tilbage

Land Rover Forum  

Index
14205: Godt og blandet.... (07-04-2004 10:04:24)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Goddag alle lidelses fælder ude i det ganske land.

Jeg har lovet en af mine vender at se på han baklys. (han køre i en 90" fre 86) Og så er det lige at jeg ikke ved hvor kontakten til baklys sidder, og hvordan man kommer til den...?

Desuden er hans varerum beklædt med noget lysegråt skumgummi lignende noget. Er det originalt eller eftermonteret? og hvis det er eftermonteret er der så nogle der ved hvor man kan få fat i noget sådan?

På dagens billed fra i går var der en 90" med S III dørhåndtag. er disse med nomal dørpal ligesom S III'ern, eller blev det lavet om til en "normal" dørlukke mekanisme på de tildlige defendere? og kan man montere sådan nogle døre på en S III'er?

Det var vist det.

LR Hilsen REO

Index
14206: sv: Godt og blandet.... (07-04-2004 10:31:01) (svar på 14205)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 144.57.128.4)
Hej Rasmus,

Baklyskontakten sidder ovenpå/bagpå hovedgearkassen - tag midtersædet ud, skru pladen under sædet af og du kan komme til - der går 2 ledninger til kontakten, og det er sandsynligvis et spadestik der er faldet af eller også skal kontakten lige skrues ud og stikkene renses/motioneres - en ny kontakt koster under en hund - justeres ved at skrue kontakten hhv. ud eller ind...

Mht. skumgummi må det, uden at jeg har set det, være eftermonteret.

Mht. håndtagene er jeg blank - der må være en SIII-kører der ved noget om det!

/Ib
Index
14212: sv: Godt og blandet.... (07-04-2004 12:58:07) (svar på 14205)
Mikkel Fibiger #5177, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.163.178.242)
Hej Rasmus!

Bilen på billedet er sansynligvis monteret med "OneTen" døre. De første modeller af 110 kom med to-delte døre og kendes bl.a. på de skrå sideruder (i modsætning til seriebiler, der har lige ruder) Låsemekanismen minder om en alm. 90/110/Defender, altså uden den "gamlefyldningsdørlås".

Man kan godt montere en SIII dør i en 90/110/Defender, man skal så bare huske at skifte det stykke palen skal gå ind i i dørkarmen.

På nogle af de tidligere SIII der har kørt hos forsvaret, kan man også se døre, med moderne låsemekaninsmer. I UK kalder de de "Anti burst lock" eller noget i den stil, jeg ved ikke hvad man kan kalde dem herhjemme...

MFi