tilbage

Land Rover Forum  

Index
14601: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (29-04-2004 17:21:13)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Thomas!
Som du nok har iagtaget præges dette forum fra tid til anden med obskøne anonyme indslag (bare se dagens indlæg om: nyere mørkegrøn softtop søges af Den sure! (29-04-2004 16:22:39) ).
Hermed apellerer jeg til dig om at etablere et filter for den slags indslag. Jeg er ganske klar over at det nok ikke er så ligetil som spørgsmålet er stillet, men en eller anden form for begrænsningsfilter må der være en mulighed for.
Som udgangspunkt ønsker jeg at lige så snart der skrives et indlæg skal skribenten informeres at han har glemt at logge på - hvorefter der gives en mulighed for det.
Er skribenten ikke medlem ville det være på sin plads at bede om en eller anden verifikation i form af et tillægsformular - på samme måde som det ses på mange andre sider hvori der indgår navn adresse e-mailadresse (disse oplysninger eller dele deraf kan så holdes anonyme for os andre brugere af forum - men skal kunne verificeres af websideadministrator således at der kan spores tilbage). EKS.: viser det sig at eks. e-mailadressen ikke er gangbar - afvises upload af indlægget.

Jeg for min del er hamrende træt af at skulle læse uhøviske anonyme indlæg og det er der sikket et flertal af skribenter der er - hvorimod en smiley til at understrege meningen i et indlæg for min part ikke gør skade.

Så - hvad kan der gøres? - for det er et oblagt problem, synes jeg, med disse kvalmende og fordærvende anonyme indlæg som faktisk kun er med til at ødelægge det gode ry som klubben ellers har ude omkring - for slet ikke at tale om at det i sidste ende og så er med til at skræmme potentielle nye medlemmer væk - og det kan vi ikke være tjent med.

Hvad synes I andre?

SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
Index
14602: sv: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (29-04-2004 17:58:24) (svar på 14601)
Lars Aagesen #6677, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.198.99.158)
Jeg giver Stefan fuldstændig ret. Jeg har været medlem af klubben lidt over en måned og bliver faktisk lidt "paf" over det kedelige indlæg fra "Den Sure". Jeg har stillet mange dumme spørgsmål indtil nu ( er vel stadig lidt nybegynder - he he ) og har kun fået fine og konstruktive svar. Var mit første indlæg blevet besvaret på samme mugne vis - så ville jeg nok have mine betænkeligheder ved at gøre brug af forummet igen. Lad os for alt i verden opføre os ordentligt - både her i forummet og ude i sumpen - vi vil jo gerne have mulighed for at fortælle endnu flere om vores lidenskab. Ikke-medlemmer er efter min mening også velkomne til at trække på vores viden.

Lars #6677
Index
14603: sv: sv: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (29-04-2004 19:22:26) (svar på 14602)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.164.239)
Emnet har været rejst på Landsrådet 04 - af mig. Hvis andre end medlemmer skal kunne deltage, kan et filter ikke installeres, men måske kunne der indsættes en takt- og -tone- opfordring ind. Selvfølgelig skal afsenderen også oplyse e-mail-adressen.
Index
14611: sv: sv: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (29-04-2004 21:38:21) (svar på 14602)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.35)
Hej Lars, jeg håber du holder ved; der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme/underforståede svar (en skam at smilies ikke er tilladt i dette forum).
- og selvfølgelig har du ret; også ikke-medlemmer (med interesse for sagen) skal behandles ordentligt, og vi andre "indforståede" skal naturligvis "bekende kulør", når vi føler os foranlediget til at optræde som bedsteborgere (var lige ved at sætte en smily igen, men skal nok lade være).
Med Rover-hilsen
Index
14605: sv: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (29-04-2004 20:08:25) (svar på 14601)
Henrik (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.202.21)
En mulighed er at lave et retursystem, så når anonyme medlemmer skriver et indlæg, så sendes der automatisk en e-mail med et aktiveringslink til deres adresse. Indlægget tilføjes først forum efter der er klikket på linket i e-mailen.

Det er rimeligt simpelt at programmere i asp (tager dog tid) og kræver at der er et jmail/aspmail (eller lign.) komponent installeret på serveren.

