværende bolt/dyse som blankcap.
Index
141587: sv: sv: Dyse i udstødsporten på en V8 3.5 Carb. motor (27-03-2014 11:58:02) (svar på 141586)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.63.104.145)
Der sad tidligere et system, som i teorien nedbragte forureningen, men som i praksis kun var til for at snyde forureningsmåleren hos synsmanden.

De fleste af disse er fjernet, da de bestod af et sindrigt system af rør og slanger, som altid var utæt.

Jeg blændede mit af med hovedet fra 8 bræddebolte, andre fandt noget andet i skuret.


Med V8 hilsen
Asger Jørnow
Index
141599: sv: Dyse i udstødsporten på en V8 3.5 Carb. motor (27-03-2014 19:33:33) (svar på 141584)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
man kan rent faktisk se en svejseklat i midten af bolt hovedet, der hvor der engang sad et rør ;) Lad du bare det være som det er, så er der en utæthed mindre, og dem kan man kun få for mange af på en LR!
Index
141602: sv: sv: Dyse i udstødsporten på en V8 3.5 Carb. motor (27-03-2014 20:59:41) (svar på 141599)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.145.123)
Ville nu nok afskære, hvad der stak ind i kanal, da dette udgører en betydelig restriktion i flowet. Men få nu den knækkede bolt ud først. /:<
Index
141607: sv: sv: sv: Dyse i udstødsporten på en V8 3.5 Carb. motor (28-03-2014 08:04:52) (svar på 141602)
Valdimar Hreinn Sigurbjörnsson #5851, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 5.103.246.62)
Tak for info.

Tænkte nok det var et eller andet luftsystem. Synes bare ikke jeg har kunnet finde noget om det på en Rover V8.

Jo jeg fjerner rørene inde i kanalen og så må jeg finde ud af at lukke hullerne igen så de bliver tætte;-)

LR hilsen
Valdimar
Index
141613: sv: sv: sv: sv: Dyse i udstødsporten på en V8 3.5 Carb. motor (28-03-2014 10:18:16) (svar på 141607)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Men hvis ikke det du lukker hullet med dækker hele dybden af hullet og sidder glat med formen i kanalen vil det give akkurat samme mængde turbulens. Desuden er en RV8 så ringe i flow at jeg ikke engang tror det ville kunne ses på et rullefelt der kunne måle i tusindedele HK :D Så lad du bare dem sidde hvis de er tætte. Alt andet er spildt arbejde efter min mening :) men det er selvfølgelig bare min mening, gør som du vil ;)