tilbage

Land Rover Forum  

Index
147941: EAS fejl på min Range Rover (06-03-2015 09:50:19)
Torben Høffding #9249, reg. øsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.215.168.214)
Så blev min tur til at ha problemer med luft affjedringen på min Range Rover. Jeg har jo kun haft 2001 RR dytten i et halvt år og har derfor brug for de gode råd jeg kan få fra andre der ved mere end jeg...

Jeg har i et stykke tid haft små problemer med bagenden hang efter forholdsvis kort tid 6-7 timer nogle gange hurtigere. Det tog længere og længere tid at kompresseren pumpede bilen op og den gjorde slet ikke hvis jeg ikke åbnede en dør i ca. et kvater til kompressor stoppede når tanken var fuld. Når jeg så lukkede døren pumpede bilen op og blev oftest oppe. Nogle gange var en ekstra tur med 10 min. kompresser nødvendig før den pumpede helt op.

Jeg har lige skiftet min kompressor, da det jo er dejligt nemt .... så det er ikke den der er årsag til besværlighederne.
Så på sidste tur gik den flad og EAS fejl kom i display. Derved får jeg åbenbart ikke kompresser til at virke før den fejl er væk.

Da jer i et stykke tid har haft problemer har jeg undersøgt dette på nettet. Jeg har fundet ud af problemet kan være flere steder, men da jeg har set at mine bagerste luft gummi fjedre er "brugte" vil jeg gerne skifte alle luft fjedre til Arnott gen. 3 typen, som er dyre men giver bedre køreglæde/egenskaber.

Jeg ved godt det måske bare er en dårlig luft ledning, men det må vise sig. Det er heldigvis en P38 som er væsentlig nemmere at udskifte luft gummi fjedre end nyere modeller.
Jeg ovevejede før sidste tur at køre til Arnott europe i Holland. Men det er ikke til, med en flad bil. Tror ikke problemet er større (måske) end den evt. kan resettes og pumpes op, så jeg kan køre derned. Jeg har bare ikke det udstyr som skal bruges til dette.
Jeg vil evt. gerne købe den bedste type der kan det hele, både resette systemet udlæse fejlkoder justere undervogn osv. Har nogen et godt råd om hvilken type der er bedst eller kan mest ?
Er der nogen som kan oplyse om et Dansk værksted, hvor man ikke bliver flået fuldstændigt urimeligt hvis de skal lave udskiftning af gummi fjedre og ordne problemet ? I kender sikkert det, at man gene vil ha lidt tillid til værksted så måske vil i rekommandere et sted, på forhånd tak for hjælpen

mvh Torben
Index
147942: sv: EAS fejl på min Range Rover (06-03-2015 17:35:47) (svar på 147941)
Kasper S (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.16.110.58)
Hej Torben

Der findes gratis software til din pc (kun windows), du kan downloade her: http://sourceforge.net/projects/easunlock/

Så skal du blot bruge et USB-kabel, med et ODB2-interface.

Jeg har sådant et kabel, som du er velkommen til at låne (bor i Vanløse).

Mvh. Kasper
Index
147954: sv: sv: EAS fejl på min Range Rover (06-03-2015 21:29:43) (svar på 147942)
Torben Høffding (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.52.36.239)
Hej Kasper
Mange tak for informationen og dit tilbud. Der er flere og temmelig dyre ting til salg på nettet. Hvis det du beskriver er lige så godt er der jo ikke brug for købe det dyre. Jeg har set det kabel du beskriver til forholdsvis billig pris så jeg vil lige kikke efter det. Hvis jeg får brug for kabel inden det jeg køber dukker op kontakter jeg dig. Du skal have mange tak får dit råd og venlighed.
Ha en god weekend
Torben
Index
148133: sv: sv: EAS fejl på min Range Rover (13-03-2015 07:23:20) (svar på 147942)
Torben Høffding #9249, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.215.168.214)
Hej Kasper
Der har været skrevet og undersøgt meget omkring dette. Jeg har downloaded det program du har lavet link til og det ser jo fint ud.
Andre kabler og programmer har også været omtalt i andre indlæg. Da jeg bor på frederiksberg er det jo ikke langt væk fra mig du bor, så hvis jeg må låne dit kabel og prøve med vil jeg sætte stor pris på det.
Hvis du har mobil telefon kan du evt sende mig en SMS på 31381920 så vi ku aftale tid hvornår og hvor det evt kan passe dig jeg kikker forbi. Ellers kikker jeg selvfølgelig her efter svar ;o)

Du må ha en fantastisk weekend.

Mvh Torben
Index
148309: sv: sv: sv: EAS fejl på min Range Rover (24-03-2015 07:27:03) (svar på 148133)
Torben Høffding #9249, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.215.168.214)
Så har jeg selv programmet og OBD2 ledning både til seriel port og USB.
Det er et fint program som virker godt, så jeg er kørende igen.
Jeg har netop modtaget mine 4 nye luft affjedringer Arnott gen. 3 og glæder mig til at få dem monteret omkring påske.
Så hvis der er nogen som har et godt tip i den anledning af/på montering er det selvfølgelig meget velkomment.
Kikker lige her på forum om der ikke skulle være en anden der har været der ...
Ellers laver jeg et indlæg efter påske.

Mvh Torben
Index
148310: sv: sv: sv: sv: EAS fejl på min Range Rover (24-03-2015 09:30:15) (svar på 148309)
Christian Holten #2660, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 37.96.196.25)
Hvad med en DIY artikler til Oasen
Mvh
Christian
Index
148321: sv: sv: sv: sv: sv: EAS fejl på min Range Rover (25-03-2015 06:57:34) (svar på 148310)
Torben Høffding (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.215.168.214)
Jeg skal gerne forsøge at lave dokumentation af udskiftningen. Jeg er nok ikke den sidste der har de problemer. Så jo Christian jeg skal nok forsøge at tage billeder og beskrive det.

Mvh Torben