tilbage

Land Rover Forum  

Index
145557: Motor i UK (28-10-2014 20:22:21)
Troels Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.237.254)
Hej alle i kloge mennesker. Er på vej ind i klubben igen derfor ikke noget medlemsnummer endnu.

Jeg har en gammel 110" bus holdene som jeg er i gang med at give den helt store omgang. Mit spg drejer sig om motor.
Jeg har haft en Diahatsu motor i den som jeg har revet ud, og skal have en 200 eller 300 TDi lagt i den, denne påtænker jeg at bestille i UK.

Jeg tænker på om der er nogen forskel på om jeg får en fra en Disco, ved godt at der er noget med udstødningen, men den har jeg heller ikke så skal alligevel hen og bygge den. synes bare at discoerne er lidt billigere ?

Jeg har en helt bar ramme, så det med at skulle flytte beslag er ikke det store prob
Index
145558: sv: Motor i UK (28-10-2014 20:48:49) (svar på 145557)
Troels Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.237.254)
Lige et tillægs spg, mht gearkasse så vil jeg jo gerne have fat i en R380 i stedet for den Lt77 der ligger på gulvet nu, men hvordan er det med gearing defender / discovery. jeg er af den opfattelse at de begge passer i rammen.
Index
145559: sv: Motor i UK (28-10-2014 20:56:11) (svar på 145557)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Hvis du tager fat i http://www.cws4x4.co.uk/ og fortæller, hvad dit projekt går ud på, leverer de den rette maskine med nødvendigt tilbehør.
En 300 Tdi må være det rigtige valg, da den findes i hobetal, mens en 200 Tdi er lidt mere sjældent.
Jeg har handlet hos dem og fik en fabriksrenoveret 200 Tdi for under 16.000 DKK leveret på værkstedsgulvet!
Index
145560: sv: sv: Motor i UK (28-10-2014 21:03:30) (svar på 145559)
Troels Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.237.254)
Det er også dem jeg har snakket med, men er stadig i tvivl om hvad jeg skal vælge en 300 fra en disco eller defender både motor og gearkasse.
Index
145561: sv: sv: sv: Motor i UK (28-10-2014 21:43:08) (svar på 145560)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.44.135.213)
Hej
Om du vælger 200 eller 300 er lidt et spørgsmål om religion.
Disco 200 motor kan godt monteres i en Defender, enten ved at rotere turboen en anelse, ellet ved at montere en manifol fra en 300. En fordel ved dette er at det er lettere at finde en LT77 der passer på 200 og har gearstsngen det rigtige sted.
Ved en 300 er det lettest at bruge en R380, men de kan være svære at finde til Defender. En R380 fra en Disco kræver noget ombygning for at få gearstangen det rigtige sted.
Der er også den mulighed at ombygge 300 til at passe på LT 77.
Endeligt skal du være sikker på at du får den model hvor pumpen er med kabeltræk og ikke wire (ledning) såfremt du vælger 300.

Morten
Index
145565: sv: sv: sv: sv: Motor i UK (29-10-2014 12:30:20) (svar på 145561)
Troels Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.237.254)
Altså : Jeg kan købe en 300TDi fra en discovery og en R380 gearkasse fra en Defender, og så smide disse sammen og montere dem i rammen fra en 110"

Bare for at være sikker inden jeg bruger 15000 på de stumper..
Index
145566: sv: sv: sv: sv: sv: Motor i UK (29-10-2014 12:37:37) (svar på 145565)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.143.73)
Ville selv helt klart anskaffe en 300TDI "Mit den ganzen molivitten" dvs. motor, 380 gearkasse og køler m. intercooler (og kardan`er) Og fra en Defender, det sparer tilpasning og hovedbrud, alt efter hvad der tidligere, fra fabrikken, har drevet færgen.
Index
145599: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor i UK (01-11-2014 18:34:06) (svar på 145566)
Stephan Svensson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.44.134.145)
Hej Troels.

Amazon4x4.com er en mulighed også. Du kan købe et samlet kit til det du vil.

en 300 tdi med disco gearing er en god løsning. Hvis du har modet kan jeg anbefale at montere automat gear, det er bare herligt.

Det er ikke svært at montere, den største udfordring er at svejse nye motor ophæng i din bil.