tilbage

Land Rover Forum  

Index
147502: Ventilstyr slør på en serie 2A benzin (09-02-2015 23:25:41)
Ove Wiuff #9226, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 46.32.52.176)
Så kom vi til topstykket.

jeg fik taget de første to ventiler ud (cylinder 1)
paraplyerne var mere glas end gummi. De splintrede fuldstændigt i forsøget i at afmontere dem. (gad vide om de er kommet i en blå kasse? :-) )
Nu har jeg så tre spørgsmål:

Det slør jeg har målt på udstødningsventilen er ca. 0,5mm fra side til side, når jeg lige trækker ventilen så meget ud at jeg kan få måle uret på ventil kanten. Jeg har ikke kunne finde en mål for hvad en benziner må have.

I den danske manual står der at man slår styret ud og slår det nye i - hvad gør i ? Det synes mig at være lige vel brutalt.

Mit tredje spørgsmål et hvad i bruger til at få aflejringer på ventiler væk med. Den aflejring i ser her er da som granit. jeg gav den en tur på den roterende stålbørste - men det skete der ikke noget ved. Har nogen af jer et godt fif?
LR hilsen Ove
Index
147505: sv: Ventilstyr slør på en serie 2A benzin (10-02-2015 08:22:16) (svar på 147502)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 185.56.166.254)
Hej Ove
Jeg ville nok vælge at købe et sæt = styr, olietyve og ventiler istedet for at makke med det gamle og slidte.

Og ja, jeg ville også slå styrene ud med en passende dorn og en 3 punds klaphammer :-)

Hvis du vil genanvende ventilerne kan du få aflejringerne af med en skarp plademejsel


mlrh Claus
Index
147557: sv: Ventilstyr slør på en serie 2A benzin (12-02-2015 11:43:21) (svar på 147502)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.45.101)
Hej Ove der er lige som to veje at gå, du kan rense det hele godt af, feks roterende stålbørste gør meget ved sagen, sætte nye gummier på, slibe ventilerne med den gode gamle ventilpasta/gummiprop metode. Nye stempler og lejer Og din bil vil sikkert køre fint de næste 50.000 km.
Hvis du vil gå den mere professionelle vej, så vil det kræve en del specialværktøj, feks. kan man ikke bare knalde nye ventilstyr i uden at bruge de dertil beregnede rivals til at få dem til at passe, og så mangler du stadigvæk ventilsæderne, der jo er et helt kapitel for sig.
Nye topstykker er i forhold til hvor meget ændrer på ydelse og "driveability" den bedste investering på en benziner.

Venlig hilsen
Hartley