tilbage

Land Rover Forum  

Index
141771: Forvarmer koldstart (03-04-2014 19:45:04)
Anders Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.140.93)
Hej
Jeg kunne godt tænke mig at få sat forvarmer tiden op på en tdi 200 monteret i en ´Defender 90" forvarmer slukker efter ca. 5 sek så der skal tørnes længe før den starter. hvordan kan jeg få mere forvarmer tid Der er ikke problemer med at starte når den er varm. Der er nye gløderør og der kommer 11,6 volt ud til hvert gløderør
Index
141772: sv: Forvarmer koldstart (03-04-2014 19:55:41) (svar på 141771)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.63)
Forvarm to gange lige efter hinanden.

Kan jo være, maskinen er lidt slidt og ikke har fuld kompression.
Index
141773: sv: sv: Forvarmer koldstart (03-04-2014 22:08:52) (svar på 141772)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.50.45)
Kan meget vel være liftpumpe er ugod og diesel løber hjem i tanken ved stilstand. Eller der suges luft. En 200TDI i god stand starter bare man rasler med nøglerne.
Prøv inden kørsel med kold motor, at pumpe på liftpumpe og se om mere startvillighed.
Index
141774: sv: sv: sv: Forvarmer koldstart (04-04-2014 10:49:58) (svar på 141773)
Valdimar Hreinn Sigurbjörnsson #5851, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 5.103.246.62)
Hej

Jeg mistænker batteriet i kombination med måske slidt motor.

Jeg har haft lignende problemer med min 300 Tdi men når jeg starter på fuldopladet batteri – dvs. batteriet har stået inde til opladning natten over – så ryger motoren i gang næsten med det samme. Hvis jeg ikke lader batteriet op og det er lidt kold vejr skal motoren dreje lidt mere og til sidst kan jeg ikke få den i gang uden at jeg lader batteriet op.

Der er ingen problemer med at starte motoren når den er varm – uanset hvordan vejret er.

LR hilsen
Valdimar
Index
141778: sv: Forvarmer koldstart (04-04-2014 15:54:29) (svar på 141771)
Anders Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.140.93)
Tusind tak for jere input

Jeg har konstateret at lade den forvarme flere gange ikke hjælper, men hvis jeg lader nøglen være drejet i 30 sekunder selv om lampen slukker efter 5, så starter den med det samme.

Jeg synes at det kan udelukke diesel problmer, da det er uændret efter 5 og 30 sekunder. Batteriet er ladet fuld op og jeg kan målet 12,6 på dette direkte og 11,6 på samtlige gløderør.

Hvad kan jeg konkludere på det?

Anders

Index
141787: sv: sv: Forvarmer koldstart (04-04-2014 21:39:46) (svar på 141778)
Kenneth Lystlund #4532, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.145.152.197)
Hej Anders,

Jeg har også en 200 Tdi og hvis du lytter efter vil du kunne høre forvarmer relæet klikke efter ca. 20 sek og så er den forvarmet.

MLRH
Kenneth
Index
141794: sv: sv: Forvarmer koldstart (05-04-2014 16:53:56) (svar på 141778)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.254.234)
Der vil altid være ca. 12.5v. og mere, hvis lige ladet på, med mindre der er en def celle ell. lignende. Det siger intet om batteriets kapacitet. Kan derimod være et eller flere gløderør, der er def. For at måle dette, skal strømskinne- ledninger afmonteres og der måles med prøvelampe, gennemgangsmåler ell. ohmmeter på det enkelte rør.