tilbage

Land Rover Forum  

Index
144968: Erfaringer med hævekit til Discovery 3 (16-09-2014 21:34:02)
Bo Degn #9187, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.178.100.112)
Hej!

Er der nogen der har erfaringer med at sætte et hævekit på Discovery 3 så man kan køre i off-road tilstand som normal højde (og dermed ikke blive tvunget til at sænke ved 50 km/t ved kørsel i ørken, vaskebrædt osv)?

Hos Paddock kan jeg se et par stænger man installerer et sted i ophænget og hos LR-parts (UK) kan jeg finde en elektronisk version man sætter i OBD2-stikket og kontrollerer med fartpilotens knapper. Begge ser ud til at de kan klare opgaven. Den elektroniske dog med den fordel at man kan sætte bilen ned i normal højde hvor man med stængerne kun kan vælge mellem off-road og extended ved at skrue på dem.

Er der andre fordele/ulemper/erfaringer mm. jeg skal være opmærksom på?

(Jeg er med på at det giver vognen andre køreegenskaber, at man ved længere tids kørsel skal overveje hjulgeometrien og slid på ophænget)

Mlrh Bo
Index
145402: sv: Erfaringer med hævekit til Discovery 3 (16-10-2014 21:30:07) (svar på 144968)
Allan Winge-Rasmussen #7474, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.72.239.177)
Hej Bo,

Jeg har et sæt manuelle på min LR3. Jeg kører mest i normal, men når jeg er på job i Midtsverige har jeg med fordel kørt med dem i høj.
Det virker fint og er ret hurtigt at ændre højden manuelt (5 min)

Da jeg monterede dem kørte jeg også nogle dage i KBH med den på høj, og den kører forbavsende fint. Har dog valgt at bruge normal pga motorvejskørsel.