143840:
sv: sv: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 12:41:02) (svar på
143838)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 109.56.29.204)
Jo, ser godt ud; men her er det ikke bare det der står med småt, der har størst betydning, det er også det, der ikke er nævnt. Der er nogle enkelte meget tidlige 110" TD4ere, der ikke har den rigtig store privatanvendelsesafgift. Problemet er om mere end 3000Kg. totalvægt. Så vidt jeg kan se, er alle 110"TD4 på 3050kg. totalvægt og det er her problemet ligger. Kik på første indregistreringsdato og sammenhold den med "nysynet" Men selvfølgelig, har du et pengetræ i baghaven, kan det jo være ligemeget. C):o)
Har selv en sen TD5, en af de sidste, netop grundet de vanvittige privatanvendelsesafgifter på senere 110". Rimelig driftssikker, dog med en ulempe- der er en del motorlarm ved hastigheder over 90-100Km/t. Med TD4 kom en masse forbedringer, bedre varme og ventilation, mindre støj, vægtmæssig lettere konstruktion og ingen skillerum mellem førerplads og kasse osv. men også andre børnesygdomme, problemer med de første gearkasser, kardanaksel der slaskede mod bundkar ved ekstrem hård terrænkørsel; dette skulle dog nu være rettet, men har du kik på afbilledet 110" så lyt efter støj fra gearkasse.