tilbage

Land Rover Forum  

Index
14192: Metalisering af vanger? (06-04-2004 13:32:51)
Hans Kristian Erbs #4975, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.203.208)
På min 110’er fra 85 kan rustbeskyttelsen skrabes af i kager og inden under er den nogen steder en del rust. Nogle få steder så meget, at det skal "bankes" af i lag. Jeg har spurgt før, men jeg er stadig i tvivl om, hvad jeg skal gøre. En autolakerer foreslog, at få de værste steder sandblæst og bagefter få vangerne metaliseret. Og derefter tynd undervognsbeskyttelse. Er der nogen, der har erfaring med det?
Han frarådede at male dem, når de var "så" rustne. Er det bedste måske bare tynd rustbeskyttelse og så ellers holde godt øje...?
God påske til alle!
Hans Kristian

Index
14194: sv: Metalisering af vanger? (06-04-2004 18:58:52) (svar på 14192)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hvis de er så rustne som han mener synes jeg at du skulle overveje at få dem skiftet. Det er ikke vanskeligt og tilmed er det rart at vide at der er "ren røv" at trutte i - dertil kan du så metallisere og bruge undervognsbehandlin g som du lyster.
God Roverpåske Stefan - Skanderborg
Index
14228: sv: Metalisering af vanger? (08-04-2004 12:33:52) (svar på 14192)
Kim Horsevad #6594, reg. njy (medlem) (ip-adr: 62.243.97.5)
Sandblæsning, metalisering og maling vil kunne løse et problem på den udvendige side af rammen; men rammen kan altså også ruste fra den indvendige side af!

Hvis der er alvolige rustangreb skal disse fjernes fuldstændigt; ellers arbejder rusten videre PÅ TRODS af olie og rustbeskyttelse! Problemet er igen evt. rust på den INDVENDIGE side af rammen!

Hellere en tyndtflydende og penetrerende beskyttelsesolie end end sort klistret masse, som rusten kan arbejde inden under! Jeg bruger tynd rustbeskyttelsesolie med krybeegenskaber til at sprøjte ind i rammen; så håber man at man kan få det fordelt ordentligt.

Den eneste måde som beskytter rammen både udvendigt og indvendigt er dog en galvanisering.

Med Venlig Hilsen,
Kim Horsevad