tilbage

Land Rover Forum  

Index
149969: RRC kun i bakgear (02-07-2015 17:14:51)
Jens Kristian Steen Thonbo #4828, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.111.106)
Min RRC kan kun køre i bakgear.
Igennem en måneds tid har jeg haft en hvinen fra gearkassen når jeg startede om morgenen i 10-20 sek. For et par dage siden skiftede den lidt for hurtigt ned i gear på bakker etc.

Pt er olie og filter skiftet og i næste uge lægger jeg nok en anden gearkasse i med mindre jeg kommer på andre tanker.

Min egen mistanke er oliepumpen i gearkassen.

Bilen er en RRC 1995 med 185000 miles på klokken.

Index
149970: sv: RRC kun i bakgear (02-07-2015 18:30:39) (svar på 149969)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Det er det kære ZF autokasse-syndrom kan jeg høre ;) Desværre noget man hører om ret så ofte. Denne model gearkasse er utrolig skrøbelig overfor urenheder i olien da det sætter sig i ventilblokken. Hvis du har mod på det, og har lyst til at give det en chance, selvom oddsene for succes ikke er alt for store, kan du prøve at pille bundkaret af gearkassen og derefter ventilblokken og rense den. Men det er ømfændigt arbejde så du skal være omhyggelig. Ellers læg en anden kasse i og skild denm gamle ad og lær hvad der er gået galt :)
Index
149972: sv: RRC kun i bakgear (03-07-2015 09:05:51) (svar på 149969)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.254.154.51)
Det er så ikke bare ventilblokken der slammer til - nogle af koblingsskiverne kan også finde på at flippe rundt...
Skal du købe en renoveret gearkasse er Ashcroft transmission eksperterne. På deres web kan du læse om fejlsymptomer og afhjælpning. Sidstnævnte er desværre oftest "get a new gearbox".
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/

RRC hilsen
Bo - der desværre var nødt til at skifte automatkassen for et par år siden. Har kørt problemfrit siden...

Ps. interessant diskussion på Ashcrofts web, om man OVERHOVEDET skal skifte olie/filter på en ældre kasse. Måske giver det flere problemer end godt er (noget med at ny olie river gammelt snavs løs).