tilbage

Land Rover Forum  

Index
147045: pegging differantial (17-01-2015 00:25:13)
Morten Rudkjær Jørgensen #7668, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.105.88)
Er der nogen i Danmark der kan/har prøvet at montere diff pegging. Jeg ved godt at kan kan købe et kit, men mit hobby svejse anlag tror jeg ikke kan klare den opgave.
Nogen som har erfaring med at køre med diff pegging?

Gerne på Sjælland.

http://ashcroft-transmissions.co.uk/diff-pegging-.html

http://www.megasquirt-v8.co.uk/diff_pegged.php

http://m.youtube.com/watch?v=zHi_usC7KGE
Index
147046: sv: pegging differantial (17-01-2015 00:42:59) (svar på 147045)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.74)
Hey
Jeg har ingen erfaring med at udføre pegging. Men det jeg har fundet frem til, er at det er en krævende proces, hvis man vil være sikker på et godt og tæt resultat.
Der kræves super renlighed, opvarmning af emnerne, en erfaren tigsvejser og efterfølgende nedkøling.
Det kan godt udføres på andre og simpler måder, med deraf følgende risiko for revner/defekter i diff.huset.
Venligst
Morten
Index
147047: sv: sv: pegging differantial (17-01-2015 09:11:20) (svar på 147046)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.229.123)
Hej morten

Da jeg havde knust mit for Diff i Polen, ville jeg også selv Diff pegge men endte med at købe et færdig bygget hos ashcroft med reverse teeth, ashlocker og Diff pegg. Det har bare virket perfekt i 1 1/2 år nu og har klaret 3 pomerania hvor det har fået klø. Har da en drøm om at lave det selv en dag bagi. Men det var nu dejligt lækkert at få et plug and play fra ashcroft. Har rodet en del med differintialer, men lige i dette tilfælde valgte jeg altså ashcroft gjorde det.
Index
147048: sv: sv: sv: pegging differantial (17-01-2015 13:24:38) (svar på 147047)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.228.50.51)
Hej

Jeg har knust MANGE differ i tidens løb, både med airlocker i og uden og også med 4 pin 24 spline, alle i min LWT racer kun med 2,5 benziner, jeg prøvede også selv at lave pegging, men det godt nok ikke let at få til og du ordentligt, selv et hjemme pegget dif har jeg knust, så jeg fik fat i HD kronhjul, et reverse cut til foran og et normalt cut til i bag, og da jeg kender Nige der har Megasquirtv8 så brugte jeg ham, har besøgt ham og fået tegnet og fortalt meget om differ og det er ikke uden grund at det vi jævne folk selv "makker" sammen ikke holder, vi kan sagtens lave noget der kan køre fint, men det kræver stor indsigt at lave det så det holder, jeg har kørt nu i 4 år hvis ikke 5 med differ lavet af Nige og de har fået tæsk tit og mange gange, men de køre stadig super, det dejligt at vide det ikke er dem der svigter en en dag.

Ole
Index
147049: sv: sv: sv: sv: pegging differantial (17-01-2015 15:09:24) (svar på 147048)
Benjamin Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.68.134.25)
Har selv lavet et pegged diff sammen med en kammerat, det tager en aften når du har klumpen ude og det er en god ide at polere bagsiden af kronehjulet da messing klumpen kommer til at glide lettere, en almindelig pind svejser og en ukrudts brænder kan klare det hvis du skaffer den rigtige elektrode, derudover skal du naturligvis have en snittap som passer til de pegging bolte du sætter i, jeg brugte kit fra ashcroft og det virker fint, du skal være nøje med rengøring og opmåling men ellers er det ikke så svært.
Index
147063: sv: sv: sv: sv: pegging differantial (17-01-2015 20:31:11) (svar på 147048)
Morten Rudkjær Jørgensen #7668, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.105.88)
Hej Ole

På de diff du har knækket, var det med forstærket akser?

Jeg tænker at jeg ikke ville forstærke akserne, da der altid vil være det svageste led som knækker, så er det bare at vide og krontrolere hvad der er svagest. Akser er rimelig nemme at skifte også i en mørk polsk skov.

Jeg vil bare helt ikke skulle til at skifte differentiale fx i polen. Derfor tænkte jeg at pegging kunne være en god forstærkning, men skal der også forstærket kronhjul til før det bliver rigtig godt?
Index
147067: sv: sv: sv: sv: sv: pegging differantial (17-01-2015 20:46:25) (svar på 147063)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.228.50.51)
Ja det var med Maxidrive aksler 24 spline og std 10 spline aksler også.

Idag er det svageste led Kardan X i forakslen, det er der hvor coilere har cv's

Og de er knækket et par gange nu, øv øv....

Jeg har det ligesom dig,jeg gider heller ikke bruge min tid på at skifte differ midt i et løb, der er nok andet der kan gå i stykker og det er derfor jeg heller ikke gider makke i at pegge selv, som jeg skrev tidligere så kan man sagtens selv lave det, men der er så meget i det, hvis det skal være super godt at det ikke er noget for mig, fx så er der rigtig mange diff huse der er skæve !!! ja det rigtigt og dem har læg mand ikke en chance for at checke, men er de skæve spiller det ikke maks...

MVRH
Ole
Index
147068: sv: sv: sv: sv: sv: pegging differantial (17-01-2015 20:51:34) (svar på 147063)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.228.50.51)
Ja det var med Maxidrive aksler 24 spline og std 10 spline aksler også.

Idag er det svageste led Kardan X i forakslen, det er der hvor coilere har cv's

Og de er knækket et par gange nu, øv øv....

Jeg har det ligesom dig,jeg gider heller ikke bruge min tid på at skifte differ midt i et løb, der er nok andet der kan gå i stykker og det er derfor jeg heller ikke gider makke i at pegge selv, som jeg skrev tidligere så kan man sagtens selv lave det, men der er så meget i det, hvis det skal være super godt at det ikke er noget for mig, fx så er der rigtig mange diff huse der er skæve !!! ja det rigtigt og dem har læg mand ikke en chance for at checke, men er de skæve spiller det ikke maks...

MVRH
Ole
Index
147076: sv: sv: sv: sv: sv: sv: pegging differantial (18-01-2015 13:03:43) (svar på 147068)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.74)
Hey

Prøv at læse nedenstående link vedr. pegging.

http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=92190

Morten
Index
147080: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: pegging differantial (18-01-2015 16:05:15) (svar på 147076)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.160.151)
supplementary information: http://youtu.be/kF_spN8QNmc

Jeg har kendskab til et par mudderbisser i en anden LR-klub som selv har pegged deres diff. - det holder vist endnu - så det kan lade sig gøre... (hvis man ved hvordan) men ellers er det helt rigtigt... det er ikke noget man bare lige gør...