Kontrollen kan naturligvis omgåes ved at brugeren opretter en ekstra hotmail-konto eller lign., men mine erfaringer er at fjolserne sjældent gider at gøre sig det besvær.

Måske en mulighed?

Mvh. Henrik
Index
14606: sv: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (29-04-2004 20:28:03) (svar på 14601)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.140.243)
Hej Stefan.

Jeg er ikke den sure, men på en måde kan jeg godt forstå bemærkningen. Vi har på denne gode hjemmeside et dedikeret sted til at købe og sælge ting og sager og forum'et til at stille tekniske spørgsmål. Hvis ikke man prøver at overholde disse adskillelser, vil forum'et snart komme til at ligne Kongens nytorv; altså totalt kaos, hvor der sælges aktier, mobilabbonnementer og hvad ved jeg. At man kunne ønske at få en mere uformel Land-Rover chat, hvor tanker og tale kan vandre, det er en anden (ønskværdig) ting.

Problemet er at de som svarer på spørgsmålene, tror jeg ikke er interesseret i "alt muligt andet".

Just my 5 cent.

Køvenhavnersnuden.
Verner / 451.

Index
14609: sv: sv: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (29-04-2004 21:19:31) (svar på 14606)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Absolut er jeg enig i at forum ikke er beregnet til børsspørgsmål - men i den her specifikke situation drejer det sig om måden som svaret til den "formastelige" gives på jeg opponerer imod.
Ligeledes forholder det sig med "den sure"s e-mailadresse. Mage til pattebarnsopførsel og latrinær tankegang skal man vel lede længe efter omend de med tid og mellemrum dukker op i vores forum. Skulle der være bedre plads til en sådan??? - nej, vel! - og det er jo netop det jeg i apellen understreger.

Du kunne vel næppe finde på at svare på slig vis og derefter prøve på at skjule din identitet.

Jeg mener, at hvis man ikke kan stå ved det man skriver skal man undlade med at komme med bemærkninger i det hele taget.

Med hensyn til den "formastelige" - så har jeg stærkt på fornemmelsen af at han havde overset rubrikken ROVERBØRSEN - hvilket nye brugere af websiten nemt kan komme til.
Ingen er fejlbarlige - men der er forskel på at komme til at begå en fejl og på decideret at "lukke gabet op" og skjule sig bag falsk identitet og dermed begå en fejl med vilje - hvis du forstår.

Jeg er heller ikke interesseret i at forum fyldes med skidt og kanel og bedstefars sure sokker - men til gengæld ønsker jeg et kompetent forum hvor folk kan stå ved det de skriver samt at besvarede spørgsmål før eller siden kvitteres med en tilbagemelding om hvorledes et givet problem/projekt er blevet løst - hvilket det for nogle også kniber gevaldigt med.

SIIIerhilsen Stefan
Index
14607: sv: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (29-04-2004 21:07:47) (svar på 14601)
Kim Horsevad #6594, reg. njy (medlem) (ip-adr: 62.243.97.5)
Een måde at undgå anonyme indlæg kunne være at registrere og vise skribentens ip-adresse i selve indlægget. På denne måde vil et indlæg altid kunne spores tilbage til afsenderen.

(Og ja, - jeg ved godt at ip-adresser kan spoofes, og at man derudover kan sende sin datatransmission gennem en kæde af proxy'er; men jeg tror ikke det er relevant for dette forums brugere...)

Ideen med at holde køb/salg og debat adskilte er vel egentlig i bund og grund god nok; men førstegangsfejltagelser burde nok få en blidere medfart end "den sure"....

Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad
Index
14613: sv: sv: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (29-04-2004 21:58:35) (svar på 14607)
Poulsen, 6320 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.252.26)
Skal vi ikke bare aftale, at vi fremover taler sødt til hinanden...
Når snakken falder på IT er jeg stået totalt af. Er der nogen der gider forklare mig hvad en smiley er? Den har jeg stadig ikke fattet. Og hvad med en ip-adresse der kan spoffes igennem nogle proxyer, hvis altså ikke man har en asp-mail/j-mail???
Index
14614: sv: sv: sv: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (29-04-2004 22:06:24) (svar på 14613)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.35)
Hej Poulsen.
Jeg kan godt forstå at du "står af" på disse "smilies"der åbenbart fylder så meget.
Det ville klæde vores web-master at redegøre for begrebet, samt forklare baggrunden for "vores" holdning.
Med Roverhilsen
Index
14615: sv: sv: sv: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (29-04-2004 22:15:05) (svar på 14613)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Ja - det kan vi godt (pssst (jeg hvisker): der er så bare lige de der ikke gør det alligevel at tage stilling til).
Vi/jeg, der sværger til SIIIere og andet antikvarisk har heller ikke den store forstand på proxyservere,spoofing, asp-mail/j-mail og den slags ITting men jeg kan da svare så på hvad en IP-adresse er - det er den unikke adresse som enhver PC har når den kobles til nettet via et modem (kort sagt).
En smiley er: :-) eller et veligt blink med øjet: ;-) og vi ku´bli´ved.
Sådan - Stefan
Index
14616: sv: sv: sv: sv: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (29-04-2004 22:18:20) (svar på 14615)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
-- men hvorom alting er: så lader det til at der dog ER muligheder for at iværksætte en form for hindringsbane/filter ad IT-vej, så misbrug af forum undgås.
Stefan
Index
14622: sv: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (30-04-2004 09:07:50) (svar på 14601)
Thomas Holm #3251, reg. post@thnet (medlem) (ip-adr: 195.97.146.140)
Hej Stefan

Der er to sider af denne sag:
1: Det omtalte indlæg omhandler køb og salg, og skulle blive skjult så snart jeg var kommet forbi det (hvilket er sket nu). Desværre har jeg ikke 24 timer i døgnet til at sidde og læse Roverforum.
2: Tonen er vi enige om ikke er alt for heldig. Og i henhold til reglerne for Roverforum er det ikke tilladt at bruge falsk navn, så svaret på indlægget ville også være blevet fjernet (hvilket også er sket). For nogen tid siden blev det introduceret, at man ved alle indlæg skulle klikke at man accepterer de retningslinier, som gælder for Roverforum, så på det punkt er vi også enige. Men det er dog vigtigt at holde ved, at alle med interesse for Land Rovers skal have mulighed for at skrive i vores forum. Skulle der være tilfælde hvor en eller anden mener, at et indlæg er upassende for forum, er vedkommende meget velkommen til at sende mig en mail direkte, eller eventuelt ringe til mig, så jeg har mulighed for at skride hurtigere ind.

Index
14623: sv: sv: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (30-04-2004 09:53:23) (svar på 14622)
kasper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.228.202)
Sorry!

Jeg kan se at jeg med mit indlæg, som selvfølgelig hørte under roverbørsen, har skabt en del debat, hvilket jo selvfølgelig kan være sundt. Men det sker ikke mere, og jeg er er ikke blevet skræmt væk af "den sure", det var jo trods alt helt berettiget. Det er et fantastisk forum og det skal i have tak for.

Kasper
Index
14624: sv: Appel til Roverforumadministratoren - debatoplæg (30-04-2004 10:00:10) (svar på 14601)
Jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.42.158)
Hej alle,

For mig er forummet en stor hjælp når der opstår problemer med mine biler, jeg har mange gange fået præcis hjælp så jeg er kommet op at køre i en fart. Det er jeg meget taknemmelig for. Jeg ser ikke de anonyme indslag som et problem da disse hurtigt kan identificeres og fravælges. Jeg finder det langt mere problematisk at der er folk i gruppen der bare svarer i øst og vest på spørgsmål om biler, de ikke engang selv har. Jeg prøver, i det omfang det er muligt, selv at reparere mine biler og er derfor ofte afhængig af forummets rådgivning. "Half Assed" rådgivning er værre end ingen rådgivning, og hvis man modtager et dårligt råd af en der ikke aner hvad han skriver om, kan det være til fantastisk ulejlighed samt temmelig irriterende. Ved ukritisk at skrive svar kompromiterer man lødigheden af forummet, og det tror jeg gør forskellen på en chat og et teknisk forum.

mvh Jesper Region Nordsjælland
http://www.d-90.com/bio/jesper_overgaard/index.html