tilbage

Land Rover Forum  

Index
14566: Hvor finder jeg min 'nye' 88"? (28-04-2004 18:30:57)
Christian Kofod (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.160.235.70)
Hej.

En desillusioneret LR fan (men endnu ikke ejer - det er det der er problemet:) håber nu på råd fra jer:

Efter at have været til HMAK auktion i dag og blive chokeret over priserne på LARO'erne og deres stand, er jeg i vildrede. Hvor søren finder jeg min kommende serie III 88"?

Den skal være indregistreret, må meget gerne være nysynet eller i det mindste let at syne, og den skal mekanisk være relativt sund - rammen og torpedoen er det vigtigste har jeg forstået... (?)

Hvis jeg kan vælge frit, vil jeg helst have en diesel, og den skal meget gerne være hardtop (og ihvertfald ikke cab).

Prisen skal helst hænge lidt sammen med kvaliteten, men kan man forvente ovenstående for eksempelvis kr. 20-25000?

Er der nogen der har gode råd til hvor jeg finder bilEN?

Christian Kofod
Index
14568: sv: Hvor finder jeg min ´nye´ 88"? (28-04-2004 19:08:51) (svar på 14566)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Jøps- du stiller dit spørgsmål i "Roverbørsen" -- endvidere så skal du ikke begrænse dig til det absolut SKAL være med Hardtop - for der er rigtig god efterspørgsel på softtopstativer og pressenning - og de er derfor relativt dyre i forhold til hvad en hardtop koster (softop komplet: ca 1500-2000kr i brugt tilstand :: Hardtop: ca 400-800kr efter stand :: Truckcap komplet: set til 200kr)-- og det at skifte fra det ene til det andet er så legende let at selv titommelfingrede personer kan følge med.
Du skal bare lige være opmærksom på at hvis den indregistrede 88"sag har hvide plader på og du ønsker gule - kan det ikke længere lade sig gøre idet ladet er blevet dømt til at være for kort -- snøft.
Jeg købte min for 15000kr og dertil kom så en udbytning af motor og andre finurligheder (LUKAS igen igen problemer) så den efterhånden er blevet en del dyrere -- men på den anden side gjorde Frank (klubmedlem) et virkeligt godt køb af en ditto 88"er til 21000kr - og har efter sigende ikke fortrudt det - den er i fin stand. Så der skulle være en mulighed for et godt køb til de penge.
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
Index
14572: sv: sv: Hvor finder jeg min ´nye´ 88"? (28-04-2004 20:06:41) (svar på 14568)
Christian Kofod (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.160.235.70)
Tak for dit hurtige svar - jeg har nu oprettet en snedig annonce i "Roverbørsen"...

Jeg har på din anbefaling fjernet faktisk de fleste 'restriktioner' - det med standen er i virkeligheden heller ikke så kritisk, bare rammen er god. Jeg har i forvejen lidt erfaring med at skrue på serie 3'erne, og hvad der ikke virker kan jo fikses med en skrutetrækker og en hammer for det meste...

Det vigtigste er, at der er en sammenhæng mellem pris og kvalitet.

MvLRh,
Christian Kofod.
Index
14576: sv: sv: sv: Hvor finder jeg min ´nye´ 88"? (28-04-2004 20:35:17) (svar på 14572)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
- ja og er skruetrækkeren og hammeren ikke nok er det bare et spørgsmål om at få fat i noget større kram.
Hvis du skulle finde et pragtexemplar af slagsen og skal bruge en hjælper til efteryn inden køb vil jeg da gerne hjælpe hvis altså det er i øjy. eller deromkring.
Hejsa Stefan
Index
14581: sv: sv: sv: sv: Hvor finder jeg min ´nye´ 88"? (28-04-2004 21:17:01) (svar på 14576)
Christian Kofod (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.160.235.70)
Det kunne sagtens være jeg gerne ville ha' en kyndig mere med - det er sådan en slags 'far-søn' projekt vi skal igang med (det er altså mig der er sønneke:), og vi har tidligere skruet på en serie 3'er, som min far desværre ikke vil af med (den er næsten total renoveret med galvaniseret ramme og det hele). Men et par øjne mere er jo altid godt.

Lokaliteten lyder ikke helt tåbelig, for jeg bor lige på den anden side af lillebælt, så det er ingen hindring...

Hør, jeg må vist hellere få meldt mig ind i klubben - I virker jo helt tilforladelige herinde!

Nå, men såsnart jeg får nogle henvendelser/finder et 'offer' ad anden vej, skal jeg nok skrige på hjælp.

Igen, tak for tilbudet!

Christian.