tilbage

Land Rover Forum  

Index
148245: Disco2 hænger med bagdelen (19-03-2015 15:25:47)
Mads Møller Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.50.138)
Nr. 7497 (har indmeldt mig efter en bette pause)

Min disco2 hænger med bagdelen.

Den hænger ikke helt nede, som dengang bælgene var punkteret, men den hænger 3-4 cm lavere end normalt. Hele tiden. Og den rammer bunden, når jeg kører over et bump eller ud over en høj kant. Der er for lidt luft i bælgene.

Har været på værksted. Der er ingen fejl på ECU og højdesensor er skiftet i begge sider.

Den vil ikke gå høj indstilling, men den tror vist alligevel at den gør det, for når jeg bagefter kører en tur og rammer 40 km/t, så lyder alarmen, som plejer at betyde, at den går tilbage i normal højde. Det har bare ingen betydning, for den står i samme højde hele tiden uanset hvad.

Kan det tænkes at kompressor er gået? Eller ville den så sætte sig på bunden henover et par dage og blive dernede?

Er det et spørgsmål om justering/programmering, så kompressoren pumper mere luft i ?

Andre forslag ?

Tak :-)
Index
148247: sv: Disco2 hænger med bagdelen (19-03-2015 18:26:12) (svar på 148245)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.72.214)
Kan meget vel være kompressor, der er gone i udu. Prøv at smide noget vægt ind bag ved, evt. vandfyldte dunke, sandsække ell. lign og se om den besinder sig ell. den står lavere. Evt. prøv, med motor i tomgang, at aftage armen på vejsensoren hvor den sidder på undervogn og flyt den lidt ned og op og se om luftbælge strækker sig helt ud, men pas på, får sensoren fuldt signal og fylder bælg helt, kan det sprænge støddæmper.
Index
148250: sv: Disco2 hænger med bagdelen (19-03-2015 19:30:22) (svar på 148245)
Benny Jepsen #2711, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.196.88)
Hvis du prøver at hæve den ved at aktivere niveau knappen, skal du kunne høre at pumpen kører. Bilen skal være startet og alle døre lukket.
Hvis du ikke kan høre pumpen køre, så skal du have målt om pumpen får strøm. Det kan jo være en sikring.
Hvis den får strøm men ikke kører, så køb en ny og skift den.
Hvis den kører, men ikke laver tryk, så køb en ny og skift den.
En ny er ikke så dyr i UK, de er ikke rigtig til at renovere selv.

Man kan også købe et lille kit med et T-stykke så man kan fylde luft på manuelt. Det kan være en god ide som nødløsning, så den ikke sætter sig på bumpstop når man er længst hjemmefra.

Normalt virker det helt stabilt. Jeg har skiftet luftpuder på min fordi den ene var punkteret efter 14 års brug (det er vel egentlig ok). Det gøres på 15 min. Pr side hvis man selv gør det og er heller ikke ret dyre.

Jeg kunne ikke drømme om at skifte dem til skruefjedre, som mange gør.

Mvh. Benny