tilbage

Land Rover Forum  

Index
145817: luftundervogn (16-11-2014 09:39:45)
Niclas Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.191.184.140)
Hej alle.

Er der nogen der kan hjælpe mig med et problem ang luftundrvogn.

Jeg har en Range rover hse 4.6. Den lyser på alle lamper hvor man kan justere højden og den køre i helt sænket tilstand hvilket betyder at den hopper helt vildt når man køre. Er der nogen der kan hjælpe mig

På forhånd tak!

Niclas
Index
145818: sv: luftundervogn (16-11-2014 10:20:00) (svar på 145817)
claus vegener #9245, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 82.198.103.12)
Kan du høre, om kompressoren arbejder når du beder den om at hæve sig (hvilket den vel forsøger når du kører. Min lR3 kan hæve/sænke når man står udenfor med lukkede døre og havariblink tændt - via tændingsnøglen.
Index
145838: sv: luftundervogn (17-11-2014 09:42:34) (svar på 145817)
Lars Piester (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.1.246)
Hej Niclas
Har haft samme problem et par gange, og har derfor en lille laptop i bilen så jeg kan nulstille undervognen. Ofte er det en fejl der let kan nulstilles og dermed få bilen ud og køre igen.
Med den computer kan du også teste kompressoren, og udlæse eventuelle fejlkoder - hvis det fx. er en sensor der er død.
Jeg har også været ude for at OBD-stikket, der sidder under handskerummet, har været irret, og dermed lavet en fejl der sendte undervognen ned på bumpstop.

Hvor i landet er du? Er sikker på der er en venlig sjæl der kan hjælpe dig i nærheden.

Vh.

Lars
Storkøbenhavn
Index
145841: sv: luftundervogn (17-11-2014 11:19:27) (svar på 145817)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 217.30.33.34)
Kender problemet.....(ALLE P38 ejere kender problemet, dem der siger andet lyver).

Jeg opgav kampen på den blide måde.
Indkøbte et dertil tilpasset sæt på 4 ventiler der blev monteret på de slanger der ellers går ind i styreblokken i højre side af motorrummet , set stående foran bilen.

Jeg kan nu justere højden ved hjælp af et alm. dæktryksapparat. Til hverdag kører jeg med 4,5 foran (tund diesel) og 4,0 bagpå. svarende til 84 cm fra vej til øverste punkt på skærmkant

Sættet kostede 43£ incl. porto.

Hvis man er RIGTIG forbandet træt af EAS, kan man alternativt konvertere til skruefjedre.

Med P38 hilsen

Claus