tilbage

Land Rover Forum  

Index
144955: Transfer - kørselserfaringer med Disco I transfergear i en Defender, efterlyses (15-09-2014 08:23:22)
Stephen Mortensen #5565, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.240.118)
Hej alle

Ved at nogen af jer derude har sat en transfergearkasse fra en Disco I i jeres Defendere.
Hvilke kørselserfaringer har I med det set up?

Jeg efterlyser en løsning hvor en Defender kan være behagelig at køre 120-130 km/t på motorvej.
Og tænkte at transfergearkasse løsningen måske er vejen frem. Alternativt et GKN Overdrive.

Så kom glad med jeres erfaringer :-)

Tak

Blink og vink - sesderude

/Monty
Index
144959: sv: Transfer - kørselserfaringer med Disco I transfergear i en Defender, efterlyses (15-09-2014 18:46:00) (svar på 144955)
Kenneth Lystlund #4532, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.145.152.197)
Hej Stephen,

Jeg kører med disco transfergear på min 1993 110 200tdi softtop, LT77S hovedgear og 285/75-16 dæk og så ser motor omdrejningerne sådan her ud. Jeg har været nød til at justere brændstof pumpen for at bilen kunne køre mere end 100km/t, men nu går det fint og den kan snilt følge med på mototvej 110-130 km/t.
Bilen kører 10,5km/l ved blandet kørsel og motoren har gåer over 400000km

Jeg synes godt at man kan tale sammen ved 110km/t, men da jeg har softtop på, så er der en del larm fra den blafrende top. Det jeg måske har som en ulæmpe til dette setup er at ved bykørsel i 4. gear er der en del resonans og rystelser med mindre jeg kører 53km/t eller i 3. gear.

Speed/Gear First Second Third Fourth Fifth
10 KPH 1007 582 381 273 210
20 KPH 2015 1163 762 546 420
30 KPH 3022 1745 1143 819 630
40 KPH 4029 2327 1525 1091 840
50 KPH 2908 1906 1364 1050
60 KPH 3490 2287 1637 1261
70 KPH 4072 2668 1910 1471
80 KPH 3049 2183 1681
90 KPH 3430 2456 1891
100 KPH 3812 2728 2101
110 KPH 4193 3001 2311
120 KPH 3274 2521
130 KPH 3547 2731
140 KPH 3820 2941
150 KPH 4093 3151

MLRH
Kenneth Lystlund
Index
144961: sv: sv: Transfer - kørselserfaringer med Disco I transfergear i en Defender, efterlyses (15-09-2014 21:52:36) (svar på 144959)
Kenneth Lystlund #4532, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.145.152.197)
Så for søren, kan se der er gået ged i min tabel.

Nåh, men hvis den læses bagfra så er det første tal ud for hastigheden femte gear og næste tal er i fjerde gear og så fremdeles. Håber det giver mening.

MLRH
Kenneth
Index
144967: sv: sv: sv: Transfer - kørselserfaringer med Disco I transfergear i en Defender, efterlyses (16-09-2014 07:26:31) (svar på 144961)
Stephen Mortensen #5565, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.240.118)
:-)

Tak Kenneth

Dit svar og hvad jeg efterfølgende har fundet af tråde om emnet, er en stor hjælp.

Nu er jeg nemlig ikke i tvivl om, at det er den vej jeg skal gå. Øh køre. Hehehe

Tak.

Blink og vink

Monty
Index
145005: sv: sv: sv: sv: Transfer - kørselserfaringer med Disco I transfergear i en Defender, efterlyses (18-09-2014 16:00:59) (svar på 144967)
Stephan Svensson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.111.168.162)
Hej Stephen,

Jeg havde en 110" med 300 tdi og automatgear og transfer fra en disco1.
Dæk var 285/75/16 all terrain.

Dette setup gav uden problemer 120 km/t på motorvej og også mere...
En defender med automatgear føles bare generelt kvikkere end med manuelt gear i min optik.

Brændstof økonomi er en relativ ting når vi taler kummefrysere på hjul, som i mit tilfælde ikke kan anvendes, da jeg ikke kontrollerede det, før jeg skruede op for effekten. Men selv uden ændret effekt, så klarer den sagtens 120 km/t

Mvh

Stephan