tilbage

Land Rover Forum  

Index
149782: min Defender "hyler" temmelig meget (13-06-2015 15:55:13)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.199.52.201)
Min 2005 Defender TD5 er begyndt at hyle helt vildt fra "bagenden" når jeg sætter tændingen til.
Den køre fint men lyden er der konstant med svingende frekvens og er højest ved venstre baghjul.
Kan det være dieselpumpen som er ved at stå af, eller andet som bør repareres omgående ?
Index
149783: sv: min Defender "hyler" temmelig meget (13-06-2015 17:21:16) (svar på 149782)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.53.250)
Det kunne godt lyde som om din brændstofpumpe "synger" på sidste vers. Hvis den tier stille når tanken er fyldt helt op i røret, så kan det også være en utæthed, så der kommer luft ind.
Index
149784: sv: sv: min Defender "hyler" temmelig meget (13-06-2015 19:31:49) (svar på 149783)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.210.4)
den startede med at hyle hvor der ikke er så meget diesel tilbage i tanken. ca 1/4 fuld.
der er mislyde mellem pumpe og filter når tændingen er på.
Index
149785: sv: sv: sv: min Defender "hyler" temmelig meget (13-06-2015 20:09:49) (svar på 149784)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.210.4)
jeg har lige fyldt 20L diesel på den og den svingende højfrekvente lyd er væk.
hvorfor er der problemer mellem diesel pumpe og filter/motor når der kun er lidt /1/4 fyldt) diesel i tanken ???
Index
149786: sv: sv: sv: sv: min Defender "hyler" temmelig meget (13-06-2015 20:54:23) (svar på 149785)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.53.250)
Det er der, fordi der så bliver undertryk på sugesiden af pumpen på lavtrykssiden. Derved har pumpen ikke så meget at arbejde med og ræser op i omdrejninger og det holder den ikke til ret længe.
Jeg har haft en rustplet på brændstoffilteret den ene gang og en utæthed en tilslutning til filteret den anden gang.
En omgang rustbeskyttelse på og omkring filteret kan måske kurere sygdommen for en tid ;-)

Hvis man har en brugt brændstoftrykregulator kan man lave en trykmåler. Hvis man bruger klare slanger kan man se luftbobler. Den kan sættes imellem oppe ved motoren.
Index
149788: sv: sv: sv: sv: sv: min Defender "hyler" temmelig meget (13-06-2015 22:21:37) (svar på 149786)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.179.126.114)
Inden du skiller tank ad så prøv lige at skifte dieselfilteret ved højrebaghjul.

min hyler som en stukket gris når det er tid til at skifte filter
Index
149791: sv: sv: sv: sv: sv: sv: min Defender "hyler" temmelig meget (14-06-2015 12:39:59) (svar på 149788)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.227.99)
Enig med Nicolai- hertil er det vigtigt at montere et brændstoffilter der er beregnet til Td5. Indmaden er lidt anderledes end til tidligere LR-dieseler.