tilbage

Land Rover Forum  

Index
147052: Problemer med tænding (17-01-2015 16:10:03)
Niclas Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.104.142.65)
Hej.

I dag da vi skule svejse lidt på min udstødning tog vi batteriet fra. Da vi så satte et til igen ville den pludselig ikke starte !?
Den skriver også diverse fejl på bla. soltag og forreste vindue ?
Der er massere af strøm på.

Nogle er ved hvad det kan være ?

Det er en Range rover , 4,6 hse hvis det hjælper.
På forhånd tak.

Index
147054: sv: Problemer med tænding (17-01-2015 17:22:13) (svar på 147052)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 185.37.87.156)
Plus til plus, minus til minus? Det er set før... :-D
Index
147057: sv: sv: Problemer med tænding (17-01-2015 17:40:49) (svar på 147054)
Niclas Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.104.142.65)
Er nu sikker på de sad som de skulle :D
Index
147059: sv: sv: Problemer med tænding (17-01-2015 18:23:38) (svar på 147054)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 178.72.31.78)
Man skal være ret "dygtig" for at bytte polerne, da de har forskellig størrelse... ;)
Index
147061: sv: Problemer med tænding (17-01-2015 19:36:58) (svar på 147052)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.116.137)
Hej Niclas
Det er vist en P38 du har.. 😀😜
De er kendt for at kunne te sig underligt når batteriet har været afmonteret. Jeg har sæl een...

Problemløsning:

Vindue= sæt tænding på kør vinduet helt ned kør vinduet helt op og hold knappen nedtrykket indtil displayet viser "window set"

Gør det samme med soltaget.

Slå tænding fra og stå ud af bilen

Lås fordøren med remoten

Lås døren op igen

Prøv at starte nu :-)

Hvem siger det er kedeligt at eje en P38
Mlrh Claus




Index
147066: sv: sv: Problemer med tænding (17-01-2015 20:42:59) (svar på 147061)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 178.72.31.78)
Det er forhåbentlig gas...!? X-D LOL !

Hold da lige kæft hvor er jeg glad for min 90" årg. 1987 ;)
Index
147070: sv: sv: sv: Problemer med tænding (17-01-2015 22:13:34) (svar på 147066)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.240.19)
Har nu aldrig haft CK mistænkt for at tage gas på folk ):DDDD. Men jo; har selv brugt ovenstående kur på Td5eren, hvis jeg har klovnet i det mht. fjernbetjening, alarm og batteriskift.
Index
147071: sv: sv: Problemer med tænding (17-01-2015 23:50:27) (svar på 147061)
Claus kenni juul Pedersen #4362, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 91.100.100.12)
Hej
Jeg har selv lige købt en p38 fra 99 :-)

Er der en "rigtig" måde at pille batt af på ? Noget man evt. skal gøre , en rigtig rækkefølge ,eller noget.
Har blant andet læst at alarmen skulle gå igang og at man kan risikere at startspærre skulle resættes ?
Er det virkelig så slemt ?
Index
147072: sv: sv: sv: Problemer med tænding (17-01-2015 23:53:27) (svar på 147071)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.52.130.218)
Jeps... Så slemt er det .... Engang imellem
Index
147166: sv: sv: sv: Problemer med tænding (21-01-2015 20:04:35) (svar på 147071)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.226.75)
Proceduren i forb. med batteriskift på en Td5 er, iflg. instruktionsbog- sæt tænding på og afbryd igen- aftag batteriforb. inden der er gået 10-15 sek.
Men nu er der jo betydelig mere elektronisk flitterstads på en P38, så om den fremgangsmåde er nok? Ellers bruger værksteder en såkaldt jumpstarter med stik i cigartænder, mens div. operationer pågår. En 12v. akkumulator med cigartænderstik tilsluttet, kan også gøre det. Vær opmærksom på, går cigartænder over tænding, skal denne naturligvis være på.
Index
147084: sv: sv: Problemer med tænding (18-01-2015 19:48:54) (svar på 147061)
Niclas Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.104.142.65)
Tak for hjælpen !