tilbage

Land Rover Forum  

Index
14644: Motor (01-05-2004 13:35:46)
Nicolai Simonsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.249.10)
Hej

Jeg har lidt vroevl med min SIII Land Rover. Her i gaar da jeg var ude at koere, begyndte min bil at opfoere sig maerkeligt. Der begyndte at komme en klik lyd fra min motor og intervallerne mellem de klik lyde bliver mindre n[r jeg giver mere gas. Oven i koebet har den en daarlig tomgang og den oser meget.

Saa vidt jeg kan regne ud, saa er et af mine stempler staaet af. Men hvad har jeg saa af muligheder?

Jeg har snakket med en kammerat, som er mekaniker, han siger det ikke kan betale sig at renovere motoren. Han sagde jeg evt kunne saette en mercedes standard motor i, men jeg har ingen anelse!

Hvad ville vaere den bedste loesning?

mvh
Nicolai W. Simonsen
Index
14645: sv: Motor (01-05-2004 14:15:01) (svar på 14644)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Nikolaj!
Hvad der er den bedste løsning er jo en individuel skønssag.
Nu ved jeg jo ikke om det er en 2,25 eller 2,5 benzin/diesel der ligger i den nu eller om det er noget helt andet du har liggende, men afhængig af din motors øvrige stand kan du få en renoveret ombytningsmotor ilagt i stedet og samtidig få refunderet noget på den motor du nu har ved bytning hos Midtjysk i Viborg.
For lige at tilføje, så koster det ikke yderligere at få dem til at bytte motoren frem for selv at bøvle med det samtidig med at der gives en garanti for de første 10.000km (tilkørselsperioden).
Du skal bare være opmærksom på at de ydre løsdele, såsom starter, pumpe, manifolder, dyser osv. IKKE skiftes - men smides over fra den du nu har. Det er værd at gøre sig tanker desvedrørende idet det kan have betydning for din motors fremtræden og øvrige opførsel.
På min egen skete der det at flere af disse dele noget tid efter stod af (slid siden 73´). Så det kan måske godt betale sig at få skiftet nogle af disse ud samtidig med motoren.
Men hvorvidt det kan betale sig at renovere den motor du nu har synes jeg du skal lade en LaRo ekspert (Kjeld fra TOHUSE AUTO i Kjellerup, Ole Meldgård i Herning, Team Bertelsen i Sjelle eller nogle af dem på sjælland) udtale sig om inden du skrider til en totaludskiftning på det grundlag.Jeg ved at Kjeld kan hjælpe dig med at skaffe en god motor til en fair pris eller i hvertfald henvise dig til en.
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
Index
14651: sv: Motor (01-05-2004 19:33:15) (svar på 14644)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.249.35.167)
Du har sandsynligvis en dieselmotor hvor der ligeså sansynlig vis har løsnet sig et brændkammer i topstykket, en desværre hyppigt forekommende skade; find et andet topstykke, men snart, da blokken også kan tage skade.
Index
14659: sv: Motor (02-05-2004 09:16:05) (svar på 14644)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.233.130)
Jeg ville ikke tage bøvlet med at sætte et 'fremmedlegeme' som en Mercedes-motor ind i en ædel Land-Rover. Der skal for megen konverteringer til og en MB-motor er ikke designet til, at trække en Land-Rover. Forholdet mellem drejningsmoment og gearing skal passe sammen. Det samme gælder for olieforsyningen.
Verners bud lyder meget sandsynligt og du bør følge rådet, om meget snart at få topstykket renoveret.
Der er også den mulighed, at en dyser hænger, men det forsvinder som regel efter en 20-30 km's kørsel.
Stefan har givet dig nogle adresser,som du kan søge yderligere råd hos.
Og næste gang du skriver, log dig lige først ind med din kode, ór så kan vi se, hvor i landet du bor. Og husk også flere oplysninger om motortype m.v.
Ha' en god søndag !
Index
14667: sv: sv: Motor (03-05-2004 00:17:46) (svar på 14659)
Nicolai W. Simonsen #6465, reg. njy (medlem) (ip-adr: 62.107.90.1)
Hej

Tak for henvendelserne, de har været gode! Jeg tror planen ligger sådan, at jeg kontaket en ekspert og høre hvad han har at sige, om det kan betale sig at renovere!

Ellers går jeg lidt og studser og tanken med en V8 fra en defender! Kan man sætte en sådan djævel i, uden at skulle lave for meget om? I så fald, hvad med forsikring...den vil garanteret stige..eller hvad?

mvh
Nicolai
Index
14676: sv: sv: sv: Motor (03-05-2004 22:53:41) (svar på 14667)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.233.130)
Jo, med en del fingersnilde kan det lade sig gøre, at lægge en V8 ned i din Serie III .